2 x pseudotvillinger

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5.612 visninger
29 svar
14 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
20. april 2024

Anonym trådstarter

Ville lige høre om nogen andre har 3 børn hvor den midterste er pseudo med både den ældste og yngste? Dvs 3 børn inden for 36 måneder i alt? 
Hvordan er jeres hverdag? Hvordan var den første tid da nr 3 kom? Hvordan reagerede søskende på det osv? Nogen der vil dele?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. april 2024

Tullebadulle

Anonym skriver:

Ville lige høre om nogen andre har 3 børn hvor den midterste er pseudo med både den ældste og yngste? Dvs 3 børn inden for 36 måneder i alt? 
Hvordan er jeres hverdag? Hvordan var den første tid da nr 3 kom? Hvordan reagerede søskende på det osv? Nogen der vil dele?

Har ikke prøvet det og det lyder absolut forfærdeligt og hårdt

Anmeld Citér

20. april 2024

Anonym trådstarter

Tullebadulle skriver:

Har ikke prøvet det og det lyder absolut forfærdeligt og hårdt

forfærdeligt lige frem?

Anmeld Citér

20. april 2024

Tullebadulle

Anonym skriver:

forfærdeligt lige frem?

Elsker børn.. men tre blebørn

Anmeld Citér

20. april 2024

Trepiger

Profilbillede for Trepiger

Jeg har fået tre børn på 3 1/2 år. Pige fra 05, pige fra 06 og pige fra 08. Alle tre planlagt. 

Vi har aldrig synes det var specielt hård, selvfølgelig har der været lidt at se til da de var små. Men det var nu også nemt med legetøj og så videre, for de legede med det samme, og ved at de har været så tæt, har de haft, og har utrolig glæde af hinanden.

De er i dag store, også store at man kan snakke med dem om, det at være aldersmæssigt så tæt. De syntes det er fed, faktisk vil de gerne have børn tæt når de en gang selv skal have børn. 

Anmeld Citér

20. april 2024

Tullebadulle

Tullebadulle skriver:

Elsker børn.. men tre blebørn

Tre barsler lige efter hinanden … det ville jeg også have mentalt svært ved. Men vi er alle forskellige. 

Anmeld Citér

20. april 2024

Anonym trådstarter

Trepiger skriver:

Jeg har fået tre børn på 3 1/2 år. Pige fra 05, pige fra 06 og pige fra 08. Alle tre planlagt. 

Vi har aldrig synes det var specielt hård, selvfølgelig har der været lidt at se til da de var små. Men det var nu også nemt med legetøj og så videre, for de legede med det samme, og ved at de har været så tæt, har de haft, og har utrolig glæde af hinanden.

De er i dag store, også store at man kan snakke med dem om, det at være aldersmæssigt så tæt. De syntes det er fed, faktisk vil de gerne have børn tæt når de en gang selv skal have børn. 

Lyder dejligt! Er også selv pseudo med min søster og vi havde enorm glæde af hinanden også. 
Dejligt at hære dit input

Anmeld Citér

20. april 2024

Anonym trådstarter

Tullebadulle skriver:

Tre barsler lige efter hinanden … det ville jeg også have mentalt svært ved. Men vi er alle forskellige. 

Jeg er hjemmegående, så det ville jeg ikke bemærke men ja vi er alle forskellige

Anmeld Citér

20. april 2024

Anonym

Jeg synes det er virkelig interessant, at man sætter en direkte forbindelse mellem det at være pseudo/tætte og så have en tæt relation. 

Det er i hvertfald ikke et lighedstegn i den verden jeg bevæger mig rundt i. Jeg kender søskende der er født tæt på hinanden, som slet ikke kan sammen. Heller ikke som større. Og der er søskende med 5 års aldersforskel, som stortrives sammen og er hinandens bedste venner. - og selvfølgelig omvendt. 

Blot for at komme med et input �� at søskendekærlighed handler om personlighed og ikke aldersforskel. 

Men hvis I synes det kunne være skønt med tre små børn. Så gå efter det. Hvis en dagplejemor kan have 4 ble-børn i 8 timer, så kan en mor og far vel også. 

Anmeld Citér

20. april 2024

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Jeg synes det er virkelig interessant, at man sætter en direkte forbindelse mellem det at være pseudo/tætte og så have en tæt relation. 

Det er i hvertfald ikke et lighedstegn i den verden jeg bevæger mig rundt i. Jeg kender søskende der er født tæt på hinanden, som slet ikke kan sammen. Heller ikke som større. Og der er søskende med 5 års aldersforskel, som stortrives sammen og er hinandens bedste venner. - og selvfølgelig omvendt. 

Blot for at komme med et input �� at søskendekærlighed handler om personlighed og ikke aldersforskel. 

Men hvis I synes det kunne være skønt med tre små børn. Så gå efter det. Hvis en dagplejemor kan have 4 ble-børn i 8 timer, så kan en mor og far vel også. 

Nu var det heller ikke for at sætte lighedstegn ved det - har både set begge dele blandt bekendte og deres søskende.

Nu var det heller ikke for at debattere børnenes mulige relation til hinanden fremtidigt, men hvis nogen stod med 2 x pseudo og ville dele erfaring/oplevelsen af hvordan det er som forælder, ikke om nogen kender nogen hvor de var pseudo og hader hinanden.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.