Vægttab og ferietid

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7. juli 2024

StortOgSmåt

Profilbillede for StortOgSmåt
Anonym skriver:

Han føler, at jeg tager afstand fra ham og børnene. 
Jeg har også selv foreslået at stå tidligere op, for at tage ud og løbe så vi kan spise morgenmad sammen og have hele dagen sammen, men det er heller ikke ok. 

Prøv at læse hvad du selv skriver: Du skal forhandle om en løbetur og derefter skal ham vurderer om “det er ok”?? Det er helt forvrænget at tro, at den slags er op til ham.

Og nej, han har ikke din trivsel for øje. Han har sin egen kontrol og følelser for øje. Du virker derimod til at have lagt al magt og kontrol i hans hænder, imens du selv går og glatter ud for at undgå konflikter, som du er kommet til at tro er din skyld… 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. juli 2024

Solsikke9

Profilbillede for Solsikke9
Anonym skriver:

Jeg ser og anderkender det du skriver, men jeg ser ham overhovedet ikke som usikker. Det er nærmere mig der er den usikre.

Han går højt op i, at jeg trives og har det godt og at jeg er ærlig over for ham hvis jeg har det skidt osv. Han er meget opmærksom. 

Men jeg kan sagtens godt forstå, at han fremstår det modsatte. 

Ja, du er den usikre fordi han ærligt holder dig nede. En mand der vil bestemme om sin kone skal løbe en tur, fordi det gør hende glad og holder hende sund, hviler ikke i sig selv og det kommer fra et usikkert sted fra. Måske er han bange for den opmærksomhed du får ved at tabe dig? Han er bange for at miste kontrollen, fordi du pludselig opdager hvor undertrykt du er i det her forhold? Han føler at du er bedre end ham og derfor siger han nej? Og jeg kunne blive ved.

Jeg bliver så bange når jeg læser at du forsvarer ham. Fordi det tyder på at han virkelig har formået at hjernevaske dig til at tro at alt det her er ok. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.