Vægttab og ferietid

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6. juli 2024

Maricella

Profilbillede for Maricella

Undskyld men jeg stemmer altså i med koret at det der er bekymrende.. der er væsentlig forskel på "kan du undlade løbeturen denne dag/gøre det en anden dag/tidligere/senere fordi jeg kunne godt tænke mig at vi gjorde det her sammen på det tidspunkt hvor du normalt løber" og så på det du beskriver.. min mand skulle lige prøve at forhindre mig i at dyrke min motion. Faktisk gør jeg det mere NETOP fordi vi har ferie og tid til det! Jeg bliver glad i låget - det smitter af på alle i familien. Han gør i øvrigt det samme. Ferie handler for os om at gøre mere af det vi alle godt kan lide. Og der er altså både til os og børnene i ferien 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. juli 2024

Anonym

Det lyder virkelig ikke sundt, jeg har prøvet at tabe noget af flere gange og min mand har altid været støttende i de mærkeligste ideer jeg har haft og lige meget om det var løb, cykling, kunstskøjteløb eller zumba jeg lavede i de forskellige perioder.

Selvfølgelig skal du fortsætte dit løb i ferien, det kan jo gøres morgen/aftens eller rykkes en dag hvis det er fordi I skal noget specifikt. Og selvfølgelig ødelægger det ikke ferie hvis de vælger en salat frem for en burger eller en is i bæger med 1 kugle eller 2 frem for den store med 3 kugle og softice, det er sådanne ting jeg har ændret og så ikke lige så tit. 

Men statistisk set er der desværre mange parforhold som falder fra hinanden hvis det ene begynder at tabe sig og fokusere meget på sin sundhed og den anden ikke vil være med. Og så vil jeg give de andre ret, det lyder til psykisk vold når han truer dig til at opgive de tinge i ferien for han ellers ikke vil noget og det derfor går ud over børnene. Så må du tage på ture med børnene og sp man han selv forklarer dem hvorfor han ikke vil med!

Anmeld Citér

6. juli 2024

Tip!

Hvis jeg var dig, ville jeg bruge ferien på at tænke mig rigtig godt om, hvorvidt i har et sundt og velfungerende forhold - eller om du blot holder ud pga børnene? 

Børn har brug for forældre der er gode rollemodeller de kan spejle sig i. 
Hvis du har en søn, vil du så acceptere at i fremtiden ville behandle hans kæreste, som du bliver? 
Aldrig i livet om en mand skulle sætte dagsordnen om hvad jeg puttede i munden, eller om jeg have lyst til en løbetur. 
der må ligge noget dybere under - er din mand så kontrollerne, at når du får det mentalt godt, så opdager du hvor skidt han  i virkeligheden behandler dig og så smutter du? 
Du fortjener langt bedre partner end det skraller han kan tilbyde dig. 

Anmeld Citér

7. juli 2024

Anonym

Jeg stemmer i ift at det lyder rimelig usundt, at du bliver nødt til at droppe dine løbetur, når I holder ferie, fordi han siger det.

Jeg bliver alligevel nysgerrig på, hvorfor han synes, det vil ødelægge jeres ferie, at du tager en løbetur?

Altså hvis nu min mand skulle ud at løbe hver morgen og det så betød, at jeg skulle spise morgenmad alene med børnene hver dag, så ville jeg også blive irriteret. Det ville fx ikke være ferie for mig. Så hvis man tager udgangspunkt i det eksempel, så kunne jeg foreslå min mand at stå tidligere op og løbe, så det er overstået eller gøre det på et tidspunkt, så det ikke betyder, at vi først kan komme på tur flere timer efter, fordi min mand skal løbe.

Men ud fra det, du skriver, så lyder det altså bekymrende

Anmeld Citér

7. juli 2024

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Jeg stemmer i ift at det lyder rimelig usundt, at du bliver nødt til at droppe dine løbetur, når I holder ferie, fordi han siger det.

Jeg bliver alligevel nysgerrig på, hvorfor han synes, det vil ødelægge jeres ferie, at du tager en løbetur?

Altså hvis nu min mand skulle ud at løbe hver morgen og det så betød, at jeg skulle spise morgenmad alene med børnene hver dag, så ville jeg også blive irriteret. Det ville fx ikke være ferie for mig. Så hvis man tager udgangspunkt i det eksempel, så kunne jeg foreslå min mand at stå tidligere op og løbe, så det er overstået eller gøre det på et tidspunkt, så det ikke betyder, at vi først kan komme på tur flere timer efter, fordi min mand skal løbe.

Men ud fra det, du skriver, så lyder det altså bekymrende

Han føler, at jeg tager afstand fra ham og børnene. 
Jeg har også selv foreslået at stå tidligere op, for at tage ud og løbe så vi kan spise morgenmad sammen og have hele dagen sammen, men det er heller ikke ok. 

