Hvordan vidste du, at du var/er psykisk syg??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

30. marts 2024

Cerenia

Hvad er psilocybin? Altså, kan regne ud det er medicin, men synes ikke der kommer meget frem omkring det når jeg googler, på danske sider? Er det gennem lægen eller hvordan? Og mange af de andre ting arbejder jeg allerede med.. (Begyndende gentagende depression). 

Det er svampe ☺️ flere og flere videnskabelige undersøgelser bekræfter at svampe har størst succes rate på depression end fx anti depressiv eller terapi (selvom det self også hjælper mange!) 

men det er ikke for alle og man skal mærke efter ☺️ skal helst foregå i en terapeutisk setting så man ikke er alene. For mig dukkede der en masse gamle følelser op og ting jeg ikke engang vidste jeg var ked af det over. Fuld adgang til min underbevidsthed. Sådan et trip svarer til 10000 psykolog timer. Det fjernede alt hvad der hedder angst og depression her efter et helt liv med det. Men som sagt er det ikke for alle og jeg anbefaler ikke svampe til nogle, men det er min egen erfaring med det jeg tænker man skal prøve af normale veje først (terapi, selvudvikling, selvkærlighed, heale indre barn, mv)

der er guidede YouTube videoer hvor man kan lytte til meditationer, healing af ens indre barn mv. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. marts 2024

*.*

Profilbillede for *.*
Mor til 3 + en engel
Cerenia skriver:

Det er svampe ☺️ flere og flere videnskabelige undersøgelser bekræfter at svampe har størst succes rate på depression end fx anti depressiv eller terapi (selvom det self også hjælper mange!) 

men det er ikke for alle og man skal mærke efter ☺️ skal helst foregå i en terapeutisk setting så man ikke er alene. For mig dukkede der en masse gamle følelser op og ting jeg ikke engang vidste jeg var ked af det over. Fuld adgang til min underbevidsthed. Sådan et trip svarer til 10000 psykolog timer. Det fjernede alt hvad der hedder angst og depression her efter et helt liv med det. Men som sagt er det ikke for alle og jeg anbefaler ikke svampe til nogle, men det er min egen erfaring med det jeg tænker man skal prøve af normale veje først (terapi, selvudvikling, selvkærlighed, heale indre barn, mv)

der er guidede YouTube videoer hvor man kan lytte til meditationer, healing af ens indre barn mv. 

at opfordre eller på nogen måde glorificere brug af euforiserende stoffer, er umådelig tankeløst. 
fint det har hjulpet dig, men det er for det første ulovligt at besidde euforiserende stoffer, og derudover er det ikke kendt hvilken virkning den enkelte vil få. Det er noget af et farligt (og ulovligt) eksperiment at foreslå hvis det var så godt og hjalp så meget, tænker jeg at psykiatrien havde fundet en måde at gøre brug af det på. Der er nok udover det er ulovligt, en god grund til man har fravalgt brug af den slags som medicinering..

Anmeld Citér

30. marts 2024

Anonym

*.* skriver:

at opfordre eller på nogen måde glorificere brug af euforiserende stoffer, er umådelig tankeløst. 
fint det har hjulpet dig, men det er for det første ulovligt at besidde euforiserende stoffer, og derudover er det ikke kendt hvilken virkning den enkelte vil få. Det er noget af et farligt (og ulovligt) eksperiment at foreslå hvis det var så godt og hjalp så meget, tænker jeg at psykiatrien havde fundet en måde at gøre brug af det på. Der er nok udover det er ulovligt, en god grund til man har fravalgt brug af den slags som medicinering..

Helt enig. Jeg synes også at have læst om at det faktisk engang var nogle eksperimenter med det, men at de viste at mange faktisk fik det meget værre… kan dog ikke lige finde tilbage til hvor det var. 

