Nogen med kendskab til regler for aftaler?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

10. april 2024

Anonym

Anonym skriver:

Tak. Jeg har hørt at det kan være meget dyrt med inkasse og derfor tænkte jeg at det nemmeste måske bare var at betale.

De påstod at de kunne dokumentere at jeg havde en aftale med dem, men de papirer de sendte til mig var på nogle helt andre personer og jeg har ikke hørt mere siden jeg skrev det til dem.

Du kan jo evt give dem en sidste chance for at dokumentere at de har bevis for din aftale. Hvis ikke de vil det eller sender forkerte ting igen er det jo nok fordi de ikke har dem, men tænker de kan slippe afsted med det de har gang i.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. april 2024

Anonym

Jeg er ret sikker på at forsikringsselskabet har bevisbyrden. Og kan de ikke fremvise en kontrakt underskrevet af dig, mener jeg ikke de har et fundament i sagen, der kan sendes til inkasso. Så hvis jeg var dig ville jeg holde fast på at få den underskrevne aftale og ikke betale de kan bevise, at I har indgået en aftale. En inkassovirksomhed/advokat kan ikke tage sagen til inkasso, hvis der ikke er et korrekt fundament i sagen, som beviser den indgåede aftale. 

Anmeld Citér

10. april 2024

Panther

Profilbillede for Panther
Anonym skriver:

Tak. Jeg skriver til Forbrugerklagenævnet i dag. 

Jeg kan ikke anmelde dem til Datatilsynet, da man åbenbart kun kan det hvis det er ens egne data der er sendt til nogle forkerte. Mailadresse osv. på de andre kunder er i de papirer forsikringsselskabet har sendt til mig, så jeg overvejer om jeg skal skrive til dem, at jeg har modtaget deres papirer. Så kan de selv vælge om de vil melde det

Det er sgu nok rigtigt nok. Det er den dataansvarliges ansvar og den registreredes ret. Du skal selvfølgelig gøre virksomheden opmærksom på, at de har tilsendt dig andre kunders personoplysninger, og så skal de anmelde det indenfor 72 timer ved databrud. Og ellers skal du finde de registrerede, så de kan anmelde det til virksomheden og eventuelt Datatilsynet.

ud fra hvad du beskriver, så lyder det som en fuskervirksomhed, der håber at folk betaler, fordi de er bange for konsekvenserne. Jeg ville holde fast i min ret til indsigt og se hvad de så gør.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.