Budget mad

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

20. juni 2024

Timf

Profilbillede for Timf

Jeg er en voksen med tre børn hvor den ene er 11 år, lige nu har jeg et budget der hedder 4000 kr om mdr. Når vi er flyttet lægger jeg 5000 kr til side men vi spiser også meget frugt herhjemme 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. juni 2024

*.*

Profilbillede for *.*
Mor til 3 + en engel

Da det kun var min søn og jeg brugte jeg 2000 om måneden på mad, snacks og slik. 
fornøjelser som legeland osv lagde jeg 500 i kontanter til hjemme hver måned. Alt efter hvor meget vi tog ud var der nogen gange mange penge til en tur ud andre gange knap så meget. 
2000 var rigeligt og vi spiste stadig sundt og varieret.

Anmeld Citér

20. juni 2024

Anonym trådstarter

Maximus4 skriver:

Er altid imponeret når folk svarer hvor lidt de bruger, især taget i betragtning af hvor dyrt alting er nu. Synes det løber op med ting til madpakken, drikkevare, lidt snacks, kaffe, frugt, rengørings ting, Toiletpapir, opvasketabs, tandpasta, bind, og hvis grøntsager og frugt skal være økologiske. Kan slet ikke holde det indenfor 2500-3000. Føler det er helt umuligt med de priser. Vil gerne have en masse sundt såsom græskarkerner, grøntsager og frugt. Jeg vil bare ikke byde mit barn eller jeg selv hvis den slags ikke er økologisk, får det fysisk dårligt ved frugt som er smask fyldt med sprøjtegift. 

Hvor mange er i hos jer ?

Anmeld Citér

20. juni 2024

Maximus4

Anonym skriver:

Hvor mange er i hos jer ?

Kun 2 Men jeg kan slet ikke lave aftensmad til os og købe alle de andre ting og kun bruge 2500 kr. Jeg ved ikke hvordan I gør det.

Anmeld Citér

20. juni 2024

Anonym

Vi er fire, far, mor, teenager og en på 6. Vi bruger 6000 kr. det er uden take away og snold. Jeg køber kun øko, men går efter nedsatte varer og tilbud. Vi spiser alt det dyre grønt og meget lidt køb. Køber for cirka 500 kr. i bare nødder om måneden. 

Anmeld Citér

20. juni 2024

Anonym trådstarter

Maximus4 skriver:

Kun 2 Men jeg kan slet ikke lave aftensmad til os og købe alle de andre ting og kun bruge 2500 kr. Jeg ved ikke hvordan I gør det.

Jeg aner ikk hvad jeg har brugt før.  

Anmeld Citér

20. juni 2024

Maximus4

*.* skriver:

Da det kun var min søn og jeg brugte jeg 2000 om måneden på mad, snacks og slik. 
fornøjelser som legeland osv lagde jeg 500 i kontanter til hjemme hver måned. Alt efter hvor meget vi tog ud var der nogen gange mange penge til en tur ud andre gange knap så meget. 
2000 var rigeligt og vi spiste stadig sundt og varieret.

Var det mens priserne var som de er nu?

Anmeld Citér

20. juni 2024

*.*

Profilbillede for *.*
Mor til 3 + en engel
Maximus4 skriver:

Var det mens priserne var som de er nu?

Det er 3-4 år siden  

nu er vi 1 voksen (til hverdag) og 3 børn hvor af en er teenager og 2 ble børn. 
og mad, slik og snacks alene er 3500 kr.  

så er der så bleer og diverse derudover. Men vores madbudget ligger på 3500 og det er med morgenmad, frokost/madpakke, eftermiddags snack/frugt og aftensmad samt fredags slik. 

Anmeld Citér

20. juni 2024

*.*

Profilbillede for *.*
Mor til 3 + en engel
Maximus4 skriver:

Jeg laver madplan, og sørger for aftensmaden er portioner der er så store at der er rester til minimum 1 dag mere. Spæder op med enten linser, kikærter, bønner eller en grøntblanding. 
vi spiser meget sparsomt med kød, og køber kun kød på tilbud/datovare. Jeg ligger madplan ud fra tilbud. Vi laver mad 2-3 gange om ugen, og så 3-4 dage med rester der suppleres med fx noget grønt, laves til noget andet eller spises som det er. Søndag er rugbrøds og rester dag. 
brød bager jeg selv, samt laver fx hjemmelavede myslibarer mm alt efter hvad der er på tilbud. Ellers er madpakke snacks gnavegrønt, og bager pølsehorn, eller laver quasedillias med kød rester eller veganske. 

køber aldrig noget bare fordi det er på tilbud. Lige så vel som hvis der er 3 for 2 fx, men jeg kun skal bruge 1, så køber jeg kun 1. 

Impulskøb er fuldstændig no go. Take away er også no go. 

snacks i hjemmet til hverdag er gulerødder, agurkestænger, ristede kikærter, eller hjemmebag.

ifht husholdningsartikler, shampoo mm køber jeg ligeledes det på tilbud, og heller ikke i storkøb. 

Det kræver man sætter sig og virkelig planlægger og tager sig tid til både at lave madplan, tænke alternativer og lede efter tilbud. 
derudover bager jeg fx hver søndag med børnene. Så bliver der bagt morgenbrød, rugbrød, knækbrød hvis vi var lyst til det, madbrød, pølsehorn og hvad der ellers skal være klar til ugen  

Anmeld Citér

20. juni 2024

Anonym

Jeg tror hvert fald jeg bruger 3000 kr om måneden, hvis ikke mere -  vi er to. En voksen og en tumling på 16 mdr.. der går self en del til bleer/vådservietter til MR tumling. 

Der bliver bare prioriteret frugt og grønt, ikke ret meget kød, til gengæld fisk og bælgfrugter. Men frugt/grønt er bare steget i pris - og ærligt, så gider jeg ikke fise rundt i flere supermarkeder for at spare 40 kr. 

Jeg har ikke tiden til selv at bage alt, syns også tit hjemmebagt bliver hurtigt kedeligt og tørt. Det skal også være nemt at være til.. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.