Vægttab og ferietid

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.814 visninger
21 svar
74 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
6. juli 2024

Anonym trådstarter

Sommerferien er over os og det betyder jo ofte is, jordbær med fløde og grill mad

Jeg har tabt mig 10 kg på det sidste år og vil bare gerne holde vægten. 

Jeg løber minimum 1 gang i ugen.

Her i ferien er der ikke så meget bevægelse…min kæreste er ikke meget for at jeg løber og har for stor fokus på den mad jeg spiser. Han er selvfølgelig glad og stolt over at jeg har tabt mig, men han syntes ikke jeg skal lade mig begrænse her i ferien. Hvis jeg gør det mener han det går udover vores ferie. 

Jeg kan godt mærke, at jeg mangler mit løb, men hvis han mener at jeg ikke skal løbe så gør jeg ikke det. Jeg prøver at lade være med at fokusere for meget på maden og på mit løb, men det er svært.
Er bange for at tage for meget på, selvom jeg godt ved at det nok ikke er realistisk.
Jeg kan også godt se det fra hans synspunkt.  

Så hvordan agerer I i ferien under og efter vægttab??

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. juli 2024

IenFart

Profilbillede for IenFart

Du beder ham selvfølgelig lukke skuffen og passe sin egen butik. Ferie handler om afslapning og velvære. Velvære er også at tage sine løbeture, hvis det gør noget godt både fysisk og psykisk. Selvfølgelig er for stort fokus på det man spiser ikke nødvendigvis hensigtsmæssigt, og det er fint at slække lidt på kravene til en selv i ferien.

Men det skal IKKE komme fra en kontrollerende partner som synes det ene og det andet. Især ikke når det drejer sig om noget så simpelt som en løbetur et par gange om ugen.

Anmeld Citér

6. juli 2024

Anonym trådstarter

IenFart skriver:

Du beder ham selvfølgelig lukke skuffen og passe sin egen butik. Ferie handler om afslapning og velvære. Velvære er også at tage sine løbeture, hvis det gør noget godt både fysisk og psykisk. Selvfølgelig er for stort fokus på det man spiser ikke nødvendigvis hensigtsmæssigt, og det er fint at slække lidt på kravene til en selv i ferien.

Men det skal IKKE komme fra en kontrollerende partner som synes det ene og det andet. Især ikke når det drejer sig om noget så simpelt som en løbetur et par gange om ugen.

Uha! Det tror jeg ikke jeg får noget godt ud af, så det “tør” jeg ikke. Vil ikke ødelægge vores ferie… og specielt ikke over for børnene. 

Anmeld Citér

6. juli 2024

StortOgSmåt

Profilbillede for StortOgSmåt

Jeg er simpelthen nødt til at spørge, hvorfor i al verden din mand blander sig i hverken din motion eller din kost på den måde? Det lyder mildest talt aparte … dysfunktionelt… jeg ville bede ham selv rode ud hvorfor han ikke kunne nyde sin egen sommer og kost i fred og så lade mig gøre hvad der var bedst for mig … 

En enkelt løbetur om ugen er jo i forvejen ikke meget, slet ikke noget som gør en forskel for vægten, men derfor er det jo super sundt og godt alligevel, så afsted med dig, endda gerne er par gange om ugen, nu hvor tiden er til det i ferien. Der findes masser af skønne sunde og grønne ting du kan grille - og jordbær kan jo nu engang også være skønne uden fløde … held og lykke med at fastholde det som du godt selv ved du ønsker at gøre for dig selv.

Anmeld Citér

6. juli 2024

IenFart

Profilbillede for IenFart
Anonym skriver:

Uha! Det tror jeg ikke jeg får noget godt ud af, så det “tør” jeg ikke. Vil ikke ødelægge vores ferie… og specielt ikke over for børnene. 

Det kan selvfølgelig også formuleres pænere, men budskabet bør ikke være til at misforstå. Man ødelægger ikke nogens ferie ved at tage en løbetur i ny og næ. Tværtimod sikrer man børnene en bedre ferie fordi man selv får lidt ekstra energi, overskud og glæde af det.

