Nogen med kendskab til regler for aftaler?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.158 visninger
22 svar
9 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
8. april 2024

Anonym trådstarter

Hej,

Jeg er havnet i konflikt med et forsikringsselskab, der påstår at jeg har indgået en aftale med dem.

Konkret har jeg købt en kat hos et internat. De har så tilbudt at jeg kunne få 3 måneders gratis katteforsikring med. Det har jeg sagt ja til, men er ikke blevet oplyst om, at forsikringen herefter automatisk blev fornyet til en ukendt pris.

Jeg har efter købet af katten fået nogle beskeder fra forsikringsselskabet på deres egen portal som jeg ikke har fået tjekket. Der er ikke kommet noget til min eboks. De siger nu at jeg er bundet til en forlængelse af forsikringen, selv om jeg aldrig har set deres beskeder, så nu står jeg med en regning og trussel om inkasso. Jeg kommer selvfølgelig til at betale da jeg ikke orker at slås med inkasse og regningen er selvfølgelig under et beløb hvor det kan betale sig at få advokat på.

Er jeg godt nok forpligtet til at holde øje med alle mulige portaler som virksomheder bruger for ikke pludselige at stå med uforudsete regninger? 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. april 2024

2skønnebørn

Profilbillede for 2skønnebørn

Tænker der helt sikkert hat stået at den forsikring som var gratis forlænges automatisk, hvis ikke du gør noget aktivt for at opsige den. Der er højest sandsynligt også stået til hvilken pris den forlænges. 

Anmeld Citér

8. april 2024

GodKarma

Profilbillede for GodKarma

Det er helt normalt forretning, at tilbyde kunderne en gratis periode, for derefter automatisk at fortsætte på et abonnement, medmindre man er "kvik" nok til at få opsagt aftalen inden da. Det står gerne med småt eller inde i en længere og ofte uoverskuelig lang roman, som de færreste læser igennem 

Intet her i livet er gratis. Der er altid en krølle. 

Det lader til, du har overset nogle punkter og ikke været opmærksom. 

Ærgerligt  - men der er ikke andet at gøre end at betale ved kasse ét. 

Så ja, du er selvfølgelig forpligtet til at være opmærksom og følge med hos dem du indgår samarbejde med. 

Anmeld Citér

8. april 2024

Anonym

Altså det er jo meget normalt at når den gratis periode er slut fornyes abonnementet automatisk, det skal man altid gå ud fra. Jeg sætter altid en påmindelse i min kalender til de abonnenter som udløber d x medmindre jeg bare kan opsige med det samme og så bare køre den gratis periode  

Men du må jo have læst det inden du indgik aftalen , så reglerne står der i

Anmeld Citér

8. april 2024

Anonym

Vi har købt to katte på et internat og det har også været sådan, det er meget normalt og du skriver under på det så det er sin egen fejl

Anmeld Citér

8. april 2024

123nn

Profilbillede for 123nn

Det skal stå klart og tydeligt at du binder dig til et abonnement, ellers er det ikke lovligt. Jeg ville lige tjekke det du har underskrevet og evt kontakte Forbrugerklagenævnet.

Anmeld Citér

8. april 2024

Anonym trådstarter

Tænker der helt sikkert hat stået at den forsikring som var gratis forlænges automatisk, hvis ikke du gør noget aktivt for at opsige den. Der er højest sandsynligt også stået til hvilken pris den forlænges. 

Jeg fik ikke udleveret noget som helst omkring forsikringen, så jeg har ikke haft nogen papirer at læse igennem med betingelser og pris. Jeg er et af de kedelige mennesker, der rent faktisk læser det med småt

Anmeld Citér

8. april 2024

Anonym trådstarter

Det er helt normalt forretning, at tilbyde kunderne en gratis periode, for derefter automatisk at fortsætte på et abonnement, medmindre man er "kvik" nok til at få opsagt aftalen inden da. Det står gerne med småt eller inde i en længere og ofte uoverskuelig lang roman, som de færreste læser igennem 

Intet her i livet er gratis. Der er altid en krølle. 

Det lader til, du har overset nogle punkter og ikke været opmærksom. 

Ærgerligt  - men der er ikke andet at gøre end at betale ved kasse ét. 

Så ja, du er selvfølgelig forpligtet til at være opmærksom og følge med hos dem du indgår samarbejde med. 

Jeg ved at det er helt normalt og også noget jeg har overholdt andre steder som mobilabonnementer og netflix men jeg fik intet udleveret på forsikringen, så da der ikke fulgte nogle betingelser med gik jeg ud fra at der ikke var nogen.

Jeg læser altid det med småt og den lange roman, men her fik jeg et papir hvor det eneste, der står er, at jeg siger ja tak til en gratis periode og at jeg samtykker til at de må bruge mit cpr nummer

Anmeld Citér

8. april 2024

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Altså det er jo meget normalt at når den gratis periode er slut fornyes abonnementet automatisk, det skal man altid gå ud fra. Jeg sætter altid en påmindelse i min kalender til de abonnenter som udløber d x medmindre jeg bare kan opsige med det samme og så bare køre den gratis periode  

Men du må jo have læst det inden du indgik aftalen , så reglerne står der i

Jeg læser altid papirer og betingelser igennem, men her fik jeg ikke nogen betingelser udleveret på internatet, så jeg mener ikke at forsikringen bagefter kan komme og håndhæve betingelser og priser jeg ikke har fået

Anmeld Citér

8. april 2024

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Vi har købt to katte på et internat og det har også været sådan, det er meget normalt og du skriver under på det så det er sin egen fejl

Så har internatet lavet en fejl i mit tilfælde for det eneste, der står i mine papirer er, at jeg siger ja tak til en gratis periode. Der står intet om efterfølgende pris og binding.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.