Jeg fik tre børn på mindre end to år. Det var vanvittigt. Under corona havde jeg alle hjemme, så mens den nyfødte blev ammet (længe) lavede tvillingerne ballade
samtidig sov de alle dårligt. Yngste vågnede 12-20 gange hver nat fra 4 mdr til 1.5 år.
min mand og jeg har sovet hver for sig i 4 år for at få så meget søvn som muligt (og delt børnene om natten). Børnene er 4 og 6 nu og vi har sovet sammen siden jul.
Min krop har noget der minder om PTSD over manglende søvn, men de sov også virkelig dårligt…
Min mand og mit forhold har været på en meget stor prøve. Så meget praktik og “en tager børnene, den anden laver praktiske ting”.
De store lærte hurtigt at gøre ting selv. De er super selvstændige og har omfavnet den frihed og det ansvar de har fået meget positivt. Alternativet var at vente… de blev blefri under corona med ipad og potte for så lavede de ikke ballade mens jeg ammede
jeg lærte virkelig at gå med “whatever works”
det er mega fedt nu! De tre børn er én enhed. De synes de samme ting er sjove, de kan ca lige meget (yngste er meget langt fremme) og er hinandens bedste venner.
Vi har to fleksible fuldtidsjob, jeg i en lederstilling. Vi har begge hobbyer ved siden af osv. det blev nemmere da yngste blev 2 og er bare blevet lettere siden.
Du ved jo ikke hvilket barn du får og dermed ikke hvor hårdt det bliver for familien. Jeg kunne uddybe meget mere men det var frygteligt hårdt. Så hårdt at jeg i dag kun forbinder babyer med manglende søvn 
til gengæld synes jeg vi har den sjoveste, mest harmoniske børneflok i dag som er selvstændige, omsorgsfulde og trives. Og forældre der har fået friheden tilbage efter år hvor ALT handlede om børn
Anmeld
Citér