Nogen med kendskab til regler for aftaler?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

8. april 2024

Anonym trådstarter

123nn skriver:

Det skal stå klart og tydeligt at du binder dig til et abonnement, ellers er det ikke lovligt. Jeg ville lige tjekke det du har underskrevet og evt kontakte Forbrugerklagenævnet.

Det er også det jeg mener er det gældende. Jeg har kun skrevet under på, at jeg sagde ja tak til en gratis periode. Der står intet om jeg binder mig til noget efterfølgende eller selv skal melde fra bagefter. 

Jeg tjekker altid, hvad jeg skriver under på, da jeg ved, at det er normal forretningspraksis at logge med noget billigt eller gratis og herefter kræve betaling, så jeg var meget opmærksom på, at der i mine papirer ikke står noget med at jeg skal opsige for at undgå en automatisk forlængelse.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. april 2024

Panther

Profilbillede for Panther
123nn skriver:

Det skal stå klart og tydeligt at du binder dig til et abonnement, ellers er det ikke lovligt. Jeg ville lige tjekke det du har underskrevet og evt kontakte Forbrugerklagenævnet.

Helt enig her - den der fidus kan ikke køres af for enhver pris, og der har været masser af sager med lignende situationer, hvor kunden har fået medhold. Prøv at ringe til internatet og hør om deres erfaringer, og så ville jeg kommunikere til virksomheden, at jeg ville have aftalen på skrift (inkl deres bevis for indgåelse af aftale) og at jeg potentielt ville tage kontakt til Forbrugerklagenævnet el.l.

Anmeld Citér

8. april 2024

Anonym trådstarter

Panther skriver:

Helt enig her - den der fidus kan ikke køres af for enhver pris, og der har været masser af sager med lignende situationer, hvor kunden har fået medhold. Prøv at ringe til internatet og hør om deres erfaringer, og så ville jeg kommunikere til virksomheden, at jeg ville have aftalen på skrift (inkl deres bevis for indgåelse af aftale) og at jeg potentielt ville tage kontakt til Forbrugerklagenævnet el.l.

Det har jeg skrevet til dem. De siger, at det ligger på deres portal og som bevis har de sendt mig et dokument med oplysninger på nogle helt andre personer, så de har i hvert fald ikke styr på deres behandling af andres data.

Der er heldigvis ikke tale om følsomme oplysninger som cpr nummer og sundhedsoplysninger, men der er nok oplysninger til at jeg kan se hvem kunden er og se deres kontaktoplysninger

Anmeld Citér

8. april 2024

Panther

Profilbillede for Panther
Anonym skriver:

Det har jeg skrevet til dem. De siger, at det ligger på deres portal og som bevis har de sendt mig et dokument med oplysninger på nogle helt andre personer, så de har i hvert fald ikke styr på deres behandling af andres data.

Der er heldigvis ikke tale om følsomme oplysninger som cpr nummer og sundhedsoplysninger, men der er nok oplysninger til at jeg kan se hvem kunden er og se deres kontaktoplysninger

Så skriver du tilbage til dem, at du har modtaget andres personoplysninger, og at du ligeledes vil anmelde dem til Datatilsynet.

Jeg ville IKKE betale, jeg ville skrive klart, at jeg gjorde indsigelse grundet de ting, du skriver, og så søge hjælp ved fx Forbrugerklagenævnet. Hvis du betaler, ser du ikke de penge igen.

Anmeld Citér

8. april 2024

Jixy

Profilbillede for Jixy

Der er flere grupper på Facebook hvor man gratis kan spørger advokater om ting, det kunne måske være oplagt i dette tilfælde.

Så kan de måske uddybe om noget på internatets hjemmeside er bindende, når du ikke er forlagt det.

Den ene hedder “spørg en advokat” og en anden hedder “spørg en jurist eller advokat”

Anmeld Citér

8. april 2024

Maricella

Profilbillede for Maricella
Anonym skriver:

Hej,

Jeg er havnet i konflikt med et forsikringsselskab, der påstår at jeg har indgået en aftale med dem.

Konkret har jeg købt en kat hos et internat. De har så tilbudt at jeg kunne få 3 måneders gratis katteforsikring med. Det har jeg sagt ja til, men er ikke blevet oplyst om, at forsikringen herefter automatisk blev fornyet til en ukendt pris.

Jeg har efter købet af katten fået nogle beskeder fra forsikringsselskabet på deres egen portal som jeg ikke har fået tjekket. Der er ikke kommet noget til min eboks. De siger nu at jeg er bundet til en forlængelse af forsikringen, selv om jeg aldrig har set deres beskeder, så nu står jeg med en regning og trussel om inkasso. Jeg kommer selvfølgelig til at betale da jeg ikke orker at slås med inkasse og regningen er selvfølgelig under et beløb hvor det kan betale sig at få advokat på.

