Maximus4 skriver:
Kun 2
Men jeg kan slet ikke lave aftensmad til os og købe alle de andre ting og kun bruge 2500 kr. Jeg ved ikke hvordan I gør det.
Jeg laver madplan, og sørger for aftensmaden er portioner der er så store at der er rester til minimum 1 dag mere. Spæder op med enten linser, kikærter, bønner eller en grøntblanding.
vi spiser meget sparsomt med kød, og køber kun kød på tilbud/datovare. Jeg ligger madplan ud fra tilbud. Vi laver mad 2-3 gange om ugen, og så 3-4 dage med rester der suppleres med fx noget grønt, laves til noget andet eller spises som det er. Søndag er rugbrøds og rester dag.
brød bager jeg selv, samt laver fx hjemmelavede myslibarer mm alt efter hvad der er på tilbud. Ellers er madpakke snacks gnavegrønt, og bager pølsehorn, eller laver quasedillias med kød rester eller veganske.
køber aldrig noget bare fordi det er på tilbud. Lige så vel som hvis der er 3 for 2 fx, men jeg kun skal bruge 1, så køber jeg kun 1.
Impulskøb er fuldstændig no go. Take away er også no go.
snacks i hjemmet til hverdag er gulerødder, agurkestænger, ristede kikærter, eller hjemmebag.
ifht husholdningsartikler, shampoo mm køber jeg ligeledes det på tilbud, og heller ikke i storkøb.
Det kræver man sætter sig og virkelig planlægger og tager sig tid til både at lave madplan, tænke alternativer og lede efter tilbud.
derudover bager jeg fx hver søndag med børnene. Så bliver der bagt morgenbrød, rugbrød, knækbrød hvis vi var lyst til det, madbrød, pølsehorn og hvad der ellers skal være klar til ugen
Anmeld
Citér