Anonym skriver:
Jeg vil gerne have jeres meninger, holdninger, erfaringer og tanker omkring det at lade to børn (drenge) på hhv 12 3/4 og 9 år, være alene hjemme om natten dvs fra ca 22- 6, hvor de sover, 2-4 gange hver anden uge. Det er en enlig forælder, der har nattearbejde 2-4 nætter hver anden uge og ingen der kan være hos børnene imens. Børnene har deres mobiltelefon for kontakt, men det vil tage min 25 min at køre fra jobbet. De bor på landet i et ældre hus. Ingen bedsteforældre/anden forælder ol i nær afstand. Ingen husdyr. Børnene er normalt begavede, den ældste har mild asperger (specialklasse). Hvad tænker I? Er det ok eller er det uansvarligt?
Synes det er svært at sige, for hvordan har drengene med det? Ville de føle sig trygge? I det tilfælde, nej så det ikke uansvarligt. Ville de være utrygge. Ja så det mega uansvarligt.
Du kender dine børn bedst og ved hvad de kan magte og ikke.
min søn på 9 år ville ikke kunne være alene om natten. Min guddatter på 13 kan heller ikke være alene om natten.
men tænker at hvis du har brug for at spørger andre om det, så må det være fordi du inderst inde ved at det måske ikke går.
Ville i stedet overveje at betale for en babysitter der kan komme og være hos dem de dage
Anmeld
Citér