Øreringe… til en dreng

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

27. april 2024

Timf

Profilbillede for Timf

Min storebror fik dem af mig i en fødselsdagsgave og mine drenge må helt sikkert også gerne få hvis de vil  

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. april 2024

Lomm

Profilbillede for Lomm

Min mand har huller i begge ører, han fylder 50 om lidt, har haft dem siden sine unge dage. Han er helt almindelig, arbejder på kontor. Det er ganske pænt, han har så vidt jeg ved aldrig hørt nogen sige noget til det, jeg har heller aldrig hørt noget. 

Så jeg synes selvfølgelig det ville være unfair at nægte ham det, men hvis du virkelig tror det vil give anledning til kommentarer, kan du måske snakke det igennem med ham på forhånd, og sige han skal være klar på at ignorere det.

Anmeld Citér

27. april 2024

Maricella

Profilbillede for Maricella
Anonym skriver:

Mit problem er netop at det ikke er fair. … og måske ikke en ok værdi at give videre. Jeg synes bare det er pænt med øreringe til piger og ikke nødvendigvis drenge. 
Han sagde ordret “det er jo sexistisk”

Når jeg ikke har et problem med selve indgrebet (der næsten kan gro sammen) er det vel ikke i orden af mig. Men blot en konservativ holdning og ikke ung med de unge holdning .

Det ER da sexistisk når det eneste argument er hans køn Klog dreng du har dig

Men seriøst - hvis jeg var dig vil jeg tale med ham. Sige noget med

"Ved du hvad. Jeg har tænkt over hvad du sagde med at det er sexistisk og du har jo ret. Det kunne jeg bare ikke selv se. Du må gerne få huller i ørene (evt til jul eller fødselsdag hvis du vil give ham lidt ekstra betænkningstid) Jeg ville jo sige ja uden at tøve hvis det havde været din søster/du havde været en pige, så det er jo ikke fair så at sige nej til dig fordi du er dreng. Jeg er nok påvirket af at være vokset op på en tid/et miljø hvor det var underligt hvis drenge havde hul i ørene. Men det skal heller ikke gå ud over dig. Tak fordi du tør sige din ærlige mening, også selvom det var hårdt for mig at høre. Jeg elsker dig og jeg er stolt af dig"

Jeg synes det er ret sejt at han kan gennemskue hvad sexisme er OG at han har tilliden til at konfrontere dig med det ordret -og det tænker jeg virkelig han bør roses og anerkendes for

Anmeld Citér

28. april 2024

Hanspige

Ja det havde min søn uden tvivl fået lov til. 

Men altså han er også lidt flippet og kan godt lide neglelak, smykker,  små halsklude osv. Han er snart 12 i øvrigt og vi bor i en lille landsby. 

Han har intet negativt oplevet, jeg hviler i hvordan han ser ud, han hviler i det og så hviler andre i det

Anmeld Citér

28. april 2024

SDD

Profilbillede for SDD
Mor til to piger, fra ‘14 og ‘20
Anonym skriver:

Min søn på 10 vil gerne have huller i begge øre . Og ærligt havde det.m været en datter havde hun uden tvivl fået lov. Hvad ville i sige - jeg er bare ikke fan. Men hans argument om hvorfor må piger .. er lidt svær.

Tanker?

Hvorfor dog ikke? Det er jo ikke en tatovering. Og han er 10. Ikke 5. 
herhjemme har vi en regel om at beslutninger ikke skal være impulsive. Altså at det skal overvejes godt inden. 

Anmeld Citér

28. april 2024

Mor11

Profilbillede for Mor11

Min dreng fik et hul i det ene øre i 10 års fødselsdagsgave og var lykkelig! Og det er så fedt til ham.  Han har forskellige smykker, men bruger mest en lille guldring. 

Nu er han 12 og for 1 måned siden ringede han under en shoppetur med nogen venner og spurgte om han måtte gå ind og få hul i det andet øre også. Og selvfølgelig måtte han det - så det gjorde han. Helt uden sin moar (jeg skulle dog lige give lov over telefonen til ekspedienten)

jeg synes han er rocker sej. 

jeg går ind for at mine børn hviler i hvem de er, og hvad de mener. At min søn vil skide på hvad andre mener om drenge med huller i ørene, gør mig stolt. Og ja han har da oplevet kommentarer. Men han er bedøvende ligeglad.

jeg hepper på din dreng og håber du giver ham lov. Det er jo ikke en tatovering der ikke kan fjernes igen hvis man fortryder  

Anmeld Citér

28. april 2024

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
GodKarma skriver:

... fordi mor er voksen og en 10-årig stadig er et barn? Det synes jeg er argument nok, til at mor gerne må bestemme. 

... Fordi at et barn på 13år eller 16 år, formentlig er mere udviklet og har et større perspektiv. Og har formentlig en større konsekvens-beregning. 

Jeg er helt med på at børn skal danne sig en identitet. Og have et sundt forhold til sin krop osv. Men derfor er det vel stadig helt ok at sige nej til sit barn og vente med at træffe den beslutning til barnet er ældre. 

Men vi får heller ikke oplysninger om, hvor meget barnet ønsker det og hvor længe det har været et ønske. 

Det er som om forældre i dag er enormt bange for at sige nej og stå ved deres følelser eller værdier. Børn får åbenbart lov til alt... og det er jeg bare ikke tilhænger af  

Det er påfaldende, at du ikke kommenterer det springende punkt hér:  Grønt lys til en pige, tøven eller afslag til en dreng. Hvis det bunder i værdier eller følelser at gøre forskel på grund af køn, så synes jeg, TS har fat i den lange ende ved at reflektere over, hvorfor hun reagerer, som hun gør - og om det er rimeligt. 

Jeg er overhovedet ikke enig i, at forældre i dag er enormt bange for at sige nej, og at børn åbenbart får lov til alt - på mange områder ser jeg en langt større ansvarlighed og påpasselighed hos forældre i dag, end da jeg selv var barn, på mange områder. Hver forælder må jo vælge sine kampe, og kan man selv stå inde for at sige hhv. til og fra, så ser jeg intet problem. 

Derimod er jeg ikke så begejstret for valg truffet udelukkende ud fra forældrenes følelser, for følelser kan være og er ofte fuldstændigt irrationelle  - jeg synes jo rimeligvis, man skal basere sine afslag over for sine børn på fornuft. 

Anmeld Citér

28. april 2024

*.*

Profilbillede for *.*
Mor til 3 + en engel
Anonym skriver:

Min søn på 10 vil gerne have huller i begge øre . Og ærligt havde det.m været en datter havde hun uden tvivl fået lov. Hvad ville i sige - jeg er bare ikke fan. Men hans argument om hvorfor må piger .. er lidt svær.

Tanker?

Hvorfor skulle han ikke få lov hvis din datter ville få lov? 
Det er ikke unormalt blandt drenge. Nogen har i et øre nogen i begge. 
De kan gudskelov tages ud  

Enten må barnet uanset køn, eller også må barnet ikke uanset køn i min optik. 
Ville aldrig sige nej til min søn og ja til det samme til min datter

Anmeld Citér

28. april 2024

Emma1708

Profilbillede for Emma1708

Jeg har en 8årig søn og har sagt til ham at jeg synes persat det er grimt med huller i ørene�� og at jeg håber at han ikke vil have det. Men han kan altid spørge og så kan vi snakke om det. Indtil videre sbil han ikke have

Anmeld Citér

29. april 2024

MorTilEnDreng

Anonym skriver:

Tanker?

Min tanke? Jeg er helt enig med din søn… hvorfor skal bliver have lov og ikke drenge ? 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.