12 1/2 år+ 9 år alene hjemme om natten.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7. juli 2024

Gapo

Anonym skriver:

Jeg vil gerne have jeres meninger, holdninger, erfaringer og tanker omkring det at lade to børn (drenge) på hhv 12 3/4 og 9 år, være alene hjemme om natten dvs fra ca 22- 6, hvor de sover, 2-4 gange hver anden uge. Det er en enlig forælder, der har nattearbejde 2-4 nætter hver anden uge og ingen der kan være hos børnene imens. Børnene har deres mobiltelefon for kontakt, men det vil tage min 25 min at køre fra jobbet. De bor på landet i et ældre hus. Ingen bedsteforældre/anden forælder ol i nær afstand. Ingen husdyr. Børnene er normalt begavede, den ældste har mild asperger (specialklasse). Hvad tænker I? Er det ok eller er det uansvarligt? 

Og man sætter et barn i specialklasse fordi man har brug for mere ro men også mere voksenguidning… det stemmer ikke sammen med ansvar for lillebror alene i et et hus på landet fx med strømsvigt.

igen absurd tanke

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. juli 2024

Timf

Profilbillede for Timf

Så mange nætter ville jeg aldrig lade mine børn være alene og slet ikke en der har udfordringer, har selv en søn på snart 11 med adhd jeg ville da aldrig nogen sinde lade ham være alene så længe, fair med to-tre timer hvis familie bor i nærheden men så mange nætter i så mange timer syntes jeg ikke virker så ansvarligt. 

Anmeld Citér

7. juli 2024

Anonym

Anonym skriver:

Jeg vil gerne have jeres meninger, holdninger, erfaringer og tanker omkring det at lade to børn (drenge) på hhv 12 3/4 og 9 år, være alene hjemme om natten dvs fra ca 22- 6, hvor de sover, 2-4 gange hver anden uge. Det er en enlig forælder, der har nattearbejde 2-4 nætter hver anden uge og ingen der kan være hos børnene imens. Børnene har deres mobiltelefon for kontakt, men det vil tage min 25 min at køre fra jobbet. De bor på landet i et ældre hus. Ingen bedsteforældre/anden forælder ol i nær afstand. Ingen husdyr. Børnene er normalt begavede, den ældste har mild asperger (specialklasse). Hvad tænker I? Er det ok eller er det uansvarligt? 

Synes det er svært at sige, for hvordan har drengene med det? Ville de føle sig trygge? I det tilfælde, nej så det ikke uansvarligt. Ville de være utrygge. Ja så det mega uansvarligt. 
Du kender dine børn bedst og ved hvad de kan magte og ikke. 
min søn på 9 år ville ikke kunne være alene om natten. Min guddatter på 13 kan heller ikke være alene om natten. 

men tænker at hvis du har brug for at spørger andre om det, så må det være fordi du inderst inde ved at det måske ikke går. 

Ville i stedet overveje at betale for en babysitter der kan komme og være hos dem de dage 

Anmeld Citér

7. juli 2024

Gapo

Jeg tror pointen også er st det ældste barn hsr aspergers. Jeg ved ikke hvor meget du kender til diagnosen … men det gør en mindre moden… så det er uansvarligt. Uanset man kan finde børn på 13 der ville kunne klare så mange dage. Der er ikke nogen tvivl… det er ikke et ansvar et autistisk barn skal have i så ung en alder. Punktum. 

Anmeld Citér

7. juli 2024

Solsikke9

Profilbillede for Solsikke9

Jeg tænker tilbage på mig selv da jeg var 9 år og jeg ville føle mig så forladt, alene og bange. Så nej det synes jeg slet ikke er okay 

Anmeld Citér

7. juli 2024

Anonym

Det ville jeg aldrig gøre. Min datter er lige fyldt 10 år og hun har ikke engang lyst til at være alene hjemme i max. 1 time, mens manden og jeg handler ind.

Så jeg ville aldrig lade hende være alene om natten, før både hun og jeg selv var tryg ved det. Og så max. en nat.

Jeg var først alene hjemme i en hel uge som 19 årig.

Anmeld Citér

7. juli 2024

Anonym

Det er svært at sige når man ikke kender børnene. Vi har lige haft diskussionen herhjemme, da det egentlig kunne være rart hvis min datter kunne sove hjemme alene en enkel nat, grundet lidt logistik og hundepasning.. Hun er 10, og hun er mega frisk på det. Jeg stoler også på, at hun godt kan, men jeg ville ikke kunne med ro i sindet. Jeg går også ind og tjekker hende stadig om natten, fordi jeg er lidt skør. Men altså, jeg får alle mulige skrækscenarier i hovedet om brand og jordskælv og hvad ved jeg. Hvis ikke jeg havde det, så kunne hun godt klare det. Hun passer også sig selv når hun bliver lettere syg og må blive hjemme fra skole. Så hygger hun og sender mig billeder af mad hun laver til sig selv, og hun bruger endda komfuret ��

Anmeld Citér

8. juli 2024

Wampires

Profilbillede for Wampires
Erik sept. '11, Magnus juli '18, Viktor Juli '20
Fortvivlet skriver:

Hold da op en fantasi, vælte ned i toilettet? Øhh er det sket før i dit liv ? 

Men bortset fra det er jeg enig i det du skriver, bare uden så mange skrækhistorier

Ja den mellemste røg ned med numsen i toilettet og kunne ikke selv komme op...

jeg tror faktisk ikke jeg har skrevet noget jeg ikke selv har oplevet eller nær familie har oplevet..

(familie oplevede at stå op til at tyve havde været på besøg inde i huset i mens de sov ovenpå)

Anmeld Citér

8. juli 2024

Anonym

Jeg synes det er uansvarligt. Børn i den alder kan ikke konsekvensberegne og det er et meget stort ansvar at stå med for den store. 
Var det så en enkelt gang i nødstilfælde, men nej så ofte synes jeg bestemt ikke er OK.

Anmeld Citér

8. juli 2024

Maximus4

Det er et alt for stort ansvar at give børn i den alder. Jeg ville ikke gøre det.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.