Så blev han fyret...!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

737 visninger
14 svar
0 synes godt om
4. november 2009

SHJuP

Ja, så kom turen så til Jan...

D. 30.09.09 sygemeldte lægen ham med stress/depression/angst. Hun lavede en lægeerkl. der gjaldt en måned, og vi fik så en ny tid ved lægen her d. 28.09.09.

Under sygemeldingen havde vi jævnligt kontakt med arbejdspladsen, og de ringede endda og tilbød at de ville betale op til 10.000,-kr. ex.moms hvis han ville opsøge en kognitiv behandler på Sjælland. Han takkede ja, og nåede over til hende 2 gange (Hun var drøn-go -kan virkelig anbefales, brugte terapi, coaching og hypnose)

Onsdag d. 28.10.09 tog vi til læge igen. Hun kunne høre Jan var ivrig for at komme igang, men kunne også tydeligt aflæse at han overhovedet ikke var klar endnu. Hun mente at han skulle være sygemeldt året ud, men vi kunne lave en lægeerkl. der kun gjaldt en måned, og så se til den tid om han var klar...

Dagen efter ringer jeg til Jans chef (kan ikke selv ringe, da han har det dårligt med at sygemeldingen forlænges). Jans chef lyder meget forstående, og siger direkte:"Stine, tror du han vender tilbage?" Jeg svarer naturligvis at det jo er det han kæmper for! Hans daglige kamp går ud på at kæmpe sig tilbage, men at han bare slet ikke er ovenpå endnu! Vi slutter af med, at chefen får mit tlf. nummer og min mail-adr. så han altid kan kontakte mig, hvis der er noget... Jeg ringer hjem til Jan, og giver ham det beroligende svar.

1½ time senere ringer Jan. Han har netop tømt postkassen, og heri ligger der en opsigelse, fra selv samme chef som jeg netop har talt med!!! Jeg bliver simpelthen så edderspændt-rasende, at jeg straks ringer chefen, han tager ikke tlf. men jeg smider en besked på hans svarer om, hvad F***** han bilder sig ind først at spørge mig om Jan vender tilbage, og 1½ time senere ligger der en opsigelse i postkassen, som han har sendt dagen før! Jan har ikke engang været sygemeldt i én måned!!!

-I opsigelsen har de noteret at det jo ikke er sygdom i sig selv, men at de mener han har været fraværende i mere end 2 måneder og at de har brug for mere stabilitet i stillingen som regionschef... Jamen hallo! -Jan har arbejdet 50-60 timer om ugen, jeg har taget alle barns første sygedage etc!

Nå, men heldigvis har Jan vendt det til det positive, og er lettet over at være blevet opsagt, for så skal han ikke gå og spekulere på om han orkede at komme tilbage dertil...

Det var lige en "kort" status, da jeg sidder på arbejdet lige nu :-)

Knus fra Stine -der pludselig ikke længere er "næsten-alene-mor" :-)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. november 2009

Moderator

Profilbillede for Moderator

Puha sikke noget...!!!

Men jeg håber at I kan bruge situationen godt og at han i fremtiden vil kunne finde et job han vil have det bedre med og kunne være i, uden at skulle arbejde obscurt mange timer osv...

Men det er godtnok langt ude altså! Sikke en måde at handle på.

Anmeld

4. november 2009

Fines mor

SHJuP skriver:

Ja, så kom turen så til Jan...

D. 30.09.09 sygemeldte lægen ham med stress/depression/angst. Hun lavede en lægeerkl. der gjaldt en måned, og vi fik så en ny tid ved lægen her d. 28.09.09.

Under sygemeldingen havde vi jævnligt kontakt med arbejdspladsen, og de ringede endda og tilbød at de ville betale op til 10.000,-kr. ex.moms hvis han ville opsøge en kognitiv behandler på Sjælland. Han takkede ja, og nåede over til hende 2 gange (Hun var drøn-go -kan virkelig anbefales, brugte terapi, coaching og hypnose)

Onsdag d. 28.10.09 tog vi til læge igen. Hun kunne høre Jan var ivrig for at komme igang, men kunne også tydeligt aflæse at han overhovedet ikke var klar endnu. Hun mente at han skulle være sygemeldt året ud, men vi kunne lave en lægeerkl. der kun gjaldt en måned, og så se til den tid om han var klar...

