Øreringe… til en dreng

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

8.459 visninger
29 svar
19 synes godt om
26. april 2024

Anonym trådstarter

Min søn på 10 vil gerne have huller i begge øre . Og ærligt havde det.m været en datter havde hun uden tvivl fået lov. Hvad ville i sige - jeg er bare ikke fan. Men hans argument om hvorfor må piger .. er lidt svær.

Tanker?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. april 2024

Esj

Profilbillede for Esj

Jeg havde ladet ham få lov de kan jo altid pilles ud igen min søn fik da han var 7 , dog kun i det ene ører

Anmeld Citér

26. april 2024

GodKarma

Profilbillede for GodKarma

Fordi du siger, at en evt datter havde fået et klart ja, så skal din søn også have et ja. 

Min tilgang til mine to drenge herhjemme, er at gøre skællet mellem pigeting og drengeting mindre. 

Jeg synes ikke en dreng eller mand bliver mindre hankøn, af at gå med en halskæde, lyserøde t-shirts eller med blomsterprint. 

Hul i øerne er en smagssag. Og i øvrigt indgribende og ikke bare et stykke tøj. Så uanset køn på barnet, så ville det herhjemme være en meget velovervejet beslutning. Taget gennem lang tid. Måske et år eller to. 

Anmeld Citér

26. april 2024

hej123hej

Profilbillede for hej123hej

Jeg havde ikke skænket det en tanke. Det er superhipt og helt almindeligt.

Da jeg var ung, var det også vildt meget på mode og riiiiigtig mange drenhe havde “diamanter” i begge øre.

Der var det David Beckham der havde gjort det moderne, og både ham og Nik & Jay gjorde, at alle de drenge man kaldte “pretty boys” med respekt for sig selv, havde det Ligeledes lange halskæder og rosenkrans, var en fast bestandel og også gerne armbånd. 

Hvis han synes det er smart og en pige havde fået lov, for dig, så synes jeg bestemt han skal have det. Det er slet ikke en kønnet ting med smykker, og jeg synes det er dejligt med variation i gadebilledet og at man får lov at skildre sin “personlige stil”. Og øreringe til drenge synes jeg er fuldstændig standard

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld Citér

26. april 2024

B&J

Hvis min søn havde spurgt fik han 100% lov.

De kan jo altid pilles ud 

Anmeld Citér

27. april 2024

BAE

Profilbillede for BAE
Tidligere tnbc (med ny profil)
Anonym skriver:

Min søn på 10 vil gerne have huller i begge øre . Og ærligt havde det.m været en datter havde hun uden tvivl fået lov. Hvad ville i sige - jeg er bare ikke fan. Men hans argument om hvorfor må piger .. er lidt svær.

Tanker?

Ja hvorfor er det kun piger der må ? 

Giv ham lov, når det er hvad han ønsker sig. Synes det er Trist at det skal være drenge/pige der går over et ønske.

Anmeld Citér

27. april 2024

Anonym trådstarter

BAE skriver:

Ja hvorfor er det kun piger der må ? 

Giv ham lov, når det er hvad han ønsker sig. Synes det er Trist at det skal være drenge/pige der går over et ønske.

Det er egentligt mere fordi jeg ikke selv umiddelbart synes det er pænt til drenge/ mænd. Men måske skal han have lov. Er bare også bange for andre holdning til det. 

Anmeld Citér

27. april 2024

BAE

Profilbillede for BAE
Anonym skriver:

Det er egentligt mere fordi jeg ikke selv umiddelbart synes det er pænt til drenge/ mænd. Men måske skal han have lov. Er bare også bange for andre holdning til det. 

Så hvis du ikke synes at en frisure er pæn til ham, må han ikke få den? Eller noget tøj? 

Det er hans ønske, og han synes det er pænt, så hvorfor skal de voksnes mening være højere end hans, det er hans ører. 

Hvorfor er andres holdning vigtig? Er det ikke vigtigst at din søn er glad? 

Lad ham være sig selv. Hvorfor skal vi være ens? Og igen, hvem har sagt at øreringe kun er til piger?

Anmeld Citér

27. april 2024

GodKarma

Profilbillede for GodKarma

Jeg synes ikke at øreringe kan sammenlignes med en ny og vild frisure, en ny tøjstil ect. 

At få øreringe kræver at man laver et indgreb i kroppen, med efterfølgende risiko for infektion. 

Hvis du helt ind i hjertet ikke bryder dig om det, så ville jeg sige nej til ham. Det er ok at sige nej til sine børn! Hvis han så stadig om 3 eller 5 år ønsker det, så kunne det måske overvejes. 

Anmeld Citér

27. april 2024

BAE

Profilbillede for BAE
GodKarma skriver:

Jeg synes ikke at øreringe kan sammenlignes med en ny og vild frisure, en ny tøjstil ect. 

At få øreringe kræver at man laver et indgreb i kroppen, med efterfølgende risiko for infektion. 

Hvis du helt ind i hjertet ikke bryder dig om det, så ville jeg sige nej til ham. Det er ok at sige nej til sine børn! Hvis han så stadig om 3 eller 5 år ønsker det, så kunne det måske overvejes. 

Det var jo ikke pointen. Pointen er hvorfor er mors holdning vigtigere end barnets ønske? 

Men at sige nej fordi man ikke synes det er pænt, det ændrer sig jo ikke om 3-5 år når hun også synes det ikke er pænt på mænd.

Du ved jo ikke om han ville have det sidste han var 5 eller 8 år gammel? 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.