Skoletaske

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.025 visninger
12 svar
3 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
1. juli 2024

Kreamor

Profilbillede for Kreamor

Hej

Jeg søger erfaringer med skoletasker. Jeg er simpelthen for nærig til at give 800-1200 for en skoletaske. Jeg har fundet de samme brugt til max 300.. er det ok at købe en brugt skoletaske? Fætter BR har også tasker til 400. De hedder Danpen. Er der nogen erfaringer med dem? 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. juli 2024

StortOgSmåt

Profilbillede for StortOgSmåt

Selvfølgelig er det ok - vi bør allesammen gøre langt mere for at købe genbrug. Og ungerne har i øvrigt på ingen måder brug for store dyre tasker de første år - der skal ligge en madpakke, en drikkedunk og et penalhus… gør det nemt og billigt, det bliver du glad for

Anmeld Citér

1. juli 2024

Morsept16

Profilbillede for Morsept16

Ja selvfølgeligt er det da bare helt okay. Jeg har set mange fine brugte tasker - synes også det er vildt dyrt fra ny. Det er naturligvis vigtigt at tasken sidder rigtigt - men vores ældste har ikke haft mange bøger osv. med, så det er mest madpakkerne der vejer. 

Vi har selv købt en brugt til vore søn, da hans mega dyre taske gik i stykker ��

Jeg har ikke prøvet de billige fra fx. Bilka - de er sikkert også fine til de små. 

Hvis man nu er bange for at “misse” at man skal ud og købe en skoletaske sammen, så kunne man jo evt. erstatte det med at man går ud og vælger blyanter, viskelæder og farveblyanter, så tror jeg man slipper billigere ����

Anmeld Citér

1. juli 2024

Fortvivlet

Profilbillede for Fortvivlet

Tror vi gav 800-900 kr for en hel nye jeva ude i butikken, det synes jeg ikke er voldsomt, det er noget de bruger hver dag de næste 2-3 år

Men man skal da helt gøre som man har lyst

Anmeld Citér

1. juli 2024

Dutelidut

Profilbillede for Dutelidut

Jeg har købt på reshopper til begge mine børn. Den ene var ny - et fejlkøb. Den anden var brugt let - jeg kan ikke se, at den ikke er ny. 

Begge har været ca halv pris. Synes også det er dyrt med en ny, og vi køber generelt altid i genbrug, hvis det kan lade sig gøre. Jeg synes udvalget på reshopper var ret godt, faktisk. Mine børn fik lov at vælge mellem nogle stykker, som var i god stand.

Anmeld Citér

1. juli 2024

Liland

Profilbillede for Liland
Kreamor skriver:

Hej

Jeg søger erfaringer med skoletasker. Jeg er simpelthen for nærig til at give 800-1200 for en skoletaske. Jeg har fundet de samme brugt til max 300.. er det ok at købe en brugt skoletaske? Fætter BR har også tasker til 400. De hedder Danpen. Er der nogen erfaringer med dem? 

Føtex har fået nogle gode ergonomiske skoletasker til 399 med gymnastik taske osv. De får ret meget ros

Jeg ville ikke selv købe skoletaske brugt, men det er jo bare mig

Anmeld Citér

1. juli 2024

*.*

Profilbillede for *.*
Mor til 3 + en engel

Har ikke selv købt brugt skoletaske.. men det er også fordi det er sådan en “stor ting” vi sætter en dag af til og så bare ud og vælge den helt rigtige osv.. 

Men kan ikke se hvad der skulle være i vejen for en brugt, og derudover er der også mange fine til 4-500 kr nye. Der skal du jo så medtænke at en ny til fx 400 kr er der garanti på, så går syningen eller der er noget med den kan du få en ny, det kan man ikke med brugt

Anmeld Citér

1. juli 2024

Anonym

Selvfølgelig kan du købe en brugt skoletaske til dit barn Det er da en fantastisk idé  

Og alt det der med ergonomisk korrekt skoletaske... De vandre jo ikke ligefrem med den. Min yngste lille skoledreng ynder at have sin skoletaske hængende på én skulder eller have den på maven i stedet for ryggen. Bare for at sige; så vigtigt er det vel heller ikke med ergonomien (medmindre dit barn skal gå en længere vej i skole, så er det i hvertfald rart med brystspænde). 

Så vælg en håndfuld på Reshopper eller hvor du nu kigger og lad dit barn vælge derfra ��

Anmeld Citér

1. juli 2024

Panther

Profilbillede for Panther

Om du køber den ny eller brugt, så betyder det ergonomiske ret meget for mig. De børn, jeg kender, har den på meget og allerede fra 1. klasse var den til tider ret tung. Vi har også fortalt børnene, at den altid skal bæres på begge skuldre og at remmen skal spændes, og hver søndag tager vi et tjek på, at den sidder godt (ligesom vi også tjekker cykelhjelm og alt muligt andet). Stropperne har det med at løsne sig nogle gange.

Anmeld Citér

1. juli 2024

Kreamor

Profilbillede for Kreamor

Tak for jeres gode svar!

Jeg har udvalgt en håndfuld rigtig fine tasker på reshopper og lader hende vælge ud fra det. Så giver vi den gas med nyt penalhus og tilbehør. Endnu et spørgsmål: hvad gør man med madpakkerne? Min datter skal have 3 madpakker med, og det kan der aldrig blive plads til i det lille kølerum. Har man en køletaske med? Er det en ting? 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.