Hvilken type taske brugte i som hospitalstasken?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4. august 2024

Timf

Profilbillede for Timf

Hvis i har bil kan du evt have lidt ekstra tøj dernede hvis du får behov for det.

Da jeg fødte min første, var det også eneste gang jeg skulle være der efter fødslen og der gik jeg rundt i hospitals tøj indtil jeg skulle hjem igen.

Der fik man alt udleveret, men når du har fået sådan en fin liste så pak efter den, og så kan i altid have en ekstra lille taske/ pose med tøj i, i bilen hvis der ikke er nok   så virker det ikke som om man "flytter" ind  

Håber du får en fantastisk fødsel om det bliver på den ene eller anden måde, så det magisk

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. august 2024

Panther

Profilbillede for Panther

Jeg tænker også, at din mand skal vel ikke være der non-stop i 4 dage, så han kan tage ting frem og tilbage? Og jeg går ud fra, at I er førstegangsfødende og at der er en medicinsk (eller anden særlig) grund til, at I skal være indlagt i 4 dage, for ellers ville jeg virkelig også have lyst til at smutte hurtigt hjem (gjorde vi).

Nogle gange hører jeg andre sige, at man skal huske, at butikker og resten af verden ikke lukker ned, efter man har født. Aka at man fx nok skal kunne købe ekstra små bodyer, hvis man ikke har nok. Det tænker jeg er meget godt at huske på.

Anmeld Citér

5. august 2024

Aalborgtøsen

Profilbillede for Aalborgtøsen

Vi var indlagt i 5 dage efter fødslen. De havde alt, hvad vi skulle bruge på sygehuset (Aalborg), så af tøj havde jeg blot et sæt med til hver af baby og jeg til hjemturen. Jeg brugte en af de poser med lynlås, som vi fik med nogle af de gratis babypakker. De er ret rummelige og rart, de kan lynes. Ellers ville jeg blot bruge en sportstaske. 

Og så lad være med at overdo det med at pakke. Mangler du noget, så kan faren eller en anden vel blot tage det med til dig. 

Anmeld Citér

5. august 2024

Anonym trådstarter

Jeg tænker også, at din mand skal vel ikke være der non-stop i 4 dage, så han kan tage ting frem og tilbage? Og jeg går ud fra, at I er førstegangsfødende og at der er en medicinsk (eller anden særlig) grund til, at I skal være indlagt i 4 dage, for ellers ville jeg virkelig også have lyst til at smutte hurtigt hjem (gjorde vi).

Nogle gange hører jeg andre sige, at man skal huske, at butikker og resten af verden ikke lukker ned, efter man har født. Aka at man fx nok skal kunne købe ekstra små bodyer, hvis man ikke har nok. Det tænker jeg er meget godt at huske på.

Det er planen han skal være der i alle dagene 4 dage og de ekstra dage, hvis det skulle komme på tale. Der er i hvert fald en seng til rådighed til ham på min stue, har vi fået at vide. Jeg må ikke føde på mit lokale sygehus, da de ikke har en børnelæge og neonatalfsnit HVIS vi nu for brug for det. Så jeg skal føde på et hospital som ligger 1,5 times kørsel væk på en god dag, uden trafik, så nemt 2 timer kørsel alle andre dage. Så min mand får ikke lov til og har han selv heller lyst til at køre hjem efter ting, hvis der nu sker noget akut med vores datter imens. Tvivler også på at han vil have lyst til at tage alene ud i en fremmede by og lede efter ting, som vi allerede har i vores hjem og lige så godt kan tage med.

Anmeld Citér

6. august 2024

Jixy

Profilbillede for Jixy

Hvis I alligevel har en bil stående på parkeringspladsen, så hav alt muligt ekstra til at være i den, og pak det I sådan regner med at skulle bruge til fødslen og lige efter i en sportstaske eller hvad I har - og tag det med ind. Køb ikke en ny taske blot til dette formål.

Tingene i bilen kan I evt. have i poserne fra de gratis babypakker, som en anden skriver (hvis de stadig er til at få) og ellers en Ikea pose eller hvad I ellers har.

Anmeld Citér

6. august 2024

Anonym trådstarter

Jixy skriver:

Hvis I alligevel har en bil stående på parkeringspladsen, så hav alt muligt ekstra til at være i den, og pak det I sådan regner med at skulle bruge til fødslen og lige efter i en sportstaske eller hvad I har - og tag det med ind. Køb ikke en ny taske blot til dette formål.

Tingene i bilen kan I evt. have i poserne fra de gratis babypakker, som en anden skriver (hvis de stadig er til at få) og ellers en Ikea pose eller hvad I ellers har.

Der er ikke mange steder hvor man kan få de dér baby-startpakker længere - i hvert fald ikke gratis. Dem vi har kunne skaffe har været i små foldekasser, undtaget Libero som vi fik i en lille taske der kun lige kan indeholde et par sko. Vi fik godt nok også en pose fra Rema1000, men der var syningen i siden allerede i stykker ved modtagelsen, så den er røget ud.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.