Dagen efter ringer jeg til Jans chef (kan ikke selv ringe, da han har det dårligt med at sygemeldingen forlænges). Jans chef lyder meget forstående, og siger direkte:"Stine, tror du han vender tilbage?" Jeg svarer naturligvis at det jo er det han kæmper for! Hans daglige kamp går ud på at kæmpe sig tilbage, men at han bare slet ikke er ovenpå endnu! Vi slutter af med, at chefen får mit tlf. nummer og min mail-adr. så han altid kan kontakte mig, hvis der er noget... Jeg ringer hjem til Jan, og giver ham det beroligende svar.

1½ time senere ringer Jan. Han har netop tømt postkassen, og heri ligger der en opsigelse, fra selv samme chef som jeg netop har talt med!!! Jeg bliver simpelthen så edderspændt-rasende, at jeg straks ringer chefen, han tager ikke tlf. men jeg smider en besked på hans svarer om, hvad F***** han bilder sig ind først at spørge mig om Jan vender tilbage, og 1½ time senere ligger der en opsigelse i postkassen, som han har sendt dagen før! Jan har ikke engang været sygemeldt i én måned!!!

-I opsigelsen har de noteret at det jo ikke er sygdom i sig selv, men at de mener han har været fraværende i mere end 2 måneder og at de har brug for mere stabilitet i stillingen som regionschef... Jamen hallo! -Jan har arbejdet 50-60 timer om ugen, jeg har taget alle barns første sygedage etc!

Nå, men heldigvis har Jan vendt det til det positive, og er lettet over at være blevet opsagt, for så skal han ikke gå og spekulere på om han orkede at komme tilbage dertil...

Det var lige en "kort" status, da jeg sidder på arbejdet lige nu :-)

Knus fra Stine -der pludselig ikke længere er "næsten-alene-mor" :-)

Kære Stine

Det gør mig ondt med Jan, og for jer.... men det kan desværre tage meget langtid at komme sig over stress. Nogle kommer sig aldrig over det.

At arb.giver behandler ham sådan, det er ikke rimeligt, men han skal jo nok afgive den personligt og på skift. Men i har jo haft en god dialog... så det er en hård måde at få den på.

Jeg håber i kan klare jer.... selvom det ikke bliver nemmere.

Knus

Anmeld

4. november 2009

Tina2

Puha Stine, sikke noget!!!!!! Men godt han er positiv omkring det.... Vil jo nok også være godt for ham at få et job der kræver knap så meget af ham, når han har det på den måde.....

Læste lige dit indlæg op for Thomas og han siger de ikke kan/må fyre ham på den måde mens han er sygemeldt og han mener han bør gå videre med det, for at få det ud af det der er muligt....

Jeg aner ikke noget om det, men kunne da være det var værd at undersøge...?

Sender dig lige et stort cyberkram! Synes du er en helt fantastisk hustru! Tror rigtig mange slet ikke kunne udholde det du gør/har gjort..... Du er sgu en fantastisk kvinde!!!!!

Pas godt på dig selv og din familie, søde Stine

Knus

Anmeld

4. november 2009

Fines mor

Puha Stine, sikke noget!!!!!! Men godt han er positiv omkring det.... Vil jo nok også være godt for ham at få et job der kræver knap så meget af ham, når han har det på den måde.....

Læste lige dit indlæg op for Thomas og han siger de ikke kan/må fyre ham på den måde mens han er sygemeldt og han mener han bør gå videre med det, for at få det ud af det der er muligt....

Jeg aner ikke noget om det, men kunne da være det var værd at undersøge...?

Sender dig lige et stort cyberkram! Synes du er en helt fantastisk hustru! Tror rigtig mange slet ikke kunne udholde det du gør/har gjort..... Du er sgu en fantastisk kvinde!!!!!

