Anonym skriver:
Min 19årie søn og hans kæreste bor hos os .
De har en afd for dem selv med bad / toilet .
Der er fri kost . Dvs de får alt mad her . Og self logi vand varme osv.
Får vi take out får de også . De har ca 20.000 tilsammen pga fritidsjob
Hvad ville være fair at sige de skal bidrage med. ?
Når man har så mange penge i den alder, vil jeg sige at de skal bidrage med 2000 kr, til mad pr. måned og at de så betaler et beløb, måske 500 kr. som skal dækkel el, vand og varme og ja så kan de fint holde eget badeværelse med toiletpapir, shampoo, tandpasta osv. og så ville jeg nok opfordre kraftigt til at de spare op derudover så pengene ikke bare forsvinder. Betalingen er symbolsk og intet i forhold til hvad et koster at bo ude, men jeg synes ikke at forældre skal betale det hele når de har den indtægt. Mad er jo altså ikke blevet billigere, så de har også godt af at lære at ting koster. De bor billigt og det er dejligt, men derfor kan man godt begynde at bidrage til husholdningen når man tjener penge, isæt også når nu kæresten er flyttet ind.
Skulle de synes at det er helt uretfærdigt kan de jo undersøge prisen på hvad det koster at leve i egen bolig 
Betalingen skal selvfølgelig passe med den indkomst de har, har man nu kun en SU udbetalt på 4000 kr og skal betale mobil, bus, bøger osv, er der jo ikke meget tilbage.
Anmeld
Citér