Anden skole end distriktet?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

25. juni 2024

Tip!

Du kan vælge frit hvilken skole dit barn skal på - men vær obs på om det er plads. 
Vi har en stor almen skole lige på den anden side af vejen.. Men jeg har kun dårlige erfaringer med den qua min store drengs skolegang. 
Der ligger en virkelig god privat skole 15 km herfra - i en lille bitte landsby. Jeg gik der i 3 år, og det var de bedste år i min egen skolegang. Det er en skole hvor fagligheden er i højsæde, så hovedet skal fungere upåklageligt for at gå der. 
Såfremt min yngste søn ikke trives på den lokale skole, så vil jeg aldrig tøve med at flytte ham. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. juni 2024

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.

Min erfaring er at det ikke handler om skolen men mere om klassen, sammensætningen.

Du kan have valgt en super god skole med et mega godt ry men dit barn kan lande i en klasse med dårlig dynamik eller lærer der ikke formår at skabe ro, gode relationer mellem dem og elever og imellem elever. 
så kan dit barn lande på en skole med et skidt ry men fantastisk klasse med engagerede dygtige lærer.

Mine børn går på distriktskolen og der hvor jeg kan se at det betyder noget er i de større klasser (fra 3./4. Klasse) hvor de selv laver aftaler og smutter hjem til hinanden eller mødes på fodboldbanen og hvad de ellers finder på. 
Men hvis den anden skole er i samme by tænker jeg ikke det behøver betyde noget, da det så stadig vil være nemt at se sine venner. 

Jeg ville gå med den skole jeg er tryg ved hvis afstanden ikke er af betydning☺️

og så vil jeg lige tilføje at det kan være svært at komme af med et dårligt ry selvom de ting der gjorde at en skole har et dårligt ry slet ikke gøre sig gældende længere. 

Anmeld Citér

26. juni 2024

drabo

Profilbillede for drabo

Vær også obs på om distriktsskolen er en mulighed, hvis du ikke vælger den fra start.

Der er som mange skriver stor forskel på om den anden skole ligger 2 eller 10 km væk, om det er en fri eller privatskole, hvor alle elever kommer langvejs fra osv.

så hvis du påtænker en anden skole, så skal du undersøge om de har og evt. hvilke kriterier de vælger udfra i forhold til ikke distriktsbørn, som de optager. Hvis den lokale skole ikke har et godt ry er der jo nok mange som søger mod naboskolerne.

held og Lykke med beslutningen

Anmeld Citér

26. juni 2024

IenFart

Profilbillede for IenFart

Det er selvfølgelig vigtigt med en god skole som man er tryg ved, men som andre siger så kan man på selv den bedste skole ende i en klasse som kører elendigt og så er den skole pludselig ikke så god alligevel.

Vi er priviligerede med flere kommuneskoler relativt tæt på, så der var okay valgmuligheder. Barnet er på den skole som ligger tættest på vores hjem og jeg må sige man heller ikke skal undervurdere at venner og klassekammerater bor tæt på. Allerede her fra 2. klasse er de ret selvkørende efter skole og så er det virkelig rart at alting er indenfor gå-afstand.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.