At få hund

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3. april 2024

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
Omsorgsgiver skriver:

Altså den bliver en del af familien, så jo, stort set over alt vil vi gerne have den med Selvfølgelig når vi bare skal i svømmehal så kan den jo godt være hjemme.

Jeg synes, det er vigtigt, at man gør sig klart, at hundes og menneskers behov ikke altid er ens, og at det derfor ikke altid er i hundens interesse at være med overalt. Hvis vi har hundene med på tur, og vi er i bil, lader vi dem være i bilen, når vi skal ind et sted - selvfølgelig ikke i stegende solskin - men vi overvejer på forhånd, om det er bedre, at de bliver hjemme, mens vi er væk. Ingen grund til at tage dem med kun for vores skyld. 
Er vi på gåben, sætter vi dem ved en hundekrog udenfor og går ud til dem med jævne mellemrum. Det er dog noget, de skal trænes til fra hvalpe. 

Nogle hunde bliver let overstimulerede af alle de indtryk, de får, og det er synd at tage dem med alle steder. I stedet er det klogt at lære dem at være alene - det skal de jo også kunne, når I begge er på job. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. april 2024

321

Profilbillede for 321
Omsorgsgiver skriver:

Vi snakker lidt herhjemme om at vi gerne vil have en hund når vi er flyttet. Vi er alle herhjemme faldet for en Berner Sennen Den passer godt til vores rolige sind og familieliv. 
Vi er mor, far og 2 børn på 12 og 9 år. 
Vi elsker at gå ture i skoven og bare være sammen.
Vi har begge jobs, og jeg arbejder weekender og helligdage, så jeg er hjemme i hverdage også. 
Vi er en stille og rolig familie som egentlig passer os selv. 
Jeg elsker at løbe i skoven og tænker at det vil være oplagt at tage hunden med.

Jeg er opvokset med hund hvorimod min kæreste aldrig har haft hund. 

Så er mit spørgsmål til jer om hvor meget I giver ca. hver måned for at have hund?? Og det er med foder, dyrlæge, forsikring osv?? 

Hvad er godt at vide? Hvad er det gode og hvad er det mindre gode ved at have hund?? 
Vi kan f.eks godt lide at se steder og seværdigheder men ikke alle steder må man have hunden med ind. Hvad så? Så skal den ene af os stå udenfor med hunden hvor resten af familien er inde det pågældende sted. Det er lidt en bekymring fra min side af. 
Hvad med bil?? Hvilken bil er godt at have, så der er plads til den?? 

Vi har en stor hund som er vild skøn. Men næste hund bliver en mellem størrelse.
Du skal have en bil med et højt bagagerum til sådan en størrelse hund. Mange nye elbiler har ikke et bagagerum, der er stort og højt nok til en hund i den størrelse. 
det er bare lidt sværere at finde nogen til at passe en stor hund end en lille/mellem. 

Anmeld Citér

4. april 2024

Sjæleven

Profilbillede for Sjæleven

Lidt off-topic, men ift. at tage hunden med overalt. 
Vi siger aldrig nej til at vores gæster tager hund med, og vores have er endda hegnet ind, men vi oplever bøvl hver gang. 
Vi har høns bag hegn. Og hundene gør og er ustyrlige over dem… 

Svigermor synes det både er synd at have hunden (lille gravhund) i snor i haven og at den skal være alene indenfor fremmede steder, hvorfor vi opfordres til alle sammen at spise indenfor på flotte sommerdage (udenfor gør den). 

De sætter beskidte poter på væggene. 
Og forfølger børnene i deres leg på en anmassende måde. Og det er faktisk helt almindelige velopdragne hunde. Hunde fylder bare… 

Men til trådstarter: bare I gør jer klart hvad I går ind til, så go for it hunde er også skønne dejlige væsener - og nok mest, når det er ens egen

Anmeld Citér

4. april 2024

IenFart

Profilbillede for IenFart

Det kan godt være det er fordi jeg er i en familie, hvor det ikke har foregået sådan, men jeg er lidt forundret over tendensen med at ville have hunden med allevegne. Er det en relativt ny ting?

Min nære familie har ikke selv haft hund, men der har været hunde hos onkler, tanter, fætre osv. og der har hundene bare været derhjemme når de var ude.

Anmeld Citér

4. april 2024

Tullebadulle

IenFart skriver:

Det kan godt være det er fordi jeg er i en familie, hvor det ikke har foregået sådan, men jeg er lidt forundret over tendensen med at ville have hunden med allevegne. Er det en relativt ny ting?

Min nære familie har ikke selv haft hund, men der har været hunde hos onkler, tanter, fætre osv. og der har hundene bare været derhjemme når de var ude.

Åh ja…. Det er en “ting”. I Tyskland har de caféer hvor man kan have hunden med, og hoteller der accepterer kæledyr. Det er helt normalt. 
Jeg har også mødt nogen der har haft hunden med i flyver til Thailand. 

Vi havde en gravhund da jeg var barn.. og vi to hvert år til Sydfrankrig i en måned. Den ene gang sprang passeren fra og vi to hunden med i bilen. Poter og varm asfalt, 40 grader og varmt sand.. den brugte det meste af tiden på kølige fliser i lejligheden under en seng og gad ikke ferien. Man skal virkelig vurdere om stedet man besøger er rart for hunden.