Pas godt på dig selv og din familie, søde Stine

Knus

Tina > Prøv lige at se det jeg fandt ang. opsigelse.... så det kommer jo naturligvis an på hvad der står i den.

Men hvis jeg var Stine og Jan, så ville jeg prøve at tage i fagforeningen bla. for måske at få betalt noget psykologhjælp i en periode da dette er en stor udgift.

Johnny havde dengang han fik stress en súndhedsforsikring, som dækkede noget af det- så måske de kan få noget den vej rundt.

Se her:

Opsigelse af medarbejder under sygdom
Det er en udbredt opfattelse, at man ikke kan opsige en syg medarbejder. Det er ikke korrekt! I følge overenskomsterne mellem Kristelig Arbejdsgiverforening og Kristelig Fagforening inden for timelønsområdet, kan der ikke ske opsigelse på grund af sygdom før medarbejderen har været syg i 120 dage inden for ét år, når medarbejderen har minimum ét års ansættelse i virksomheden. Skyldes opsigelsen af en syg medarbejder andre forhold end medarbejderens sygefravær, kan opsigelse også finde sted før udløbet af de 120 sygedage.
For funktionærer gælder, at opsigelse kan finde sted på et hvilket som helst tidspunkt under sygdom, selvfølgelig skal opsigelsen også under sygdom være sagligt begrundet, og ikke begrundet i sygdom.
Funktionærloven giver mulighed for skriftligt at aftale (f.eks. i ansættelsesbeviset) at opsigelse kan finde sted med forkortet varsel, såfremt funktionæren har haft 120 sygedage inden for 12 på hinanden følgende måneder. Dvs. at funktionæren kan opsiges med blot én måneds varsel umiddelbart efter at denne har oppebåret løn under sygdom i 120 dage inden for de seneste 12 måneder. Opsigelsen skal falde i umiddelbar tilknytning til udløbet af de 120 sygedage, ellers fortabes retten til at opsige med forkortet varsel.

Anmeld

4. november 2009

Tina2

Ja, det kan jeg da egentlig godt se.... Troede faktisk heller ikke de måtte........

Synes bestemt også I skulle tage i fagforeningen Stine og høre, hvor I står....

Anmeld

4. november 2009

Fines mor

Tina2 skriver:

Ja, det kan jeg da egentlig godt se.... Troede faktisk heller ikke de måtte........

Synes bestemt også I skulle tage i fagforeningen Stine og høre, hvor I står....

Jaaaa de kære arb. giver kan slippe afsted med meget, bare de kan jura ;-( Men nu ved vi jo ikke hvorlænge han har fået i opsigelsen, og om der evt. kunne blive forhandlet nogle psykolog hjælp ind i opsigelsen. Det er jo trods alt deres skyld, at deres medarb. bliver syg af arbejdet!!!

Anmeld

5. november 2009

Annette

Bare lige en kort bemærkning.
Man kan sgu da ikke være så kold.
Arbejdsgiveren taler med Stine og er forstående og hører til hvordan Jan har det.
Han giver ikke udtryk for at der er noget i gære fra hans side..

Det kalder jeg sgu at tage r.... på folk..

Håber Jan nu får tid til at komme helt ovenpå og at I klarer jer :0)

Knus Annette

Anmeld

5. november 2009

Fines mor

Annette skriver:

Bare lige en kort bemærkning.
Man kan sgu da ikke være så kold.
Arbejdsgiveren taler med Stine og er forstående og hører til hvordan Jan har det.
Han giver ikke udtryk for at der er noget i gære fra hans side..

Det kalder jeg sgu at tage r.... på folk..

Håber Jan nu får tid til at komme helt ovenpå og at I klarer jer :0)

Knus Annette

Annette > Det kan vi godt blive enige om, men den skal jo desværre afl. personligt. Så han må ikke oplyse den slags i en telefon....;-((

Anmeld

5. november 2009

Annette

Helle, men så er der noget jeg har misforstået..

Kom den ikke med posten, det er da ikke personligt!!!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.