Anmeld Citér

30. marts 2024

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
*.* skriver:

Jeg mener nu, at hun meget tydeligt gør opmærksom på, at det ikke er for alle - at hun ikke anbefaler svampe til nogen - og at det ikke skal foregå som et eksperiment, man udfører alene, men i en terapeutisk setting. Og hun blev jo direkte spurgt, hvad der havde hjulpet hende. 

Jeg opfatter det ikke som så kontorversielt længere. Psykiatrien er jo i dén grad i gang med at udvikle behandling med psilocybin, og det er for indeværende blevet tilladt i Australien. 

https://avisendanmark.dk/sundhed/ulovligt-stof-er-paa-vej-til-at-revolutionere-behandling-af-depression-det-bliver-et-rigtig-staerkt-vaaben-mod-depression

https://dk.linkedin.com/posts/mikaelpalner_psykedelisk-terapi-er-nu-lovligt-i-australien-activity-7081540885619830784-pRaU

https://www.psykiatri-regionh.dk/fagfolk/KAGS/KAG-Psykoterapi/Forskningsresumeer/Sider/Psi%C2%ADlo%C2%ADcy%C2%ADbin-as%C2%ADsi%C2%ADste%C2%ADret-psy%C2%ADko%C2%ADte%C2%ADra%C2%ADpi.aspx

Anmeld Citér

30. marts 2024

*.*

Profilbillede for *.*
Mor til 3 + en engel
Mor og meget mere skriver:

Jeg mener nu, at hun meget tydeligt gør opmærksom på, at det ikke er for alle - at hun ikke anbefaler svampe til nogen - og at det ikke skal foregå som et eksperiment, man udfører alene, men i en terapeutisk setting. Og hun blev jo direkte spurgt, hvad der havde hjulpet hende. 

Jeg opfatter det ikke som så kontorversielt længere. Psykiatrien er jo i dén grad i gang med at udvikle behandling med psilocybin, og det er for indeværende blevet tilladt i Australien. 

https://avisendanmark.dk/sundhed/ulovligt-stof-er-paa-vej-til-at-revolutionere-behandling-af-depression-det-bliver-et-rigtig-staerkt-vaaben-mod-depression

https://dk.linkedin.com/posts/mikaelpalner_psykedelisk-terapi-er-nu-lovligt-i-australien-activity-7081540885619830784-pRaU

https://www.psykiatri-regionh.dk/fagfolk/KAGS/KAG-Psykoterapi/Forskningsresumeer/Sider/Psi%C2%ADlo%C2%ADcy%C2%ADbin-as%C2%ADsi%C2%ADste%C2%ADret-psy%C2%ADko%C2%ADte%C2%ADra%C2%ADpi.aspx

Jamen nu bor vi ikke i Australien  

Og tænker de færreste autoriserede terapeuter vil risikere at bringe euforiserende stoffer ind i deres klinik. 
Blot det at det nævnes skaber ideen, og uanset om det har haft en effekt for hende eller ej er det ulovligt. Tænker ikke politiet vil skelne mellem om det er terapeutisk eller for sjov så kan vi alle jo gradbøje lovgivningen som for godt befindende. 

Psykiatrien har også arbejdet med blandt andet LSD engang, det betyder ikke det er succesfuldt. 

at du sender links til en masse kilder ændrer ikke på det faktum at nævnes det så er det lagt op som en mulighed. Godt nok en mulighed man selv bør vurdere om er noget man vil forsøge, men i dette tilfælde er der tale om ulovlige substanser. Og når hun alligevel ikke vil anbefale det, så virker det irrelevant at nævne som værende en mulighed? 

Anmeld Citér

30. marts 2024

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
*.* skriver:

Jamen nu bor vi ikke i Australien  

Og tænker de færreste autoriserede terapeuter vil risikere at bringe euforiserende stoffer ind i deres klinik. 
Blot det at det nævnes skaber ideen, og uanset om det har haft en effekt for hende eller ej er det ulovligt. Tænker ikke politiet vil skelne mellem om det er terapeutisk eller for sjov så kan vi alle jo gradbøje lovgivningen som for godt befindende. 