Anmeld Citér

4. april 2024

Unicorn1

Profilbillede for Unicorn1
IenFart skriver:

Jeg forstår det heller ikke.. Altså jeg har selv haft hund hele mit liv indtil jeg flyttede hjemmefra, og vi har aldrig haft hunden med overalt.. Forstår simpelthen ikke, at man vil byde en hund at skulle med overalt, hvor den bliver stresset, utryg eller får det fysisk dårligt, fordi den får det for varmt eller andet

Anmeld Citér

4. april 2024

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
IenFart skriver:

Jeg tror, tendensen bl.a. skyldes de dér små hunde, som nærmest fungerer som accesories for ejeren - en del af ejerens outfit. 
Jeg har gudhjælpemig oplevet, at forældre medbragte hunden til en skole-hjem-samtale!! - og da jeg udtrykte en vis undren, forklarede moren, at den jo var en del af familien

Det lille kræ sad pænt på skødet af moren, bevares - men jeg tænkte, at det kunne være sjovt, hvis jeg selv medbragte vores to labradorer, næste gang vi holdt samtaler, for de skulle da heller ikke afskæres fra oplevelsen … 

Der er gået meget Disney-kultur i manges opfattelse af og tilgang til dét at have husdyr. Det er synd for dyrene, som nu engang netop er dyr. 

Anmeld Citér

6. april 2024

Alenemor79

Profilbillede for Alenemor79

Først vil jeg sige fedt i vil ha hund jeg er opvokset med hund bla Berner Sennen hund og vil sige det lyder ikke som om i har sat jer særligt ind i racen. En Berner er IKKE løbeglad. Der værste du kunne gøre var at tage den med på løbeture. Lange gåture er lige i Bernerens ånd ikke løbeture

en anden ting hvad er der i tænker den får ud af altid at skulle med jer? Ja den er en del af familien men dens behov er langt fra de samme som jeres? En hund skal trænes i at være alenehjemme fra hvalp ellers ender i med en hund med total seperations angst og så blir den som en anden skriver jeres værste mareridt. 
og jeg ved hvor mange der IKKE var begejstret for at vi tog hunden med. Både offentlige steder og også venner og familie. Det er en stor hund der fælder afsindigt meget(kræver stor pelspleje) og den graver huller i haven og den vejer nemt 40-50kg. Det ikke alle der sys det er fedt at ha sådan en fætter på besøglad nu hunden blive hjemme hvis i skal noget. Det kan de sagtens lære og sådan har man altid gjort før. Det andet er blevet lidt en fimmel og tro at hunden altid skal med ALLE steder.. det gør mig lidt træt

men held og lykke med hvad end det blir for en hund

Anmeld Citér

6. april 2024

Omsorgsgiver

Profilbillede for Omsorgsgiver
Den stolte mor til 2
Unicorn1 skriver:

Tænker at I i hvert fald lige skal spørge folk, om jeres hund er velkommen, før I bare tager den med.. 

Og ja hvis I vil have den med, hver gang I skal ud at handle, på museum eller andet, så må I jo acceptere, at den ene person skal stå udenfor og holde hunden og derved gå glip af samværet med familien.. 

Men en hund vil nu hellere foretrække/have bedre af at være hjemme frem for at sidde stille i en time ude foran et museum, udsættes for høj musik og en masse råbende folk til koncert (hvor der også kan være glasskår), eller sidde i bagende sol i flere timer til en festival 

Vi har ikke rigtig nogen omgangskreds, så hjem til andre vil ikke komme til at ske. Højst hjem til mine svigerforældre. Koncerter vil vi ikke tage den med til… 

Anmeld Citér

6. april 2024

Omsorgsgiver

Profilbillede for Omsorgsgiver
Den stolte mor til 2
Alenemor79 skriver:

Først vil jeg sige fedt i vil ha hund jeg er opvokset med hund bla Berner Sennen hund og vil sige det lyder ikke som om i har sat jer særligt ind i racen. En Berner er IKKE løbeglad. Der værste du kunne gøre var at tage den med på løbeture. Lange gåture er lige i Bernerens ånd ikke løbeture

en anden ting hvad er der i tænker den får ud af altid at skulle med jer? Ja den er en del af familien men dens behov er langt fra de samme som jeres? En hund skal trænes i at være alenehjemme fra hvalp ellers ender i med en hund med total seperations angst og så blir den som en anden skriver jeres værste mareridt. 
og jeg ved hvor mange der IKKE var begejstret for at vi tog hunden med. Både offentlige steder og også venner og familie. Det er en stor hund der fælder afsindigt meget(kræver stor pelspleje) og den graver huller i haven og den vejer nemt 40-50kg. Det ikke alle der sys det er fedt at ha sådan en fætter på besøglad nu hunden blive hjemme hvis i skal noget. Det kan de sagtens lære og sådan har man altid gjort før. Det andet er blevet lidt en fimmel og tro at hunden altid skal med ALLE steder.. det gør mig lidt træt

men held og lykke med hvad end det blir for en hund

Min kæreste har læst en del om den ved jeg. Men altså vi er også kun i overvejelses fasen… Også derfor jeg søger råd og vejledning og gode tips

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.