Hidser mig selv ned.
Jeg kan ikke sige det anderledes. Siger simpelthen til mig selv, at det ikke nytter og at det er ude af mine hænder.
Forsøger at forlige mig med, at der altid er en risiko for babyen dør.
Hvis man ser det som et vilkår, som er der permanent, synes jeg det er nemmest.
Og så er det vigtigt at jeg har kunne grine af mig selv, når jeg er gået for langt ud af en tangent - få det sagt højt og få italesat, at jeg er pissedårlig til uvidenhed og at mit kontrolgen er megastort. Siger det til alle der spørger om jeg glæder mig - at jeg er skidenervøs og altid tror babyen ikke kommer ud i et stykke - men at jeg bliver glad, hvis den gør. Og så griner jeg. For det er rigtigt, men det lyder også ret komisk.
Det nytter ikke noget, at bekymre sig over noget, man ikke kan bestemme over, messer jeg - “gå ikke ned af den sti, du bliver bare bims! Nu skal du anmelde en top fem over favoritfilm/minder/bøger/ferier inde i dit hoved, som var det til en avis”.
Jeg er i uge 35 og har tilkøbt mig nogle ekstra scanninger løbende, for at have noget at se frem til, og til mine nerver, i den lange ventetid. Men generelt har jeg en meget rationel tilgang til, at det kan slutte når som helst - og at intet er givet.
Man dør heldigvis ikke af at være et ængsteligt menneske - det er jeg altid og har altid været - men man kan forsøge at arbejde med sit mindset, og at gøre sig umage med, ikke at spilde livet på at lade det fylde for meget. Det forsøger jeg mig med, og efter mange års øvelse, kan jeg bedre se mig selv udefra og hidse mig selv ned - følelesregulering skal komme indefra, men det er ikke nemt 

Anmeld
Citér