Er jeg godt nok forpligtet til at holde øje med alle mulige portaler som virksomheder bruger for ikke pludselige at stå med uforudsete regninger? 

Nu har jeg læst alle dine svar

De SKAL kunne dokumentere at de har et krav mod dig. Hvis ikke de kan det, så må de ikke sende videre til inkasso. Hvis de alligevel gør det, skal du gøre inkasso opmærksom på at du har gjort indsigelse mod kravet da det er udokumenteret

Uden at være jurist så ud fra hvad du har skrevet her, så er du ikke bundet af nogen aftale. Som de andre siger, så hiv fat i hjælp. Der findes også gratis retshjælp i mange byer (prøv at google retshjæl gratis og dit bynavn) dem der sidder der kan tit hjælpe med de lidt "nemme" ting. F.eks. at formulere en besked til dem

Og ellers er der forbrugerrådet tænk, hvor man også kan få hjælp. Prøv evt at læse her https://gaeld.taenk.dk/raad-og-viden/saadan-fungerer-inkasso

Anmeld Citér

10. april 2024

Anonym trådstarter

Panther skriver:

Så skriver du tilbage til dem, at du har modtaget andres personoplysninger, og at du ligeledes vil anmelde dem til Datatilsynet.

Jeg ville IKKE betale, jeg ville skrive klart, at jeg gjorde indsigelse grundet de ting, du skriver, og så søge hjælp ved fx Forbrugerklagenævnet. Hvis du betaler, ser du ikke de penge igen.

Tak. Jeg skriver til Forbrugerklagenævnet i dag. 

Jeg kan ikke anmelde dem til Datatilsynet, da man åbenbart kun kan det hvis det er ens egne data der er sendt til nogle forkerte. Mailadresse osv. på de andre kunder er i de papirer forsikringsselskabet har sendt til mig, så jeg overvejer om jeg skal skrive til dem, at jeg har modtaget deres papirer. Så kan de selv vælge om de vil melde det

Anmeld Citér

10. april 2024

Anonym trådstarter

Jixy skriver:

Der er flere grupper på Facebook hvor man gratis kan spørger advokater om ting, det kunne måske være oplagt i dette tilfælde.

Så kan de måske uddybe om noget på internatets hjemmeside er bindende, når du ikke er forlagt det.

Den ene hedder “spørg en advokat” og en anden hedder “spørg en jurist eller advokat”

Tak. Jeg kendte ikke de grupper så det vil jeg pørve

Anmeld Citér

10. april 2024

Anonym trådstarter

Maricella skriver:

Nu har jeg læst alle dine svar

De SKAL kunne dokumentere at de har et krav mod dig. Hvis ikke de kan det, så må de ikke sende videre til inkasso. Hvis de alligevel gør det, skal du gøre inkasso opmærksom på at du har gjort indsigelse mod kravet da det er udokumenteret

Uden at være jurist så ud fra hvad du har skrevet her, så er du ikke bundet af nogen aftale. Som de andre siger, så hiv fat i hjælp. Der findes også gratis retshjælp i mange byer (prøv at google retshjæl gratis og dit bynavn) dem der sidder der kan tit hjælpe med de lidt "nemme" ting. F.eks. at formulere en besked til dem

Og ellers er der forbrugerrådet tænk, hvor man også kan få hjælp. Prøv evt at læse her https://gaeld.taenk.dk/raad-og-viden/saadan-fungerer-inkasso

Tak. Jeg har hørt at det kan være meget dyrt med inkasse og derfor tænkte jeg at det nemmeste måske bare var at betale.

De påstod at de kunne dokumentere at jeg havde en aftale med dem, men de papirer de sendte til mig var på nogle helt andre personer og jeg har ikke hørt mere siden jeg skrev det til dem.

Anmeld Citér

10. april 2024

Anonym

Anonym skriver:

Tak. Jeg skriver til Forbrugerklagenævnet i dag. 

Jeg kan ikke anmelde dem til Datatilsynet, da man åbenbart kun kan det hvis det er ens egne data der er sendt til nogle forkerte. Mailadresse osv. på de andre kunder er i de papirer forsikringsselskabet har sendt til mig, så jeg overvejer om jeg skal skrive til dem, at jeg har modtaget deres papirer. Så kan de selv vælge om de vil melde det

Jeg synes du skal skrive til dem du har modtaget oplysninger på! Hvis det var mine oplysninger der var blevet udleveret var jeg blevet stiktosset og ville gerne vide det så jeg kunne anmelde det.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.