Anmeld Citér

6. juli 2024

Anonym trådstarter

StortOgSmåt skriver:

Jeg er simpelthen nødt til at spørge, hvorfor i al verden din mand blander sig i hverken din motion eller din kost på den måde? Det lyder mildest talt aparte … dysfunktionelt… jeg ville bede ham selv rode ud hvorfor han ikke kunne nyde sin egen sommer og kost i fred og så lade mig gøre hvad der var bedst for mig … 

En enkelt løbetur om ugen er jo i forvejen ikke meget, slet ikke noget som gør en forskel for vægten, men derfor er det jo super sundt og godt alligevel, så afsted med dig, endda gerne er par gange om ugen, nu hvor tiden er til det i ferien. Der findes masser af skønne sunde og grønne ting du kan grille - og jordbær kan jo nu engang også være skønne uden fløde … held og lykke med at fastholde det som du godt selv ved du ønsker at gøre for dig selv.

Han er bange for at det går udover vores ferie…. Jeg har gjort det klart for ham, at jeg mentalt får det godt når jeg har været ude og løbe…men han er ikke meget for at jeg gør det. Heller ikke når vi ingen planer har.

Anmeld Citér

6. juli 2024

Anonym

Det er virkelig interessant, at en del forbinder en rigtig god ferie med rigelig mængder is, alkohol og være så passive som muligt. 

Jeg forstår det ikke. 

Og jeg forstår ikke hvorfor din mand kan diktere at du ikke må løbe, fordi at nu holder i lige ferie. 

Og jeg forstår SLET ikke hvordan du kan acceptere og forstå ham? 

Så hvis du heller ikke vil spise en isvaffel, så ødelægger du også ferien? 

Fortsæt du med det der gør dig og glad og frisk. Spis det du har lyst til og løb en tur. Havde det været mig, havde jeg nok løbet to ture, bare for at understrege at han selvfølgelig ikke skal holde dig tilbage. 

Det er et problem du ikke kan se problematikken. 

Anmeld Citér

6. juli 2024

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Det er virkelig interessant, at en del forbinder en rigtig god ferie med rigelig mængder is, alkohol og være så passive som muligt. 

Jeg forstår det ikke. 

Og jeg forstår ikke hvorfor din mand kan diktere at du ikke må løbe, fordi at nu holder i lige ferie. 

Og jeg forstår SLET ikke hvordan du kan acceptere og forstå ham? 

Så hvis du heller ikke vil spise en isvaffel, så ødelægger du også ferien? 

Fortsæt du med det der gør dig og glad og frisk. Spis det du har lyst til og løb en tur. Havde det været mig, havde jeg nok løbet to ture, bare for at understrege at han selvfølgelig ikke skal holde dig tilbage. 

Det er et problem du ikke kan se problematikken. 

Men hvis jeg gør det, så vil han ikke være med til noget som helst Derfor “bøjer jeg mig i støvet” for ham og lader være med f.eks at løbe for at holde fred og at vi herhjemme kan holde ferie sammen uden uvenskab. Jeg vil for alt i verden ikke ødelægge ferien for vores børn

Anmeld Citér

6. juli 2024

Anonym

Anonym skriver:

Men hvis jeg gør det, så vil han ikke være med til noget som helst Derfor “bøjer jeg mig i støvet” for ham og lader være med f.eks at løbe for at holde fred og at vi herhjemme kan holde ferie sammen uden uvenskab. Jeg vil for alt i verden ikke ødelægge ferien for vores børn

Ok. Nu maler jeg lige fanden på væggen for dig: Hvis det du skriver er rigtigt, så skal du se at få læst op på psykisk vold i parforhold. Når du har læst lidt, skal du derefter overveje, hvorfor du lever med en mand, der behandler dig på denne måde. Du skal mærke grundigt efter, om dine børn lærer gode eksempler på gensidig respekt og kærlighed ved at se på deres forældres relation. Mærk helt nede i maven hvor skævt det er, når han (formentlig efter mange års manipulation og nedslidning af dine grænser) får dig til at tro, at du er skyld i jeres børns ødelagte ferie, til trods for at helt og holdent som voksen menneske selv bærer ansvaret for at blive sur på dig, når dine ønsker om at passe på dig selv er fuldkommen rimelige.

Jeg tror at du skal have hjælp. Og jeg VED, at din mand skal have det. For jeres alle sammens skyld. Ikke mindst dine børns. 

Anmeld Citér

6. juli 2024

Anonym

Anonym skriver:

Prøv lige at læse det du lige skrev én gang til. 

Du er i et forhold, hvor du bøjer dig for at få fred. 

Det er ikke en psykisk sundt forhold. 

I et forhold indgår man kompromisser, for at leve sammen og imødekomme hinanden levevis. Men der er ikke det samme som at bøje nakken, fordi der ellers bliver ballade. 

At du må sløjfe din løbetur i en ferie, er vidst dit mindste problem. 

Du fortjener bedre. Du kan få bedre. Og det kan jeres børn også

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.