Anonym skriver:
Tak. Jeg skriver til Forbrugerklagenævnet i dag.
Jeg kan ikke anmelde dem til Datatilsynet, da man åbenbart kun kan det hvis det er ens egne data der er sendt til nogle forkerte. Mailadresse osv. på de andre kunder er i de papirer forsikringsselskabet har sendt til mig, så jeg overvejer om jeg skal skrive til dem, at jeg har modtaget deres papirer. Så kan de selv vælge om de vil melde det
Det er sgu nok rigtigt nok. Det er den dataansvarliges ansvar og den registreredes ret. Du skal selvfølgelig gøre virksomheden opmærksom på, at de har tilsendt dig andre kunders personoplysninger, og så skal de anmelde det indenfor 72 timer ved databrud. Og ellers skal du finde de registrerede, så de kan anmelde det til virksomheden og eventuelt Datatilsynet.
ud fra hvad du beskriver, så lyder det som en fuskervirksomhed, der håber at folk betaler, fordi de er bange for konsekvenserne. Jeg ville holde fast i min ret til indsigt og se hvad de så gør.
Anmeld
Citér