Lektier i ferien??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

8. juli 2024

Anonym

Anonym skriver:

Hvorfor? Hvis hun ikke har lyst til det, så synes jeg faktisk ikke hun skal

jeg gider ikke bruge hendes ferie på at tvinge hende til at læse  

Hun er mere til matematik fx. Men har ingen problemer med læsningen dog. 
Jeg ved godt, at det er godt for dem at få læst og holdt det ved lige og bla bla.

Men samtidig skal det ikke være en ting, som gør hun går i baglås, bliver vred osv. Ærgerligt ja, måske. Jeg synes i forvejen vi har det i hverdagen...
Så det holder vi simpelthen ferie fra

Snakker skam ikke om tvang. Konstaterer bare det er ærgerligt læsning kun er noget, der foregår som en pligt i skolen. Og ikke noget man kan nyde i sin ferie. 

Det er blot min holdning. Det er jo så fint, du ikke deler den.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. juli 2024

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Jeg kommer lidt med et andet svar: Ingen lektier og ingen krav om læsning herfra. 
hun skal i 4. Kl og har ingen problemer med at læse. Hun har ferie, når hun har ferie. 
Vi har altid været afslappet mht. læsning, så længe hun ikke har problemer. Hun læser selvf.til hverdag, men som sagt ikke i ferier. 
Jeg ved ikke, om jeg havde haft en anden holdning, hvis det var et problem med at læse, men ja. Sådan er det herhjemme

Det var dejligt med en’ med samme holdning som jeg og far

Derfor syntes vi også det er lidt op af bakke, at han skal læse en hel bog…

Anmeld Citér

8. juli 2024

Anonym trådstarter

MVM skriver:

Her blir der ikke læst i ferien, mine børn har ferie.. det er ligesom et fuldtidsarbejde, at gå i skole og derefter sfo.. og jeg kender ingen voksne som arbejder, når de holder ferie.. medmindre, at de selv er interesseret i det..

Jeg har selv haft et arbejde, hvor jeg tog arbejdsttlf med hjem og kunne ikke lade vær med at arbejde, men jeg elskede mit arbejde.. og det var min beslutning.. men det er vigtig at holde ferie,  når der er ferie og for børnene er det vigtigt, at holde ferie og lege uden krav i deres ferie,.. de skal også lade op.. 

Præcis Derfor jeg var lidt nysgerrig i forhold til hvad andre mener, da jeg har samme holdning som dig.

Anmeld Citér

8. juli 2024

Anonym

Anonym skriver:

Snakker skam ikke om tvang. Konstaterer bare det er ærgerligt læsning kun er noget, der foregår som en pligt i skolen. Og ikke noget man kan nyde i sin ferie. 

Det er blot min holdning. Det er jo så fint, du ikke deler den.

Det er også rigtigt fint, at du synes det er ærgerligt. Det gør jeg bare ikke. Ikke alle nyder at læse Ligesom ikke alle synes, at matematik eller noget andet er fedt.

Jeg kan jo ikke gøre noget ved, at hun ikke synes, det er fedt at læse i ferien. Læsning er bare ikke hendes ynglingsting.

jeg nød heller ikke at læse, da jeg var barn, og blev heller ikke tvunget til det i ferier eller havde lektier for (Jeg havde heller ingen problemer med det)

Det er jeg egentligt glad for, at jeg kan gøre for min datter også.  

Jeg er voksen nu, og jeg elsker at læse i bøger, så jeg er egentligt ikke så bekymret for, at hun ikke gider det nu. 

Som sagt, så kunne det godt være jeg havde en anden holdning, hvis hun havde svært ved at læse

Anmeld Citér

8. juli 2024

Savanna

Profilbillede for Savanna

Jeg kan mærke “Besked fra Aula”-vibes herinde

Anmeld Citér

9. juli 2024

Anonym

Anonym skriver:

Det er også rigtigt fint, at du synes det er ærgerligt. Det gør jeg bare ikke. Ikke alle nyder at læse Ligesom ikke alle synes, at matematik eller noget andet er fedt.

Jeg kan jo ikke gøre noget ved, at hun ikke synes, det er fedt at læse i ferien. Læsning er bare ikke hendes ynglingsting.

jeg nød heller ikke at læse, da jeg var barn, og blev heller ikke tvunget til det i ferier eller havde lektier for (Jeg havde heller ingen problemer med det)

Det er jeg egentligt glad for, at jeg kan gøre for min datter også.  

Jeg er voksen nu, og jeg elsker at læse i bøger, så jeg er egentligt ikke så bekymret for, at hun ikke gider det nu. 

Som sagt, så kunne det godt være jeg havde en anden holdning, hvis hun havde svært ved at læse

Skriver jo også det er super fint du ikke er enig med mig :-). 
Jeg elsker selv at læse og gjorde også som barn. Tvinger ikke min datter til at læse - men har læst for hende siden hun var meget lille. Så hun har selv fundet glæden ved at læse. Det giver hende rigtig meget. 
Men igen - så fint du er uenig :-). 

Anmeld Citér

9. juli 2024

Anonym

Savanna skriver:

Jeg kan mærke “Besked fra Aula”-vibes herinde

Dem der synes det er synd børnene skal læse eller de andre? Eller alle? 

Anmeld Citér

9. juli 2024

Savanna

Profilbillede for Savanna
Anonym skriver:

Dem der synes det er synd børnene skal læse eller de andre? Eller alle? 

Sådan lidt blandet. Følger du siden på Instagram?

Anmeld Citér

10. juli 2024

Anonym

Savanna skriver:

Sådan lidt blandet. Følger du siden på Instagram?

Ja, det er afsindigt morsomt

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.