Jeg har været hvor du er nu og det er forfærdeligt! Jeg betalte mig til ugentlige scanninger frem til nf.. og derfra havde jeg en ugentlig hjertelytte-tid hos min jm til jeg mærkede dagligt liv
Det hjalp som regel i 24-48 timer. Derudover gik jeg i terapi hos en fantastisk psykoterapeut med speciale i traumer og moderskab. Det vat helt fantastisk og rigtig rart at have et rum hvor jeg -uden at blive underkendt- kunne fortælle præcis hvad jeg var bange for. Og bare blive bekræftet i at der er en helt logisk grund til at min krop/sjæl opfattede graviditeten som "farlig" og når jeg ligesom havde luft kunne vi lave tanke-eksperimenter om hvad jeg håbede/ønskede for livet om f.eks. et år eller 2. Og det hjalp rigtig meget. At ueg kunne sige "jamen hvis alt går godt, så forestiller jeg mig xxx"
Og bare det at kunne bruge ordene håber og ønsker og det nlev accepteret at min virkelig bare var der.. det gjorde rigtig meget.
Og så snart ungen var ude forsvandt alle bekymringer.. så det bliver ikke nødvendigvis værre
Anmeld
Citér