Psykiatrien har også arbejdet med blandt andet LSD engang, det betyder ikke det er succesfuldt. 

at du sender links til en masse kilder ændrer ikke på det faktum at nævnes det så er det lagt op som en mulighed. Godt nok en mulighed man selv bør vurdere om er noget man vil forsøge, men i dette tilfælde er der tale om ulovlige substanser. Og når hun alligevel ikke vil anbefale det, så virker det irrelevant at nævne som værende en mulighed? 

Jeg bestrider ikke, at det er ulovligt. Det burde også have været nævnt.
Jeg forholder mig til din ytring om, at “hvis det hjalp så meget, havde psykiatrien  nok fundet en måde …” - det ér psykiatrien i gang med, både indenrigs og udenrigs, derfor min henvisning til Australien, som efter min overbevisning er på niveau med os inden for det medicinske område. At sammenligne med brugen af LSD i 60’erne er i mine øjne uholdbart, eftersom netop erfaringerne fra dengang omtales som en årsag til, at man går så grundigt til værks i den pågående forskning, og ikke desto mindre ér behandlingen på vej. 
Jeg ved ikke, hvad Cerenia konkret skulle have svaret, da hun blev direkte spurgt, hvad der havde hjulpet hende. At den primære hjælp for hende er en hemmelighed? 
Personligt ville jeg ikke turde forsøge at gå den vej, før behandlingen er blåstemplet herhjemme, selv om jeg er klar over, at det næppe varer længe. Jeg tror, at andre brugere herinde ligeledes er i stand til at læse Cerenias indlæg, inkl. forbeholdene og anbefalingerne af andre veje, som en personlig erfaring og ikke en glorificerende reklame. 

Anmeld Citér

31. marts 2024

Cerenia

Anonym skriver:

Helt enig. Jeg synes også at have læst om at det faktisk engang var nogle eksperimenter med det, men at de viste at mange faktisk fik det meget værre… kan dog ikke lige finde tilbage til hvor det var. 

Det er gamle eksperimenter og det blev gjort helt forkert (de blev efterladt spændt fast alene wtf?!) 

Det nyeste forskning taler for sig selv. 

Anmeld Citér

31. marts 2024

Cerenia

Jeg svarer lige i samlet flok - jeg anbefaler IKKE svampe til behandling af depression eller angst. Jeg kender jer ikke og kan ikke vide jeres historik, baggrund, sygdom mm, så det vil være yderst uhensigtmæssigt. 

Jeg blev spurgt ind til hvad der har hjulpet mig mest og kom med et personligt svar. Jeg går ud fra at man selv er i stand til at mærke efter, undersøge osv, om det er noget for en eller ej. Jeg har fornyeligt været til foredrag på Københavns universitet med en professer som har forsket indenfor dette felt i mange år og videnskaben er tydelig og resultaterne taler for sig selv. Det er ved at blive mere og mere accepteret som terapi behandling rundt omkring i verdenen og det er der en grund til. Fordi det virker i langt de fleste tilfælde. Jeg vil anbefale at man laver sin egen research. 
Flere og flere lande har åbnet op for at bruge psilocybin som behandling af svære depressioner osv. 

Det er som sagt ikke for alle og fred være med det. Man skal selv finde ud af om det tiltaler en eller ej. Men jeg anbefaler at man studerer det lidt fremfor at hagle ned på mig af uvidenhed/fordomme hvis man reelt ikke kender til emnet men baserer det på synsninger. Fair man har en holdning og det ikke er noget for en ☺️ men det har hjulpet rigtig mange mennesker verden over inklusiv mig selv. 

Og ja, det er ulovligt (desværre) ☺️men vi nærmer os forhåbentlig snart en tid hvor man lovliggøre det i terapeutisk brug som i andre lande er i gang med. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.