mtse skriver:
Kære baby.dk
Jeg står i den situation at jeg lige har fundet ud af at jeg er gravid. Vi har i forvejen 3 børn og har bestemt ikke regnet med at skulle have flere. Nu står jeg/vi et et kæmpe dilemma, for hvad søren gør man? Alt taler for at vi naturligvis ikke skal have et barn mere - det er både dyrt og hårdt. Men alligevel trykker noget indeni ved tanken om at skulle fjerne et lille liv.. 
Hvad gør man!?
Tænker at nogen har stået i en lignende situation, hvad gjorde I? - og har I fortrudt jeres beslutning efterfølgende, uanset hvad I har valgt? 
// mtse
Ja, jeg har stået i præcis den situation med barn nummer fire. Det er jo super sårbart at svare på, kan man sige.
Vi ønskede ikke flere børn, særligt ikke mig. Samtidig havde jeg virkelig svært ved at forlige mig med tanken om, at min mand og jeg havde skabt dette lille liv, vide på vores andet barn "hvad det ville blive til", og så få en abort. Jeg ville ikke dømme andre, der valgte at gå den vej. (to af mine børn er fra et tidligere forhold, vi har dem 9/5).
Så vi valgte at beholde. Jeg blev gravid trods beskyttelse.
I dag er den yngste lige blevet tre år. De andre er 6, 11, 13. Jeg elsker min lille pige så inderligt og ville aldrig bytte hende væk. Men hvis jeg skal prøve at se det hele lidt udefra, så kan jeg godt fortryde, vi fik en mere. Det er svært at forklare, at man kan fortryde, men samtidig jo ikke ville gøre det om, for nu er hun her jo.
Men det er mega hårdt. Forskellen på 3-4. Jeg føler ikke, jeg har nok arme i hverdagen og føler ikke, vi kan give alle nok opmærksomhed. Aldersspredningen gør det også svært. Vi er ligesom nødt til at dele os midt over tit. Nogen laver noget med de to store, nogen laver noget med de to små. Hvis noget lavet noget med én, så skal den anden jo stå med tre, som så skal deles om én voksen. Det er svært at finde på familieture der rammer alle aldersgrupper.
Mest af alt oplever jeg, at vi ikke har tid til at være et par og tid til at passe egne interesser er indskrænket markant. Det er måske også fordi vores yngste er så lille, så nu er de andre tre ved at være godt selvhjulpne, men vi skal stadig tilpasse en der bruger ble endnu og ikke er færdig med at sove til middag. Så ved ikke om det mere er alderen.
Det skal ikke lyde forkert, for som sagt knuselsker jeg min lille pige, men ja. Det er bare for at være ærlig. 3-4 har været barskt og har påvirket mit daglige stress niveau en hel del.
Men jeg er glad for hun er her samtidig