Silent refluks - hjælp!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

20. april 2024

Lomm

Profilbillede for Lomm

Jeg havde succes med svøb - altså sådan et langt stykke stræk stof hvor babyen så bliver svøbt med hovedet opad på dig. Det hjælper både ift at vende opad, men også tryghed, og så får du armene fri.

Kan også kunne bruges om natten hvor du eller din kæreste så sover enten i en lænestol halvt liggende eller i sengen stablet op af nogle puder - hos os flyttede min mand ud af soveværelset, og så satte jeg en masse puder ind i et hjørne (sengen stod med den ene side op ad væggen). I hjørnet var der ingen chance for at jeg væltede til den ene side eller ud af sengen.

Ift den mentale del, så vil jeg anbefale at lægge drømmen om lange lure & ture i barnevognen væk - det ender desværre nok bare med frustrationer over at det ikke kan lade sig gøre, og det er trist at den første tid går med det, istedet for at man nyder det - taler desværre af erfaring. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. april 2024

Anonym

Anonym skriver:

Hejsa,

Min lille søn på 9 uger skal i udredning for silent reflux (som jeg er helt sikker på, at han har)… Dog er der en hel måneds ventetid hos en børnelæge og i mellemtiden tager vi ham til en osteopat, for at se om det kan hjælpe lidt… Jeg er dog her på 9. Uge ved at gå ud af mit gode skind!

han har siden fødslen kun ville være på en arm - dvs dag og nat! - hvilket er ekstremt opslidende… Jeg sidder hver dag med ham i armene og kan ikke flytte mig, og må vente med alt til min kæreste kommer hjem ved 16-17 tiden… Nu er han i de sidste 11 dage begyndt at have enormt svært ved at falde i søvn, både dag og nat, hvilket tager ca en times kamp hver gang Med gråd og skrig og en overtræt lille mand, som er vågen i for mange timer ad gangen…. Jeg søger ikke gode råd til at “afvænne” ham at ligge i armene konstant , for vi har prøvet og prøver fortsat ALT. Der kan ikke nævnes dét vi ikke har forsøgt med for at få ham til at ligge for sig selv eller få ham ind i søvnen på en bedre måde uden gråd og uden at det tager en time eller mere hver gang, også om dagen….
 Jeg håber at vi kan få noget medicin der afhjælper den silent reflux, som jeg også tror er en del af skylden i det hele… 

jeg vil blot høre - har andre haft samme babyer? Hvornår vendte det for jer? Mit store ønske er at kunne gå tur i en barnevogn med ham og komme udenfor , hvilket heller aldrig har været muligt… Aner ikke engang hvordan jeg skal være i stand til at være med i en mødregruppe, da han skriger og græder, hvis han er andre steder end i armene Dvs barnevogn , autostol, nest, you name it… 

Har I haft babyer med silent reflux og den samme adfærd og fik i medicinsk hjælp - og hvis ja, hjalp det så? 

Eller bare haft baby med den adfærd, hvor de konstant vil ligge i arm - hvornår faen vendte det for jer? 

har lidt brug for nogle opløftende solskins historier…! 

Min datter lå i mine arme eller limet op ad mig i 6 MÅNEDER. Og kun mig. Hun ville ikke være hos min mand. Og det var også om natten. 

Det var bare sådan det var. Hun ville ikke være andre steder. Men fuck det er hårdt. Man får ondt i arme og ben og hoved og ja, man bliver lidt fortvivlet. 

Så du må undskylde det ikke er en opløftende solskinshistorie. MEn du er ikke alene.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.