Underlige knopper, hvad er det?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

35.623 visninger
27 svar
0 synes godt om
4. november 2009

Henri84

Det startede for ca. 14 dage siden hvor Elias havde en knop på sit ene ben... Vi troede det var et myggestik i starten, men knoppen bliver ikke mindre, tværtimod nærmest...
De sidste par dag har vi lagt mærke til at han har fået 2 i hovedet også, og 3 på fingrene!
Og så er det jo jeg begynder at tænke på om det mon smitter? For så må han vel ikke komme i dagpleje?
Nogle som har et bud på hvad det kan være?
Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. november 2009

Henri84

Nu har han også en på halsen, og en på læben

Anmeld

4. november 2009

guggle

Jeg ville skynde mig til lægen og få det afklaret hvis jeg var dig.

Jeg har svært ved at se hvordan knopperne ser ud, så vil ikke give et bud. 

Men min søsters datter fik nogle lignende og det var vandvorter. De ville forsvinde igen i løbet af et års tid (forsvandt dog heldigvis før), men de var meget smitsomme og til sidst havde hun dem overalt på kroppen. Virkelig i overdreven grad og fik også smittet sin søster. Hun kom dog i børnehave, men de andre børn måtte ikke i berøring med knopperne, hendes tøj eller evt. håndklæde...

Men få lægen til at tjekke det - børn får ofte mange mærkelige udslæt uden at det behøver at være noget særligt....

held og lykke

Anmeld

5. november 2009

Mira0911

Lige de knopper der, kan jeg ikke se hvad er.. Det kunne godt ligne skoldkopper...

Men afsted til lægen og få det tjekket...

Hvis knopperne var meget mindre, kunne det være hormon/varmeknopper... De to ting er det samme...

Anmeld

5. november 2009

Henri84

Skoldkopper er det i hvert fald ikke...
Lægen vil først se ham d. 16
Han ser bre forfærdelig ud i hovedet, godt nok er det kun 3 knopper, men de vokser jo

Anmeld

5. november 2009

Vingummien

Henri84 skriver:

Skoldkopper er det i hvert fald ikke...
Lægen vil først se ham d. 16
Han ser bre forfærdelig ud i hovedet, godt nok er det kun 3 knopper, men de vokser jo

den 16 hmm, hvis han få en ny i weekenden så ringer i til vagtlægen! Svineri!!.

Anmeld

5. november 2009

Vingummien

Henri84 skriver:

Det startede for ca. 14 dage siden hvor Elias havde en knop på sit ene ben... Vi troede det var et myggestik i starten, men knoppen bliver ikke mindre, tværtimod nærmest...
De sidste par dag har vi lagt mærke til at han har fået 2 i hovedet også, og 3 på fingrene!
Og så er det jo jeg begynder at tænke på om det mon smitter? For så må han vel ikke komme i dagpleje?
Nogle som har et bud på hvad det kan være?

Slog mig lige, har i dyr?

Anmeld

5. november 2009

Henri84

suanne85 skriver:

Slog mig lige, har i dyr?

Nej, ingen dyr, han er astma barn, så er sjældent i kontakt med dyr...

Anmeld

5. november 2009

Vingummien

Henri84 skriver:

Nej, ingen dyr, han er astma barn, så er sjældent i kontakt med dyr...

Kunne nemlig godt ligne loppebid. er ekspert i det, er nemlig allergisk over for loppebid

Anmeld

5. november 2009

Henri84

suanne85 skriver:

Kunne nemlig godt ligne loppebid. er ekspert i det, er nemlig allergisk over for loppebid

ja, det ligner nemlig lidt loppebid eller myggestik... Men det tror jeg ikke det er... Den ene har han haft 1 1/2- 2 uger, og den er IKKE blevet mindre endnu...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.