Lus

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.027 visninger
15 svar
2 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
30. april 2024

Anonym trådstarter

Hej! 
Lus, dem i håret….

Vi kan simpelthen ikke slippe af med dem

Alle herhjemme har fået 2xlusekur med mellemrum og blevet kæmmet (på samme tid) inden for knap en måned MEN de skide dyr bliver ved med at dukke op…jeg bliver snart skør

Vi har i samme omgang som behandlingen begge gange vasket ALT håret er i nærheden af. 

SÅ mit spørgsmål, hvad pokker er næste step? 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. april 2024

Anonym

Kæmme igen og kur. 

Det er at kæmme kæmme og kæmme hver aften. 

For ofte får de nye med hjem. 

Bamser herhjemme og hårbørste kommer i karantæne indtil de er i bund. Jakker huer ligeså. Hvis det er muligt. 

Undgå sammensovning 

Nogle bruger forebyggende spray. 

Jeg plejer at kæmme, kur, tiden det ska sidde. Derefter kæmme også afvaske og kæmme igen. Ungerne hader det men kun 1 gang jeg har måtte gentage kuren. 

Alt løst hår sættes op i skole og institution. 

Det er et helvede. Men priser mig altid lykkelig over det ikke er fnat ��

Anmeld Citér

30. april 2024

Anonym trådstarter

Hendes hår har været sat op med fletninger lige siden jeg opdagede dem første gang, både hjemme og i børnehaven 

Vi må op på hesten igen og snuppe en ny kur alle mand

Jeg bliver skør!

Anmeld Citér

30. april 2024

Anonym

Hver gang du kæmmer skal du slå æg ihjel også mellem dine negle så er du helt sikkert på at de er døde. 

Også hvis man har stof sofa (Ligge en senge tøj el. På sådan du skal vaske det. For der ligger sikkert hår i som de kan overlev på ) vi brugt ikke vores I 48 timer. 

Også som den anden skriver der er forebyggelse spray. Vi brug er den når skolen/bh sender ud at der er lus. Også vaske vi kun hår i den periode hver 2 eller 3 dage (lus elsker rent hovedbund) 

Lærer dine børn at man IKKE låner hår ting af andre. Hat el. Forklare dem hvorfor så forstår de. 

Mvh pædagog I børnehaven 

Anmeld Citér

30. april 2024

Anonym trådstarter

Håber ihvertfald bare de snart er væk, men det kræver jo, at alle de andre forældre også tjekker deres børn

Anmeld Citér

30. april 2024

Mulllesmor

Profilbillede for Mulllesmor

Tee tree pil shampoo og op med håret

Anmeld Citér

30. april 2024

*.*

Profilbillede for *.*
Mor til 3 + en engel

Vi bruger balsam.. 

lusekur har ikke fungeret her hjemme.. 

Så det er sådan en weekend ting hvor vi gør håret fugtigt, kæmmer,  kommer godt med balsam i og så lader det sidde 10-12 timer i, kæmmer og skyller ud. Gentager 1 uge efter i tilfælde af æg og det har taget dem hver gang på børnene. 

For mit vedkommende har jeg bare farvet håret så dør ALT

Anmeld Citér

30. april 2024

B&J

Få skrevet ud alle skal i behandling eller få pædagogerne til det. 

Balsam balsam balsam brug neglene fjern æg og lus skylle håret og forfra igen ind til du ikke kan se flere lus eller æg og det tager desværre timer hvis det er meget slemt også lus Shampoo.

Anmeld Citér

1. maj 2024

Anonym trådstarter

B&J skriver:

Få skrevet ud alle skal i behandling eller få pædagogerne til det. 

Balsam balsam balsam brug neglene fjern æg og lus skylle håret og forfra igen ind til du ikke kan se flere lus eller æg og det tager desværre timer hvis det er meget slemt også lus Shampoo.

Der er blevet skrevet ud, men de vender tilbage igen og igen

Anmeld Citér

1. maj 2024

B&J

Anonym skriver:

Der er blevet skrevet ud, men de vender tilbage igen og igen

Måske fordi du ikke selv fjerne alle lus og æg det er en kæmpe opgave desværre. 

Vores dreng fik også 3 gange efter hinanden 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.