drabo skriver:
ikke min post, men personligt ville jeg også, såfremt løn, ansvar og tid ikke hang sammen.
Eller i alle fald give mit barn et bedre tilbud, hvis det gerne ville tjene penge - på samme måde som jeg hellere ville lade dem tjene 100 kr ved at slå græsset eller gøre badeværelset rent derhjemme fremfor at de gik med reklamer.
Til trådstarter du skal overveje at ved at betale ordentligt i forhold til arbejdets omkostning for den unge, så mindsker du risikoen for at personen du finder allerede bliver træt af tjansen efter en uge eller to - og tænker faktisk det er et ret stort krav at ville gøre krav på en ungs tid tre gange om ugen. - og selvom det selvfølgelig løber op med både busbillet og løn - så er prisen på busbiletten desværre ikke et argument for at give mindre i løn - da billetten jo ikke er til nytte for den unge.
Ved ikke om der evt. er nabobørn eller andre i nærheden som skal samme vej for så kunne der måske være penge at spare ved at lave aftale med en af dem.
Ej det var bestemt ikke for at sige at busbilleten var en del af lønnen og derfror skulle trække ned. Det er jeg ked af hvis det er den opfattelse jeg har givet. Det var blot for at sige at selvfølgelig er den udgift på mig -det er den allerede når jeg selv henter med bus 
Ellers er jeg helt enige i dine betragtninger om løn, og det er også mit ønske at det skal være fair og meningsfuldt for den unge. Men det skal også afspejle hvor meget der egentlig ligger i opgaven. Arbejde har jo mange former, og jeg vil personligt også hjælpe mine børn til at takke nej til job med åbentlys urimelige vilkår. Og jeg er heller ikke interesseret i (måske uagtet) at tilbyde dårlige vilkår - hborfor jeg spørger til folks erfaring. Der er jo netop ikke en overenskomst for sådan et job, man kan læne sig op ad. Jeg påtænker også at tilbyde løn under sygdom når de har arbejdet i 8 ugers tid (det læner sig op ad reglerne for optjeneing af sygedagpenge, trods man da skal arbejde mindst 8 timer om ugen for at have den ret)
Det ligger mig meget på sine at det her jo også er et tilbud for et ungt menneske om "det første job" og uden at det skal flyde med kaviar og ekstravagante lønninger, skal det jo gerne give dem en god oplevelse med arbejdsmarkedet og det at have et fast ansvar for en opgave mod betaling
og en del af det er jo rimelig løn
Anmeld
Citér