Der er jo ikke noget generelt svar på dette, da alt afhænger af, hvordan relationen er - og ikke mindst udvikler sig med årene. Jeg kunne da ønske mig for jer, at I med tiden kommer hinanden nærmere og får en større betydning for hinanden, men der er jo ingen garantier. På samme måde kan meget nære og kærlige relationer ændre sig til ligegyldighed eller direkte modvilje, som årene går.
Drejer det sig om pengearv eller om genstande? For jeg tror, at jeg i dit sted gerne ville signalere til bonusbørnene, at jeg havde “set” dem, haft fine stunder med dem, at de ikke havde været ligegyldige for mig. Det viser man ikke i kroner og øre, men ved at øremærke en særlig genstand til dem hver. Et stykke kunst, som den ene ofte viser glæde ved at se på - et møbel, som den anden har beundret eller klatret rundt på - en vase, et kaffestel, hvad ved jeg.
Sådan en gestus ville for mig være et symbol på, at vi havde kendt hinanden, og at den voksne havde set det enkelte barn.
Forhåbentlig går der mange, mange år, før det bliver aktuelt at læse dit testamente, og til den tid kan du jo have ændret i det, efterhånden som jeres forhold også kan have ændret sig.
Min mormor blev 100, og hendes børn var alle pensionister og bedsteforældre, da de arvede hende. Bare for at sige, at et fx nuværende 10-årigt bonusbarn kan være 70, når din arv skal realiseres - og da er det da meget tænkeligt, at jeres forhold er et ganske andet eller slet ikke er der længere.
Anmeld
Citér