Min store datter fejlede ikke noget, men var en baby der helst lå på min arm HELE TIDEN. Andre duede ikke. Og det var også dag og nat..
hver gang hun skulle sove svøbte jeg en dyne om hende så skiftet fra arm til babynest/barnevogn ikke var så stor. Vågnede hun var det forfra..
autostol var det amning og så direkte i autostol og afsted. I starten kun små ture.
Da hun fik mere rytme (formiddags og middagslur) sov jeg med hende, og eftermiddagslur i barnevognen, og så gik jeg i seng til nat med hende.
det var rigtig hårdt for noget så simpelt som at handle var nærmest umuligt uden skrig..
så jeg tilpassede vores liv til hende så vidt muligt. Bestilte varer fra nemlig så vi ikke sku ud og handle, inviterede hjem til os istedet for at gå ud og generelt mødte hendes behov for nærhed og ture ud var korte og lidt af gangen. Da hun var ca 5 måneder vendte det og blev nemmere ifht køretur (Max 30 min dog og det var også at presse citronen), og hun blev rigtig glad for sin barnevogn, og kunne li at gå tur og sidde og kigge.
Jeg har gået hjemme med hende til hun var 20 måneder. Hun er ikke lige så tryghedssøgende mere, men hun er generelt en reserveret ung dame som har det bedst med faste rutiner/ritualer/struktur. Men hun er en glad, klog, omsorgsfuld sød pige der udvikler sig med lynets hast
nogle børn har bare mere brug for den nærhed! Jo mere man møder dem i det og øver at ligge lidt selv i deres tempo desto nemmere bliver det. Mit råd er klart at tænke løsninger i stedet for forhindringer
lillesøster vi har på 3 måneder nu, er helt modsat og kan sagtens ligge lidt selv, sover i barnevognen osv. uden problemer. Men der kan det være hun så søger ekstra tryghed på et andet tidspunkt
Det med du bruger længe på at putte lige pludselig kan også sagtens være grundet tigerspring, den har jeg haft med alle 3 børn i perioder. Der har det hjulpet meget de har helt faste putteritualer fra fødslen, og dem holder jeg fast i uanset om jeg skal putte 50 gange. Oftest har de “perioder” varet fra et par dage til 3-4 uger, og så fra den ene dag til den anden er det vendt igen 
Anmeld
Citér