Anmeld Citér

7. juli 2024

Solsikke9

Profilbillede for Solsikke9

Din mand er pisse usikker, egoistisk, umoden, manipulerende og giftig. Din lykke og glæde er ikke vigtigt for ham. Din trivsel er ikke vigtig for ham. 

Du er i et forhold med psykisk vold. I et forhold ønsker man at sin partner har det godt - en løbetur gør dig glad. Hvorfor vil han frarøve dig den glæde? Den sundhed for dig? 

pas på dig selv. Du mister dig selv fuldstændig i det her forhold. DU er vigtigst. Dine børn vokser op og ser at det er normalt at mor bliver underkuet og undertrykt. De vil selv havne i usunde forhold fordi de ser at det er normalen. 

Anmeld Citér

7. juli 2024

Anonym trådstarter

Solsikke9 skriver:

Din mand er pisse usikker, egoistisk, umoden, manipulerende og giftig. Din lykke og glæde er ikke vigtigt for ham. Din trivsel er ikke vigtig for ham. 

Du er i et forhold med psykisk vold. I et forhold ønsker man at sin partner har det godt - en løbetur gør dig glad. Hvorfor vil han frarøve dig den glæde? Den sundhed for dig? 

pas på dig selv. Du mister dig selv fuldstændig i det her forhold. DU er vigtigst. Dine børn vokser op og ser at det er normalt at mor bliver underkuet og undertrykt. De vil selv havne i usunde forhold fordi de ser at det er normalen. 

Jeg ser og anderkender det du skriver, men jeg ser ham overhovedet ikke som usikker. Det er nærmere mig der er den usikre.

Han går højt op i, at jeg trives og har det godt og at jeg er ærlig over for ham hvis jeg har det skidt osv. Han er meget opmærksom. 

Men jeg kan sagtens godt forstå, at han fremstår det modsatte. 

Anmeld Citér

7. juli 2024

IenFart

Profilbillede for IenFart

Jeg ser og anderkender det du skriver, men jeg ser ham overhovedet ikke som usikker. Det er nærmere mig der er den usikre.

Han går højt op i, at jeg trives og har det godt og at jeg er ærlig over for ham hvis jeg har det skidt osv. Han er meget opmærksom. 

Men jeg kan sagtens godt forstå, at han fremstår det modsatte. 

Det er ret vildt du forsvarer hans attitude på den måde. Men det siger desværre alt. Hvis han kun går op i at du trives, når det er på hans måde, så går han ikke op i at du trives. Så går han op i at han har kontrollen.

Anmeld Citér

7. juli 2024

Anonym

Anonym skriver:

Han føler, at jeg tager afstand fra ham og børnene. 
Jeg har også selv foreslået at stå tidligere op, for at tage ud og løbe så vi kan spise morgenmad sammen og have hele dagen sammen, men det er heller ikke ok. 

Det er interessant at finde ud af, hvorfor han føler, at du tager afstand til ham? 

Har I haft problemer? Har I svært ved at tale om problemerne?

Du SKAL - som i SKAL kunne løbe en tur. Han kan ikke bestemme, at du ikke må løbe, fordi han ikke synes det. Men der må være en grund - har han fx lyst til sex, mens du ikke har? Er det underligt og usikkert for ham, at du er begyndt at gå op i dig selv? Får du opmærksomhed fra andre mænd? Osv. Intet af det laver om på, at du altså har lov til at løbe en tur, men hvis han er usikker, fordi du jo faktisk også har forandret dig, så kan du måske vise ham, at du gerne vil ham - giver det mening?

Jeg har selv tabt mig meget og det ændrer altså en ift udstråling og tøjstil og den slags, og hvis din mand har været vant til noget andet, så skal han måske også lige vænne sig til, at hans kone har ændret udseende, men at han stadig kan være fuldt ud sikker på dig

Anmeld Citér

7. juli 2024

Gapo

Anonym skriver:

Sommerferien er over os og det betyder jo ofte is, jordbær med fløde og grill mad

Jeg har tabt mig 10 kg på det sidste år og vil bare gerne holde vægten. 

Jeg løber minimum 1 gang i ugen.

Her i ferien er der ikke så meget bevægelse…min kæreste er ikke meget for at jeg løber og har for stor fokus på den mad jeg spiser. Han er selvfølgelig glad og stolt over at jeg har tabt mig, men han syntes ikke jeg skal lade mig begrænse her i ferien. Hvis jeg gør det mener han det går udover vores ferie. 

Jeg kan godt mærke, at jeg mangler mit løb, men hvis han mener at jeg ikke skal løbe så gør jeg ikke det. Jeg prøver at lade være med at fokusere for meget på maden og på mit løb, men det er svært.
Er bange for at tage for meget på, selvom jeg godt ved at det nok ikke er realistisk.
Jeg kan også godt se det fra hans synspunkt.  

Så hvordan agerer I i ferien under og efter vægttab??

Er det også din kæreste der blev sur omkring sin 40 års fødselsdag over at du skulle have mens dagen efter. Fik bare samme vibe da jeg læse dit opslag.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.