2 x pseudotvillinger

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

20. april 2024

Anonym

Ikke mig. (Vi har 2 med 6 år planlagt imellem )

Min mands søster. 

Hun har en fra starten af 21 og en mere fra slut 21 og mere fra midt(sommertid) 22. Hun har kun næsten nåde 8 ugers undersøgelse el.imellem dem. 

Omg der er meget at se til. Hun gik ned med stress da den sidste kom. 

Og nu er de bekrymdet over om dem fra 21 de skal starte i skole. På samme tid. Da de ønsker at den ældste skal kunne mærke Hun er ældste el. Sådan noget i den stil. 

Me. Altså de klar det meget godt. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. april 2024

Anonym trådstarter

Ikke mig. (Vi har 2 med 6 år planlagt imellem )

Min mands søster. 

Hun har en fra starten af 21 og en mere fra slut 21 og mere fra midt(sommertid) 22. Hun har kun næsten nåde 8 ugers undersøgelse el.imellem dem. 

Omg der er meget at se til. Hun gik ned med stress da den sidste kom. 

Og nu er de bekrymdet over om dem fra 21 de skal starte i skole. På samme tid. Da de ønsker at den ældste skal kunne mærke Hun er ældste el. Sådan noget i den stil. 

Me. Altså de klar det meget godt. 

Forstår godt det med skolen. 
men om ikke andet ville jeg ihverfald bede om de kom i hver deres klasse som minimum. 
på den måde kan man jo sige det positive er de kan lave lektier sammen og dele de oplevelser der følger med at gå i skole.
hvis det var mine ville jeg være lidt ambivalent omkring det, fordi den store skal mærke h*n er  store, men igen skal den lille jo ikke sættes et år bagud i skolen pga det.. så ville nok tænke i andre alternativer end at den lille skulle vente et år mere. 

vi ville dog ikke stå med den problemstilling da de vil være født tæt men stadig have hvert deres årstal. (22,23,24).

Anmeld Citér

21. april 2024

Anonym

Men er du allerede gravid? For så kan det jo være lige meget hvad vi kommer med af inputs? Du lyder til at have besluttet dig så held og lykke. 

Anmeld Citér

21. april 2024

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Men er du allerede gravid? For så kan det jo være lige meget hvad vi kommer med af inputs? Du lyder til at have besluttet dig så held og lykke. 

Jeg ved det ikke endnu  

og hvad vi beslutter i sidste ende har intet i sidste ende med et Forums meninger at gøre, men hvad vi føler er rigtigt. Men når det er sagt er det rart at høre fra andre hvordan de oplever det så man måske får anledning til at stille sig selv nogen spørgsmål man ikke havde tænkt før. 

Så medmindre du har erfaring med det og ønsker at dele hvordan du oplever det, så forstår jeg ikke dit behov for at skrive på opslaget med så ligegyldig en kommentar?

Anmeld Citér

21. april 2024

Tullebadulle

Anonym skriver:

Nu var det heller ikke for at sætte lighedstegn ved det - har både set begge dele blandt bekendte og deres søskende.

Nu var det heller ikke for at debattere børnenes mulige relation til hinanden fremtidigt, men hvis nogen stod med 2 x pseudo og ville dele erfaring/oplevelsen af hvordan det er som forælder, ikke om nogen kender nogen hvor de var pseudo og hader hinanden.

Men det er da noget der påvirker en som forældre hvis der er mange konflikter og man har børn tæt aldersmæssigt børn.. eller jalousi. Hvis du går hjemme med tre børn, betyder det da ret meget for din trivsel, hvordan de har det med hinanden. Jeg kender mange søskendepar hvor der er meget jalousi fordi der er en tæt alder.

Anmeld Citér

21. april 2024

Anonym

Et af de punkter jeg vil være opmærksom på, er følelsen af at være den ældre. 

Især hvis den ældre er en dreng, som så har en lillesøster tæt på sig aldersmæssigt. Piger udvikler sig hurtigere end drenge og vil formentlig overhale storebror. 

Det kan være give nogle komplekser, som ikke er særlig sjove for det store barn. Og som giver dilemmaer for forældrene. 

Måske nemmere hvis hele flokken er af samme køn. 

Pøj pøj med det

Anmeld Citér

21. april 2024

Fortvivlet

Profilbillede for Fortvivlet
Anonym skriver:

Forstår godt det med skolen. 
men om ikke andet ville jeg ihverfald bede om de kom i hver deres klasse som minimum. 
på den måde kan man jo sige det positive er de kan lave lektier sammen og dele de oplevelser der følger med at gå i skole.
hvis det var mine ville jeg være lidt ambivalent omkring det, fordi den store skal mærke h*n er  store, men igen skal den lille jo ikke sættes et år bagud i skolen pga det.. så ville nok tænke i andre alternativer end at den lille skulle vente et år mere. 

vi ville dog ikke stå med den problemstilling da de vil være født tæt men stadig have hvert deres årstal. (22,23,24).

De kan jo blive skoleudsat ?

Mine to ældste er pseudoer (12 mdr mellem)

De er født hver sit år, men den ældste blev skoleudsat og de startede derfor begge i skole sidste år, den ældste er formentlig autisme og lillebror har overhalet ham med flere meter på mange ting. Men den store har dog også egenskaber den lille ikke har.

Vi gør meget ud af at snakke om at man er god til noget forskelligt og hvad de hver især er gode til.

Det har som sådan ikke været noget problem, men blot for at sige at de jo sagtens kan risikere at komme i skole samtidig.

Der er knap 2,5 år mellem 2 og 3 og igen mellem 3 og 4. Det er gang i den, men for pokker det er skønt , vi kan sove når vi bliver gamle

Anmeld Citér

21. april 2024

Tullebadulle

Fortvivlet skriver:

De er født hver sit år, men den ældste blev skoleudsat og de startede derfor begge i skole sidste år, den ældste er formentlig autisme og lillebror har overhalet ham med flere meter på mange ting. Men den store har dog også egenskaber den lille ikke har.

Vi gør meget ud af at snakke om at man er god til noget forskelligt og hvad de hver især er gode til.

Det har som sådan ikke været noget problem, men blot for at sige at de jo sagtens kan risikere at komme i skole samtidig.

Der er knap 2,5 år mellem 2 og 3 og igen mellem 3 og 4. Det er gang i den, men for pokker det er skønt , vi kan sove når vi bliver gamle

Det er så sjældent noget man selv vælger… altså skoleudsættelse. Hvis der er tale om et normalt fungerende barn vil du ikke komme lang med st bedr om skoleudsættelse i mange kommuner.

Anmeld Citér

21. april 2024

Fortvivlet

Profilbillede for Fortvivlet

Det er så sjældent noget man selv vælger… altså skoleudsættelse. Hvis der er tale om et normalt fungerende barn vil du ikke komme lang med st bedr om skoleudsættelse i mange kommuner.

Siger da heller ikke hun skal bede om en skoleudsættelse?

Jeg siger at selvom børnene er født hver sit år, kan de da sagtens risikere at komme i skole samtidig, hvis den ældste bliver skoleudsat

Anmeld Citér

21. april 2024

Anonym trådstarter

Fortvivlet skriver:

Det er sandt, man ved aldrig 100% hvad der kan ske som fx skoleudsættelse af den ældste ved behov.

jeg kan dog også se mange fordele i de starter sammen..? Ikke at jeg regner med mine gør det, men fx hende der skrev hendes mands søster havde to fra samme år.. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.