Alt for mange nerver på

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5. april 2024

Anonym

MortilF skriver:

Jeg synes bestemt ikke, at du eller det du skriver lyder ondt. For jo, jeg har i høj grad brug for hjælp. Jeg skal snakke med lægen, i næste uge, om forlængelse af henvisning til psykolog. 

Jordemoderen vil ikke gøre noget nu, da de siger, at det er for tidligt, på trods af, at jeg er tilknyttet det udvidede basisprogram. Så jeg må pænt vente til d. 24. Det er pisse svært at række ud efter hjælp og så blive afvist. Det gør mig jo endnu mere utryg, når systemet overlader mig til mig selv.

Hvor er jeg ked af at høre at du ikke bliver taget hånd om når du rækker ud. Jeg håber der er mere hjælp at hente efter 24 og synes det er noget sludder det med at det er for tidligt. Jo tidligere jo bedre. Det prøvede jeg også, jeg fik sendt en psykolog hjem til mig da jeg havde født gennem min sundhedsplejerske. Det eneste hun sagde til mig var at jeg skulle da bare tænke glade tanker så skulle jeg nok få det godt igen. 

Det er bare super svært når man ingen glade tanker har, jeg endte med selv at betale for psykolog hjælp da jeg heller ikke følte jeg blev hørt. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. april 2024

Maricella

Profilbillede for Maricella

Jeg har været hvor du er nu og det er forfærdeligt! Jeg betalte mig til ugentlige scanninger frem til nf.. og derfra havde jeg en ugentlig hjertelytte-tid hos min jm til jeg mærkede dagligt liv

Det hjalp som regel i 24-48 timer. Derudover gik jeg i terapi hos en fantastisk psykoterapeut med speciale i traumer og moderskab. Det vat helt fantastisk og rigtig rart at have et rum hvor jeg -uden at blive underkendt- kunne fortælle præcis hvad jeg var bange for. Og bare blive bekræftet i at der er en helt logisk grund til at min krop/sjæl opfattede graviditeten som "farlig"  og når jeg ligesom havde luft kunne vi lave tanke-eksperimenter om hvad jeg håbede/ønskede for livet om f.eks. et år eller 2. Og det hjalp rigtig meget. At ueg kunne sige "jamen hvis alt går godt, så forestiller jeg mig xxx"

Og bare det at kunne bruge ordene håber og ønsker og det nlev accepteret at min virkelig bare var der.. det gjorde rigtig meget.

Og så snart ungen var ude forsvandt alle bekymringer.. så det bliver ikke nødvendigvis værre

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.