Hvilken type taske brugte i som hospitalstasken?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1. august 2024

Anonym

Anonym skriver:

Måtte du godt have hospitalstøj på de andre dage? Som jeg har forstået det tilbydes man kun hospitalstøj det første døgns tid, hvis man altså har haft en normal fødsel.

Ja jeg havde det på alle dage, jeg havde også en normalfødsel. Min søn var bare født for tidligt

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. august 2024

Anonym

Anonym skriver:

Hvor mange dage var dage var i på hospitalet? På listen jeg har fra sygehuset skriver de bl.a. at man både skal medbringe håndklæde til sig selv, babydyne, ekstra dynebetræk, evt. ammepude og behageligt løst tøj, amme-BH, ammeindlag og trusser til pr. dag. Tænker at jeg ender med at pakke en hel kuffert.

Må jeg spørge hvilket sygehus det er? På Rigshospitalet havde de alt til både baby og mig, altså tøj, som man bare kan bede om nyt af. Og selvfølgelig sengetøj og dyner og håndklæder. Man skulle bare medbringe toiletsager og eget tøj, hvis man ville. Lyder ret vildt, at du skal have så meget med.

Anmeld Citér

1. august 2024

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Må jeg spørge hvilket sygehus det er? På Rigshospitalet havde de alt til både baby og mig, altså tøj, som man bare kan bede om nyt af. Og selvfølgelig sengetøj og dyner og håndklæder. Man skulle bare medbringe toiletsager og eget tøj, hvis man ville. Lyder ret vildt, at du skal have så meget med.

Det er en pakkeliste der er inde i Mit Sygehus-app plus en folder med pakkeliste fra Region Syddanmark jeg har fået udleveret af jordemoder, da jeg spurgte om hvad man skulle pakke til så mange dage. De har jo nogle af tingene til den første tid, men de vil gerne have man bruger sine egne ting da det er mest trygt for mor og barn at man gøre stuen mere hjemlig og hyggelig. Hvilket giver god mening for mig, for bryder mig hverken om hospitaler og hospitalstøj.
Så hvad jeg skal pakke, er jeg ikke i tvivl om, men mere om hvilken taske og om man bløder meget igennem og skal have ekstra tøj med.

Anmeld Citér

1. august 2024

Anonym

Det er jo nogle kæmpe store bind man bruger i starten (nærmest som en ble) og du bør skifte bindet ofte dels fordi barselsflåd og blod hurtigt kommer til at lugte og dels fordi der er en risiko for infektion (det er jo et sår i livmoderen hvor moderkagen har siddet fast som bløder). Men blødningen aftager også i de fire dage du er indlagt (ikke så den helt stopper) men til et niveau som minder mere om det de fleste vil kalde en kraftig menstruation, så det er bestemt muligt at undgå at bløde igennem ��

Anmeld Citér

1. august 2024

Lje

Selvom der stadig er 6 uger til termin, er jeg så småt startet med at pakke til fødslen. ☺️ Baby’s tøj og ting er pakket i en pusletaske og min mand står for sin egen taske + snacktasken, så det er kun min egen hospitalstaske der mangler at blive pakket. Jeg ved bare ikke hvilken (hvor stor) taske jeg skal bruge. Jeg har fundet morgenkåbe, tøfler og toilettasken frem og jeg synes de ting allerede tager meget af pladsen i den taske, jeg troede, at jeg ville bruge. ��

Jeg ved allerede på forhånd, at vi skal være minimum 4 dage på hospitalet efter fødslen. Hvor mange sæt tøj bør jeg pakke til mig selv? Bare et sæt pr. dag eller risikerer man uheld med blod og måske tis, så man bør pakke ekstra tøj? ��

Ikea-pose med lynlås

Babydyne, tøj, oplader, tandbørste ned i ikea-pose. Vi pakker alt i dem. De er geniale bag i bilen, kan indeholde alt og mere til, til standen, til fodboldstævner, på hotel, til indkøb, pakkes til sommerhuset og kan tørres af. 

Pæne? Nej! Det er virkelig ikke et modestatement. Men virkelig praktisk at alt kan pakkes i en i stedet for flere små tasker. Så vi havde den også med på sygehuset. 

Vh. 

Anmeld Citér

2. august 2024

Anonym

Anonym skriver:

Selvom der stadig er 6 uger til termin, er jeg så småt startet med at pakke til fødslen. ☺️ Baby’s tøj og ting er pakket i en pusletaske og min mand står for sin egen taske + snacktasken, så det er kun min egen hospitalstaske der mangler at blive pakket. Jeg ved bare ikke hvilken (hvor stor) taske jeg skal bruge. Jeg har fundet morgenkåbe, tøfler og toilettasken frem og jeg synes de ting allerede tager meget af pladsen i den taske, jeg troede, at jeg ville bruge. ��

Jeg ved allerede på forhånd, at vi skal være minimum 4 dage på hospitalet efter fødslen. Hvor mange sæt tøj bør jeg pakke til mig selv? Bare et sæt pr. dag eller risikerer man uheld med blod og måske tis, så man bør pakke ekstra tøj? ��

Blot til kontekst. Hvor skal du være de fire dage efter fødslen? Indlagt på hospitalet eller på patienthotel?

Anmeld Citér

2. august 2024

Anonym

Øhm er det ikke bare pakke det i en rejsetaske, sportstaske eller nogle net? Det er vel ligegyldigt hvad man putter tingene i tænker jeg? 

Anmeld Citér

2. august 2024

Anonym trådstarter

Blot til kontekst. Hvor skal du være de fire dage efter fødslen? Indlagt på hospitalet eller på patienthotel?

Til at starte med tror jeg det er barselsafdelingen. Kan være de flytter os alt efter hvor der er plads og alt efter vores datters helbred.

Anmeld Citér

2. august 2024

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Øhm er det ikke bare pakke det i en rejsetaske, sportstaske eller nogle net? Det er vel ligegyldigt hvad man putter tingene i tænker jeg? 

Bare så jeg ved, hvad jeg skal ud at købe, for det eneste jeg lige har er en weekendtaske, som virker for lille og så er anden mulighed en 90 liter kuffert, men det vel lige i overkanten at tage med på hospitalet.

Anmeld Citér

3. august 2024

StortOgSmåt

Profilbillede for StortOgSmåt

Jeg smed vist bare et par sæt tøj til mor og baby i en almindelig rygsæk - og da det viste dig at vi blev nogle dage smuttede min mand hjem og hentede lidt småting, herunder barnevogn vi kunne sjoske hjem med baby i. Jeg skulle ikke bruge voldsomt meget, det skulle baby egentlig heller ikke, og vi bor nær ved hospitalet … 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.