Anonym skriver:
ved ikke, om du fisker efter en billigere timeløn. Jeg synes 50 kr er ret lavt sat og skulle mit barn få "tilbuddet", så ville jeg selv give det 50 kr for at lade være.
Om dit barn så klarer det hele selv, så er det jo tiden OG ansvaret, du betaler for.
En nattevagt i en bank arbejder jo heller ikke gratis blot fordi der ikke sker noget og banken passer sig selv.
Synes det er så drønærgerligt, at man jagter billig arbejdskraft hos unge på zen måde og ser det tit.
Vi gav 100 kr/t til vores barnepige dengang. Børnene passede sig selv, lavede selv mad, mm. Barnepigen kunne lave sine lektier, men trådte til ved konflikter eller når de skulle have anden hjælp.
Men vi betalte alligevel med glæde for den ekstra tryghed, det gav at have en, der var liiiidt mere udviklet og ansvarlig end vores egne børn.
Ej det var da vildt meget du kunne udlede af den kommentar 
Jeg fortæller blot hvilke elementer der har ingået i min overvejelse og gjort mig i tvivl om prislejet 
Jeg er ikke ude efter at fiske en lav løn eller at drive rovdrift på nogen. Jeg er interesseret i hvad en FAIR løn ville være, set i forhold til hvad jobbet indebærer. Og set i forhold til hvad man ellers kan tjene f.eks i butik. For der er immervæk forskel på om der er 1 eller tre børn, om de selv kan begå sig i trafikken eller aldrig har prøvet det før, ligesom alderen spiller ind på hvor meget ansvar man reelt har
Overvejelserne om hvad der er egentlig arbejdstid er også ganske relevant. Jeg kender ikke til nogen job, hvor man får betalt transport til og fra og løn under transport, hvis ikke man kan arbejde på farten. Men måske er det i dag kutyme at betale sin barnepige transport frem og tilbage? De gange vi har haft brugt barnepige, har vi betalt 150 kr i timen, så det er altså ikke fordi jeg er nærrig og bare vil slippe billigt -det er en hel reel ormvervejelse af hvordan man værdisætter sådan et job her
Jeg har selv haft et lignende job hvor det var afhenting 3 gange i ugen, 3 børn og det tog 1t at få alle hjem. To af dem var børnehavebørn hvoraf den ene kunne finde på at stikke af. Det var noget helt andet ansvarsmæssigt end det her job og der fik jeg 100 kr i ugen. Den løn vil jeg da slet ikke tilbyde i dag (og hvis du stadig er i tvivl så er det fordi det er for lidt)
Omvendt synes jeg 100 kr pr gang + billet er lige i overkanten for maksimal 30 min reelt arbejde i den lette ende. Selv hvis man tæller transporten hjem med, ville det være en timeløn på over 100 kr i timen.
Desuden skal der hverken betales am-bidrag eller skat af et sådan job her (fordi det er hjælp i privat husholdning for unge under 18), så de stakkels unge får sig da et chok den dag de søger job i en butik og opdager at man skal betale am-bidrag (og evt skat) af en timeløn på omkring 77kr..