At få hund

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6. april 2024

Omsorgsgiver

Profilbillede for Omsorgsgiver
Den stolte mor til 2
Mor og meget mere skriver:

Jeg tror, tendensen bl.a. skyldes de dér små hunde, som nærmest fungerer som accesories for ejeren - en del af ejerens outfit. 
Jeg har gudhjælpemig oplevet, at forældre medbragte hunden til en skole-hjem-samtale!! - og da jeg udtrykte en vis undren, forklarede moren, at den jo var en del af familien

Det lille kræ sad pænt på skødet af moren, bevares - men jeg tænkte, at det kunne være sjovt, hvis jeg selv medbragte vores to labradorer, næste gang vi holdt samtaler, for de skulle da heller ikke afskæres fra oplevelsen … 

Der er gået meget Disney-kultur i manges opfattelse af og tilgang til dét at have husdyr. Det er synd for dyrene, som nu engang netop er dyr. 

Det kunne vi så ikke finde på. Selvfølgelig skal den ikke med til sådan noget. Det siger jo sig selv

Jeg har heller ikke skrevet alt, men til det meste. Og det kan jeg virkelig ikke se noget problem med. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. april 2024

Tullebadulle

Omsorgsgiver skriver:

Vi har ikke rigtig nogen omgangskreds, så hjem til andre vil ikke komme til at ske. Højst hjem til mine svigerforældre. Koncerter vil vi ikke tage den med til… 

Så vil den da sikkert hygge sig med jer. Så vælg en familie hund … der er hunde der er mere flok dyr en andre. Som jeg nævnte var vores gravhund var ret ligeglad med andre end min mor. 
Jeg ville overveje størrelse. .. men det har jeg nævnt før.

Ser I ikke andre end dine svigerforældre?  Venner? Søskende? Andet familie?

Anmeld Citér

7. april 2024

Anonym

omg Folk tror da også altid det værste om det der bliver skrevet herinde. Man kan seriøst skrive "jeg elsker hunde" også skal der nok være en eller flere der skriver "JA DER FINDES ALTSÅ OGSÅ ANDRE VÆSNER END HUNDE"  Hahahaha.

Selvfølgelig skal en hund ikke altid være derhjemme. Min hund har været i Jesperhus (overnatning) Lalandia osv. Det er skide hyggeligt. Og hvis hunden har sin kurv og sin familie så de glade. Mindre ture som Tivoli, zoo eller andet hvor hund ikke må komme med havde vi alligevel ikke taget den med så sover hun bare derhjemme til vi kommer og får en tur bagefter  

Jeg kender ikke så meget til BS men vores hund er også en racehund og mange sagde også ting som "husk den gør jo helt vildt hvis den er alene hjemme" eller " den skal have laaaange ture og har et højt energi niveau" og vi har en hund der ALDRIG gør og som sagtens kan have en stille og rolig dag herhjemme uden at skulle ud og trave i flere timer. 

Dog er jeg enig med de andre i at det er en stor race med masser af pels sååå måske er en løbetur ikke det bedste  Men hvis den ellers dækker jeres ønsker så det jo bare en SKØN hund. 

mht at den nogen gange ikke er med så er det jo vigtigt at alene træne den Vi gjord det at en tog 1,5 uges ferie og den anden tog 1,5 uges ferie da vi fik vores hvalp og derefter så brugte vi 3 uger på at træne den i forbindelse med renlighed og alene træning  

Ellers er det godt at se i sit netværk om der er nogen der kan passe vi havde en 3-4 stykker vi spurgte så vi vidste hvem vi skulle spørge når det var  

Ellers kan man på dba og Facebook finde hundepassere til mindre penge end dyrepension  

Vi sætter iøvrigt 500 kr af om måneden til hund men det er også en mellemstørrelse. Du skal nok højere op med en stor hund Jo større hund jo dyre  

Ellers fed beslutning. hunde er FANTASTISKE

Anmeld Citér

7. april 2024

Unicorn1

Profilbillede for Unicorn1
Anonym skriver:

omg Folk tror da også altid det værste om det der bliver skrevet herinde. Man kan seriøst skrive "jeg elsker hunde" også skal der nok være en eller flere der skriver "JA DER FINDES ALTSÅ OGSÅ ANDRE VÆSNER END HUNDE"  Hahahaha.

Selvfølgelig skal en hund ikke altid være derhjemme. Min hund har været i Jesperhus (overnatning) Lalandia osv. Det er skide hyggeligt. Og hvis hunden har sin kurv og sin familie så de glade. Mindre ture som Tivoli, zoo eller andet hvor hund ikke må komme med havde vi alligevel ikke taget den med så sover hun bare derhjemme til vi kommer og får en tur bagefter  

Jeg kender ikke så meget til BS men vores hund er også en racehund og mange sagde også ting som "husk den gør jo helt vildt hvis den er alene hjemme" eller " den skal have laaaange ture og har et højt energi niveau" og vi har en hund der ALDRIG gør og som sagtens kan have en stille og rolig dag herhjemme uden at skulle ud og trave i flere timer. 

Dog er jeg enig med de andre i at det er en stor race med masser af pels sååå måske er en løbetur ikke det bedste  Men hvis den ellers dækker jeres ønsker så det jo bare en SKØN hund. 

mht at den nogen gange ikke er med så er det jo vigtigt at alene træne den Vi gjord det at en tog 1,5 uges ferie og den anden tog 1,5 uges ferie da vi fik vores hvalp og derefter så brugte vi 3 uger på at træne den i forbindelse med renlighed og alene træning  

Ellers er det godt at se i sit netværk om der er nogen der kan passe vi havde en 3-4 stykker vi spurgte så vi vidste hvem vi skulle spørge når det var  

Ellers kan man på dba og Facebook finde hundepassere til mindre penge end dyrepension  

Vi sætter iøvrigt 500 kr af om måneden til hund men det er også en mellemstørrelse. Du skal nok højere op med en stor hund Jo større hund jo dyre  

Det JEG reagerer på, er TS der skriver:

"Vi kan f.eks godt lide at se steder og seværdigheder men ikke alle steder må man have hunden med ind. Hvad så? Så skal den ene af os stå udenfor med hunden hvor resten af familien er inde det pågældende sted. Det er lidt en bekymring fra min side af."

Så er det jo ikke en weekend-tur i Lalandia eller sådan noget, hvor man jo selvfølgelig skal have sin hund med eller få den passet, da den ikke kan være alene hjemme i flere dage.. Her taler vi jo netop om en tur på museum eller lignende på nogle få timer, hvor de tager hunden med, velvidende at den ikke må komme med.. Og her har hunden bedst af at blive hjemme, da den ikke får noget ud af, at man står ude foran med den og den bare står stille og laver ingenting..

Anmeld Citér

8. april 2024

Tin

Profilbillede for Tin
Anonym skriver:

Ja - og det sjove er at hver gang én skal brokke sig over andre, så gemmer man sig bag en anonym profil

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.