Budget mad

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.902 visninger
23 svar
1 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
20. juni 2024

Anonym trådstarter

Hvor mange penge vil i mene at en enlig forsørger med et barn på knap 10 år bruger på mad om måneden ?  

er ved at prøve at lægge min økonomi om og følge et budget. Før i tiden har jeg bare betalt mine regninger også brugt mit rådighedsbeløb til mad og fornøjelser hvilket desværre ofte har resulterer i flere fornøjelser end mad så jeg har måtte låne penge af familie/venner sidst på måneden.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. juni 2024

Unicorn1

Profilbillede for Unicorn1
Anonym skriver:

Hvor mange penge vil i mene at en enlig forsørger med et barn på knap 10 år bruger på mad om måneden ?  

er ved at prøve at lægge min økonomi om og følge et budget. Før i tiden har jeg bare betalt mine regninger også brugt mit rådighedsbeløb til mad og fornøjelser hvilket desværre ofte har resulterer i flere fornøjelser end mad så jeg har måtte låne penge af familie/venner sidst på måneden.

Mener at Luksusfælden siger 3000 kr til to mennesker.. Om det også gælder en voksen og en preteen, ved jeg ikke 

Anmeld Citér

20. juni 2024

GodKarma

Profilbillede for GodKarma

3000kr burde være et godt og fornuftigt beløb. Så kan I spise godt og sundt. Da vi kun var 2 voksne og 1 lille barn brugte vi 2500 om måneden på mad (og rengøring, bleer osv). 

Herhjemme er vi 5 (2 voksne, 3 børn) og vi bruger 6000kr. 

Anmeld Citér

20. juni 2024

Anonym trådstarter

GodKarma skriver:

3000kr burde være et godt og fornuftigt beløb. Så kan I spise godt og sundt. Da vi kun var 2 voksne og 1 lille barn brugte vi 2500 om måneden på mad (og rengøring, bleer osv). 

Herhjemme er vi 5 (2 voksne, 3 børn) og vi bruger 6000kr. 

Tak for svar. 
så prøver jeg med 3500 kr i første omgang. Så kan jeg altid jursterer efterfølgende. Tænker hellere for meget end for lidt og lidt

Anmeld Citér

20. juni 2024

Anonym

Det kommer an på flere ting prioritere I kvalitet og der er penge til lidt bedre mad eller skla det bare være det billigste af de forskellige råvarer man kan få. 

Vi er to vokse og sætter 4500 af om måneden til mad, men vi spiser også lidt lidt specielt og går op i hvilke råvarer vi vælge pga sygdom. Inden vi begyndte på det kunne vi holde det på 2500-3000. 

Anmeld Citér

20. juni 2024

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Det kommer an på flere ting prioritere I kvalitet og der er penge til lidt bedre mad eller skla det bare være det billigste af de forskellige råvarer man kan få. 

Vi er to vokse og sætter 4500 af om måneden til mad, men vi spiser også lidt lidt specielt og går op i hvilke råvarer vi vælge pga sygdom. Inden vi begyndte på det kunne vi holde det på 2500-3000. 

Både og. Nogle ting såsom æg og grøntsager går jeg op i er økologisk. Andre ting er jeg ikke så striks med. 
det er ikke gourmet mad vi spiser herhjemme. Primært pastaretter og hjemmelavet pizza f.eks. 

Anmeld Citér

20. juni 2024

Anonym

Vi er 2 voksne og 2 blebørn, vi bruger 4000 på alt mad og husholdning

Anmeld Citér

20. juni 2024

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Vi er 2 voksne og 2 blebørn, vi bruger 4000 på alt mad og husholdning

Okay det vat alligevel ikk meget. Så lyder 3500 her måske i overkanten. Men kan som sagt altid jursterer det  

Anmeld Citér

20. juni 2024

Maximus4

Er altid imponeret når folk svarer hvor lidt de bruger, især taget i betragtning af hvor dyrt alting er nu. Synes det løber op med ting til madpakken, drikkevare, lidt snacks, kaffe, frugt, rengørings ting, Toiletpapir, opvasketabs, tandpasta, bind, og hvis grøntsager og frugt skal være økologiske. Kan slet ikke holde det indenfor 2500-3000. Føler det er helt umuligt med de priser. Vil gerne have en masse sundt såsom græskarkerner, grøntsager og frugt. Jeg vil bare ikke byde mit barn eller jeg selv hvis den slags ikke er økologisk, får det fysisk dårligt ved frugt som er smask fyldt med sprøjtegift. 

Anmeld Citér

20. juni 2024

Anonym

Anonym skriver:

Okay det vat alligevel ikk meget. Så lyder 3500 her måske i overkanten. Men kan som sagt altid jursterer det  

Vi mangler ikke noget, jeg køber primært Kød som er sat ned, vi handler tilbud og meget Øko vi sparer dog op til bryllup så det kunne da godt være mere, men det fungerer super godt 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.