Betaling for at bo hjemme .

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

23. august 2024

Timf

Profilbillede for Timf

Min lillebror giver 2000 kr om mdr hos min far, kan huske jeg ca. Gav det samme da jeg stadig boede hjemme min mor valgte dog at gemme 500 kr pr mdr og så købte hun noget til mig som jeg skulle bruge i den nye lejlighed da jeg endelig fik en. 

Så 2000 kr pr person ville da være fint det dækker sådan set for madforbrug plus lidt ekstra

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. august 2024

Anonym

Anonym skriver:

Ja er det korte svar.. 

10000 om måneden er et stort beløb for ikke at have faste bolig udgifter. 

Betalte selv 2300 ud af en indtjening på 6000 over 2 år.hvilket lærte mig Både at spare op af det resterende men også budget ift mine andre udgifter..  Fagforening - transport - mobil - sjov og spas..

Hvad svarer du ja til? Og hvorfor nævner du 10.000? 

Anmeld Citér

23. august 2024

Fortvivlet

Profilbillede for Fortvivlet

Tænker 6000 kr om måneden

Og her ville det også være rent princip at man skal betale for at bo hjemme når man er voksen. Det handler om flere ting. Ting er ikke gratis, det skal ikke blive for rart at bo hjemme, læring omkring at man bidrager til husholdningen, økonomisk, så vel som at hjælpe med maden, opvask, vasketøj osv 

Anmeld Citér

23. august 2024

Anonym

Ikke en krone medmindre jeg var økonomisk afhængig af indkomsten. Det er så dyrt at bo ude for unge i dag og det er hårdt at være ung med en masse forventninger fra samfund mm, så jeg ville gerne føle at jeg i det mindste kan give den unge fred og ro at bo hjemme og måske spare op til indskud til en lejlighed ☺️ Eller at forkæle dem selv lidt. 

men ellers må du jo se på hvilke udgifter i reelt har og finde et passende beløb. 

Anmeld Citér

23. august 2024

BAE

Profilbillede for BAE
Tidligere tnbc (med ny profil)
Anonym skriver:

De 20.000 de unge har. Tænker hun bare har delt det op. 

Måske hun bare har læst lidt forkert, men at ja de godt kan betale for at være hjemme..

Anmeld Citér

24. august 2024

Anonym

Anonym skriver:

Ja til at betale for at bo hjemme. 

Der nævnes 20000 tilsammen så tænker det jo så i snit er 10000 pr unge menneske

Anmeld Citér

2. september 2024

Jegermoar

Profilbillede for Jegermoar
Anonym skriver:

Min 19årie søn og hans kæreste bor hos os .

De har en afd for dem selv med bad / toilet .

Der er fri kost . Dvs de får alt mad her . Og self logi vand varme osv.

Får vi take out får de også . De har ca 20.000 tilsammen pga fritidsjob 

Hvad  ville være fair at sige de skal bidrage med.  ?

Når man har så mange penge i den alder, vil jeg sige at de skal bidrage med 2000 kr, til mad pr. måned og at de så betaler et beløb, måske 500 kr. som skal dækkel el, vand og varme og ja så kan de fint holde eget badeværelse med toiletpapir, shampoo, tandpasta osv. og så ville jeg nok opfordre kraftigt til at de spare op derudover så pengene ikke bare forsvinder. Betalingen er symbolsk og intet i forhold til hvad et koster at bo ude, men jeg synes ikke at forældre skal betale det hele når de har den indtægt. Mad er jo altså ikke blevet billigere, så de har også godt af at lære at ting koster. De bor billigt og det er dejligt, men derfor kan man godt begynde at bidrage til husholdningen når man tjener penge, isæt også når nu kæresten er flyttet ind.

Skulle de synes at det er helt uretfærdigt kan de jo undersøge prisen på hvad det koster at leve i egen bolig

Betalingen skal selvfølgelig passe med den indkomst de har, har man nu kun en SU udbetalt på 4000 kr og skal betale mobil, bus, bøger osv, er der jo ikke meget tilbage.

Anmeld Citér

2. september 2024

Anonym

Min mand boede(dengang kæreste) også hos os inden jeg flyttede hjemmefra og der betalte han 2000, for at dække de ekstra udgifter til alt, samt mad. Det er 8 år siden, så ville tænke 2500-3000 er fair i dag. Jeg betalte 1500 og det synes jeg var helt fair(jeg fik udbetalt 2500 i SU og tjente også et par tusinde ved siden af).

Jeg synes og syntes også dengang at det var fair jeg betalte hvad der svarede til at være mine udgifter(og det er jo billigt i forhold til at bo selv)

Anmeld Citér

3. september 2024

Hamder

Profilbillede for Hamder
Anonym skriver:

Ikke en krone medmindre jeg var økonomisk afhængig af indkomsten. Det er så dyrt at bo ude for unge i dag og det er hårdt at være ung med en masse forventninger fra samfund mm, så jeg ville gerne føle at jeg i det mindste kan give den unge fred og ro at bo hjemme og måske spare op til indskud til en lejlighed ☺️ Eller at forkæle dem selv lidt. 

men ellers må du jo se på hvilke udgifter i reelt har og finde et passende beløb. 

Der vil jeg gerne lige udfordre dig der, hvad er det der er så hårdt og hvad forventninger er der til de unge ? 

Anmeld Citér

13. september 2024

AnjaZenia

Profilbillede for AnjaZenia

Jeg opkræver min datter 1200 om mdr. Det dækker så tøjvask osv. Udover det laver hun mad en gang om ugen og hjælper til generelt. Hun er faktisk rigtig god til bare at betale selv. Eller selv dække en udgift.  

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.