Førskolestart og alt det der følger med

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7. juni 2024

Aalborgtøsen

Profilbillede for Aalborgtøsen

Jeg tror mange gange, at skolestart er værre for moderen end for barnet. Jeg kan huske den bekymring med, at der i skolen ikke er hegn rundt om som i bh. 

Jeg kan heldigvis sige, at den bekymring blev gjort til skamme - i folkeskolen her. De små poder er simpelthen så autoritetstro, at hvis de får at vide, at de ikke må gå længere end til fx den streg på asfalten, så går de ikke længere end til den streg. Og hvis de så meget som tænker på at overskride stregen, så står der 10 små politibetjente, der sladrer til en voksen. 

Jeg synes bestemt også, at hver enkelt barn bliver set og taget hensyn til. Hos os er der til hver klasse tilknyttet en klassepædagog, der tillige er med i mange af timerne og laver mange tiltag for børnene. Derudover er der i andre af timerne 2 lærere på. Til frikvartererne blev de delt ind i hold, så ingen gik til frikvarter, uden at vide, hvad de skulle lege, hvor og med hvem. 

Det er i hvert fald noget helt andet at gå i skole i dag end da jeg selv var barn. Så man skal glemme sin egen skoletid til sammenligning. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.