Tidligere tnbc (med ny profil)
GodKarma skriver:
... fordi mor er voksen og en 10-årig stadig er et barn? Det synes jeg er argument nok, til at mor gerne må bestemme.
... Fordi at et barn på 13år eller 16 år, formentlig er mere udviklet og har et større perspektiv. Og har formentlig en større konsekvens-beregning.
Jeg er helt med på at børn skal danne sig en identitet. Og have et sundt forhold til sin krop osv. Men derfor er det vel stadig helt ok at sige nej til sit barn og vente med at træffe den beslutning til barnet er ældre.
Men vi får heller ikke oplysninger om, hvor meget barnet ønsker det og hvor længe det har været et ønske.
Det er som om forældre i dag er enormt bange for at sige nej og stå ved deres følelser eller værdier. Børn får åbenbart lov til alt... og det er jeg bare ikke tilhænger af
Det er øreringe, ikke en tatovering eller at rejse selv til Italien?
Hvornår må børn så bestemme noget?
Han er 10 år gammel, ikke 5.
Jeg kan godt sige nej, men at sige nej fordi DU synes det er grimt, synes jeg ikke er et godt argument. Sorry.
Synes det er synd, at barnets ønske bliver smidt til siden, fordi mor synes det er grimt og fordi han er en dreng, når hun INTET problem ville have hvis han var en pige.
Så hvis hun havde haft en pige, så måtte pigen godt, men ikke drengen? Hvordan er det fair? (Ja jeg er nysgerrig)
Anmeld
Citér