pain is temporary. Quiting lasts forever.
Min erfaring er at det ikke handler om skolen men mere om klassen, sammensætningen.
Du kan have valgt en super god skole med et mega godt ry men dit barn kan lande i en klasse med dårlig dynamik eller lærer der ikke formår at skabe ro, gode relationer mellem dem og elever og imellem elever.
så kan dit barn lande på en skole med et skidt ry men fantastisk klasse med engagerede dygtige lærer.
Mine børn går på distriktskolen og der hvor jeg kan se at det betyder noget er i de større klasser (fra 3./4. Klasse) hvor de selv laver aftaler og smutter hjem til hinanden eller mødes på fodboldbanen og hvad de ellers finder på.
Men hvis den anden skole er i samme by tænker jeg ikke det behøver betyde noget, da det så stadig vil være nemt at se sine venner.
Jeg ville gå med den skole jeg er tryg ved hvis afstanden ikke er af betydning☺️
og så vil jeg lige tilføje at det kan være svært at komme af med et dårligt ry selvom de ting der gjorde at en skole har et dårligt ry slet ikke gøre sig gældende længere.
Anmeld
Citér