Hej alle,
Det her kommer til at lyde fuldstændig vanvittigt, og jeg kunne bare virkelig godt bruge konstruktive, sobre svar og drøftelser, for jeg kaster selvfølgelig kun det her ud i æteren, fordi jeg oplever at stå i en desperat situation.
Jeg forestiller mig, at nogen måske kunne fristes til at skrive, hvorfor vi så valgte at få børn sammen. Børnene er her nu en gang, er elsket, det kan ikke omgøres, og man kan aldrig vide hvordan livet kan komme til at se ud senere, som skaber uforudsete udfordringer. Jeg ville ikke ønske nogle af mine børn væk.
Jeg har to særbørn fra tidligere på 12 og 13. De er mest hos min mand og jeg. Min mand og jeg har sammen fået to børn, som er 6 og 3. Jeg må indrømme, at vores yngste kom til trods brug af prævention og vi egentlig ikke havde tænkt os flere børn, men det var hun tilsyneladende ligeglad med 
I en periode var tingene fine. Men over tid er de blevet det modsatte. Det har vist sig at vores seksårige har vanskeligheder inden for autismespektret, men i den 'milde ende'. Han har masser af venner og fungerer godt ude, men har mange sammenbrud hjemme. Vores yngste er et voldsomt energibundt som har en fantastisk personlighed, men som i den grad også viser den. Hun larmer. Meget. Hun er hele tiden i gang, snakker, råber, leger larmende. Det er selvsagt noget vi arbejder med, men det er ikke lykkes os at få reduceret det.
Kombinationen af de to ting skaber et meget kaotisk hjemmemiljø. Og min ældste er desværre diagnosticeret med generaliseret angst og depressive symptomer.
Jeg føler lige nu i vores familieliv at vi er et sted, hvor jeg ikke er i stand til at give mine store børn tilstrækkelig tid og nærvær, når de er her. Især den ældste der jo har brug for virkelig meget nærvær lige nu for at blive rask. Men selvom vores ægteskab er godt, min mand er velvillig, så er der også grænser for hvor meget jeg kan lade ham alene med en enormt hyper og larmende tumling og en større dreng med mange breakdowns. Vores netværk er begrænset. Min familie bor i Jylland, jeg flyttede i sin tid til Sjælland grundet min x. Min mand har en lille familie med ikke tætte bånd, og de er ikke en ressource i hverdagen.
Jeg kan ikke holde ud at jeg føler, at jeg sylter de store. Jeg kan have dem i fokus når de yngste så sover, men der er jeg selv så udmattet, at det jeg kan give ikke er af fantastisk kvalitet.
På nuværende tidspunkt føler jeg mig så splittet at jeg seriøst overvejer, om vi burde blive skilt og jeg så havde de to hold børn på forskellige tidspunkter. Jeg ved godt det kan lyde absurd, men jeg kan faktisk ikke helt se mig ud af situationen ellers.
Har i nogle tanker her? Jeg ønsker jo ikke at bryde de smås familie op, og jeg elsker virkelig min mand, men hvad skal jeg gøre..