Hvilken type taske brugte i som hospitalstasken?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5.724 visninger
25 svar
2 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
1. august 2024

Anonym trådstarter

Hvilken type taske brugte i som hospitalstasken?

Selvom der stadig er 6 uger til termin, er jeg så småt startet med at pakke til fødslen. ☺️ Baby’s tøj og ting er pakket i en pusletaske og min mand står for sin egen taske + snacktasken, så det er kun min egen hospitalstaske der mangler at blive pakket. Jeg ved bare ikke hvilken (hvor stor) taske jeg skal bruge. Jeg har fundet morgenkåbe, tøfler og toilettasken frem og jeg synes de ting allerede tager meget af pladsen i den taske, jeg troede, at jeg ville bruge. ��

Jeg ved allerede på forhånd, at vi skal være minimum 4 dage på hospitalet efter fødslen. Hvor mange sæt tøj bør jeg pakke til mig selv? Bare et sæt pr. dag eller risikerer man uheld med blod og måske tis, så man bør pakke ekstra tøj? ��

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. august 2024

*.*

Profilbillede for *.*
Mor til 3 + en engel

Jeg havde et lille indkøbsnet med et sæt tøj, køredragt og hue til baby+3 bleer, skiftetøj til mig selv (bukser og en top samt undertøj). Oplader til telefon, pung, en hårbørste og deo (til efter bad). Og så autostol hvor jeg havde lagt dynen i… det var faktisk det…

Anmeld Citér

1. august 2024

MorTilEnDreng

Havde et sæt joggingtøj, tøj til lillemanden, tandbørste og tandpasta og oplader til telefon. Det var det hele. 

Anmeld Citér

1. august 2024

Anonym

Brugte pusletasken, den store fra konges sløjd. Det var slet ikke nok fordi jeg var indlagt 8 dage

Jeg ville ikke tage tøj med til hver dag, du får det ikke brugt. Jeg rendte bare rundt i en stor hospitalsskjorte og min morgenkåbe. Jeg havde pakket et sæt tøj til hjemturen

Anmeld Citér

1. august 2024

Anonym trådstarter

*.* skriver:

Jeg havde et lille indkøbsnet med et sæt tøj, køredragt og hue til baby+3 bleer, skiftetøj til mig selv (bukser og en top samt undertøj). Oplader til telefon, pung, en hårbørste og deo (til efter bad). Og så autostol hvor jeg havde lagt dynen i… det var faktisk det…

Var det virkelig nok til flere dage eller hvor længe var i indlagt?

Anmeld Citér

1. august 2024

Anonym trådstarter

MorTilEnDreng skriver:

Havde et sæt joggingtøj, tøj til lillemanden, tandbørste og tandpasta og oplader til telefon. Det var det hele. 

Hvor mange dage var dage var i på hospitalet? På listen jeg har fra sygehuset skriver de bl.a. at man både skal medbringe håndklæde til sig selv, babydyne, ekstra dynebetræk, evt. ammepude og behageligt løst tøj, amme-BH, ammeindlag og trusser til pr. dag. Tænker at jeg ender med at pakke en hel kuffert.

Anmeld Citér

1. august 2024

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Brugte pusletasken, den store fra konges sløjd. Det var slet ikke nok fordi jeg var indlagt 8 dage

Jeg ville ikke tage tøj med til hver dag, du får det ikke brugt. Jeg rendte bare rundt i en stor hospitalsskjorte og min morgenkåbe. Jeg havde pakket et sæt tøj til hjemturen

Måtte du godt have hospitalstøj på de andre dage? Som jeg har forstået det tilbydes man kun hospitalstøj det første døgns tid, hvis man altså har haft en normal fødsel.

Anmeld Citér

1. august 2024

*.*

Profilbillede for *.*
Mor til 3 + en engel
Anonym skriver:

Var det virkelig nok til flere dage eller hvor længe var i indlagt?

Har været indlagt Max 24 timer. Med min store pige kun 4 timer efter fødslen.. den eneste grund til jeg var indlagt 24 timer den ene gang var fordi jeg mistede 1,5 liter blod efter fødslen bare lige for at observere jeg var ok.

Anmeld Citér

1. august 2024

MorTilEnDreng

Anonym skriver:

Hvor mange dage var dage var i på hospitalet? På listen jeg har fra sygehuset skriver de bl.a. at man både skal medbringe håndklæde til sig selv, babydyne, ekstra dynebetræk, evt. ammepude og behageligt løst tøj, amme-BH, ammeindlag og trusser til pr. dag. Tænker at jeg ender med at pakke en hel kuffert.

Jeg var der i 2 dage  

der er nok forskel fra hospital til hospital. Jeg fik stortset alt udleveret

Anmeld Citér

1. august 2024

Anonym trådstarter

*.* skriver:

Har været indlagt Max 24 timer. Med min store pige kun 4 timer efter fødslen.. den eneste grund til jeg var indlagt 24 timer den ene gang var fordi jeg mistede 1,5 liter blod efter fødslen bare lige for at observere jeg var ok.

Okay ja så behøver man ikke at pakke så meget. Vi skal være indlagt i minimum 4 dage, selvom det hele går fint, fordi vores datter skal observeres. Så måske risikerer vi at skulle være der længere tid end 4 dage, hvis de opdager noget. På pakkelisten fra hospitalet skriver de bl.a. at man skal have tøj med svarende til de antal dage man skal være indlagt, så jeg tænker ikke at jeg kan nå at have det hele i en weekendtaske.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.