Hvordan pokker får vi ham lært at cykle?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

25. marts 2024

CKJ

Profilbillede for CKJ
HilliHallo skriver:

Det er fuldstændig korrekt Det var blot inspiration. Nogle kan godt selv tænke "hm, god ide. Lille Aksel har en rigtig god relation til sin Faster/Onkel/Mors veninde/Nabo/Oldefar eller lignende. 

Men det ville blive et virkelig langt skriv, hvis jeg skulle remse alle mulige relationer op, for at ramme plet - det er tilladt at tænke selv

Jeg synes du har en meget aggressiv tone, generelt i denne debat. Måske det ikke er tilfældet. Men du virker helt enorm frembrusende på både mit opslag og på en andens kommentar du behøver slet ikke svare, hvis du ikke har tid eller finder mit spørgsmål komplet idiotisk. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. marts 2024

CKJ

Profilbillede for CKJ
Tip! skriver:

Vil han løbe på løbehjul? 
træn hans balance - evt tjek om han kunne have væske på ørene. 
Det kan være direkte ubehageligt at cykle/gynge/snurre rundt hvis han har væske på ørene. 

og brug for Guds skyld ikke støttehjul, det giver kun en falsk tryghed, og så skal i blot afvænne dem også. 
Hav fokus på alt andet balance end cykel for en stund. 

Tak for det råd

Anmeld Citér

25. marts 2024

BAE

Profilbillede for BAE
Tidligere tnbc (med ny profil)
CKJ skriver:

Jeg mener bestemt ikke jeg har tvunget ham  

Men du ville have ham til at lære det. Du forstår hvorfor han ikke bare gør det. Bliver sur og frustreret. 

Han går i panik, men alligevel bliver I ved med at prøve. Så kan det godt ende hen i lidt tvang. 

Hvis et barn går i panik på en cykel, hvorfor skal han så op på den? 

Så hold en pause. Gør det i hans tempo, så han bliver tryg. Og gem dine frustrationer væk, gi ham den tid han har brug for. Han skal nok knække koden, når han er klar.

Anmeld Citér

26. marts 2024

CKJ

Profilbillede for CKJ

Altså ja, jeg bliver sur og irriteret - men ikke på ham mere sådan generelt! Og vi er stoppet hver gang

Anmeld Citér

26. marts 2024

Felguard

Profilbillede for Felguard

Giv det tid. 
I får ikke noget ud af at presse ham, hvis han viser jer at han er bange. 

Hilsen en der ikke lærte og cykle før hun var 8 år, og trak cyklen rundt når mine venner cyklede nede i gården

har prøvet andre alternativer til bare det at have med en cykel at gøre? 
Løbe cykel ? hvad med støtte hjul ? vil han så heller ikke? 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.