Anonym skriver:
Hej,
Jeg er havnet i konflikt med et forsikringsselskab, der påstår at jeg har indgået en aftale med dem.
Konkret har jeg købt en kat hos et internat. De har så tilbudt at jeg kunne få 3 måneders gratis katteforsikring med. Det har jeg sagt ja til, men er ikke blevet oplyst om, at forsikringen herefter automatisk blev fornyet til en ukendt pris.
Jeg har efter købet af katten fået nogle beskeder fra forsikringsselskabet på deres egen portal som jeg ikke har fået tjekket. Der er ikke kommet noget til min eboks. De siger nu at jeg er bundet til en forlængelse af forsikringen, selv om jeg aldrig har set deres beskeder, så nu står jeg med en regning og trussel om inkasso. Jeg kommer selvfølgelig til at betale da jeg ikke orker at slås med inkasse og regningen er selvfølgelig under et beløb hvor det kan betale sig at få advokat på.
Er jeg godt nok forpligtet til at holde øje med alle mulige portaler som virksomheder bruger for ikke pludselige at stå med uforudsete regninger?
Nu har jeg læst alle dine svar
De SKAL kunne dokumentere at de har et krav mod dig. Hvis ikke de kan det, så må de ikke sende videre til inkasso. Hvis de alligevel gør det, skal du gøre inkasso opmærksom på at du har gjort indsigelse mod kravet da det er udokumenteret
Uden at være jurist så ud fra hvad du har skrevet her, så er du ikke bundet af nogen aftale. Som de andre siger, så hiv fat i hjælp. Der findes også gratis retshjælp i mange byer (prøv at google retshjæl gratis og dit bynavn) dem der sidder der kan tit hjælpe med de lidt "nemme" ting. F.eks. at formulere en besked til dem
Og ellers er der forbrugerrådet tænk, hvor man også kan få hjælp. Prøv evt at læse her https://gaeld.taenk.dk/raad-og-viden/saadan-fungerer-inkasso
Anmeld
Citér