Anonym skriver:
Jeg synes du skal tage det helt roligt lige nu og kun forholde dig til din egen situation (ikke andres skrækscenarier) Det som jordemoderen som har scannet dig har sagt er at du måske bør følges med ekstra scanninger i 3. Trimester. Jeg tror det hun synes de bør tjekke formentlig er din babys vækst fordi du før har fået et lille barn og når der så er et hæmatom er det fint at tjekker at alt er ok inkl. at moderkagen fungerer fordi det er en af de ting der kan give et mindre barn. Der er ingen fagfolk der har sagt noget om moderkageløsning og hvis hun havde tænkt at der var tale om moderkageløsning ville hun have sagt du skulle kontakte dit fødested så de kunne følge op på det. Inden du går igang med at tage alle mulige forholdsregler synes jeg at du skal ringe til din jordemoder, måske har de en jordemodertelefon man kan ringe til? Og ellers så ring til fødemodtagelsen eller din egen læge og fortæl at du har fået den scanning og at du er blevet bekymret for hvad det har af betydning og har brug for at snakke med nogen som ved noget. Så må de kunne fortælle dig hvem du kan ringe til. Du skal ikke gå og være urolig uden at vide præcis hvad det handler om. Der er mange ting der spiller ind og moderkageløsning behøver ikke at være årsagen til et hæmatom. Jeg håber du kontakter nogen som kan give lidt forklaring så du kan få ro.
Jeg prøver at forholde mig roligt, det er dog ekstra hårdt, da jeg er alene hjemme hele dagen.
Her er et billede af, hvor hæmatomet sidder.
Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)
Anmeld
Citér