Hvordan pokker får vi ham lært at cykle?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5.428 visninger
24 svar
4 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
25. marts 2024

CKJ

Profilbillede for CKJ

Min søn på 6 år, som vel at mærke, går i 0. Klasse og er på vej mod 1. Efter sommerferien kan ikke cykle! Han nærmest går i panik når vi prøver og vi får ligesom tændt temperamentet hos os begge - han bliver ked af det, vred, frustreret og bange tror jeg. Jeg bliver irriteret og sur over han for pokker ikke bare sætter igang og bare prøver jeg bekymrer mig over, at der i 1. Klasse sikkert er flere og flere der cykler i skole og at der måske kommer cykelture for klassen osv. 

Vi har holdt igen med, at øve det sidste år, da vi ligesom fornemmer han bare ikke gider og er bange/nervøs for det. 
Har I nogle gode cykelfif? 
jeg hat to større børn hvor det aldrig har været er problem at lære og cykle - og ingengang dem vil han tage imod råd fra

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. marts 2024

HilliHallo

Lader ham være. Han siger ret tydeligt nej (og det gør dine frustrationer også). Så stop. 

Mine børn har aldrig været på cykelture med klassen. Trods vi bor et roligt sted. Og såfremt sådan en tur kommer, så kunne det til den tid måske motivere ham til at cykle. 

Og er det i øvrigt et krav at han skal kunne det nu - så ville jeg sætte bedsteforældrene på opgaven. Nogen gange skal der bare andre til end den krævende mor. 

Anmeld Citér

25. marts 2024

*.*

Profilbillede for *.*
Mor til 3 + en engel

Min søn er først kommet på cykelture i 6 klasse så det tænker jeg ikke du skal bekymre dig om.. 

giv ham støtteben på cyklen hvis han ikke har og lad ham gøre det i hans tempo. I kan bøje støttebenene så de støtter mindre og mindre og når han er klar tager i dem af. Nytter intet at presse på med den slags.. det skal nok komme helt af sig selv når han er klar. 

Anmeld Citér

25. marts 2024

Anonym

Giv det tid, du får intet ud af at presse ham og det lyder til at det er det du gør. Det skal nok komme, jeg var ikke på cykeltur før 6. Klasse

Anmeld Citér

25. marts 2024

CKJ

Profilbillede for CKJ

Ok - tak for jeres råd jeg holder igen et stykke tid

Anmeld Citér

25. marts 2024

HapsHapsHaps

Jeg tænker det er de absolut færreste 1. Klasser der kommer på cykeltur; jeg kunne i hvert fald aldrig drømme om at gøre det med mine 1. Klasser �� 

Anmeld Citér

25. marts 2024

Anonym

CKJ skriver:

Min søn på 6 år, som vel at mærke, går i 0. Klasse og er på vej mod 1. Efter sommerferien kan ikke cykle! Han nærmest går i panik når vi prøver og vi får ligesom tændt temperamentet hos os begge - han bliver ked af det, vred, frustreret og bange tror jeg. Jeg bliver irriteret og sur over han for pokker ikke bare sætter igang og bare prøver jeg bekymrer mig over, at der i 1. Klasse sikkert er flere og flere der cykler i skole og at der måske kommer cykelture for klassen osv. 

Vi har holdt igen med, at øve det sidste år, da vi ligesom fornemmer han bare ikke gider og er bange/nervøs for det. 
Har I nogle gode cykelfif? 
jeg hat to større børn hvor det aldrig har været er problem at lære og cykle - og ingengang dem vil han tage imod råd fra

Min søn lærte først at cykle da han gik i 1. Klasse. Og ja der kom cykelture. Men jeg meddelte blot lærerne at han altså ikke havde lært at cykle endnu, men så kan han så meget andet at andre børn den alder ikke kan. Det var intet problem. Så blev han fragtet med dem der tog bus hvor de nu end skulle hen 

Anmeld Citér

25. marts 2024

Mom

Profilbillede for Mom

Min datter på snart 16 år, kan godt cykle, men hun bryder sig slet og ret ikke om det, og det er helt og holdent hendes valg. Så hun går meget, eller også tager hun bussen. Det er ikke alle der bryder sig om at cykle, og det er vel også helt iorden

Anmeld Citér

25. marts 2024

Anonym

HilliHallo skriver:

Lader ham være. Han siger ret tydeligt nej (og det gør dine frustrationer også). Så stop. 

Mine børn har aldrig været på cykelture med klassen. Trods vi bor et roligt sted. Og såfremt sådan en tur kommer, så kunne det til den tid måske motivere ham til at cykle. 

Og er det i øvrigt et krav at han skal kunne det nu - så ville jeg sætte bedsteforældrene på opgaven. Nogen gange skal der bare andre til end den krævende mor. 

Ikke alle har bedsteforældre, der lige bor i nærheden og kan afsætte tid til at lære barnebarnet at cykle. 

Anmeld Citér

25. marts 2024

hej123hej

Profilbillede for hej123hej

En løbecykel er ofte virkelig god som start intro, hvis det er en rigtig cykel, han ikke vil op på. Nu ved jeg ikke om han har kørt på en almen med støttehjul inden selvfølgelig, men hvis ikke, oplever jeg børn få en god fortrolighed med konceptet  - så kan man sætte fødderne ned og selv styre det i ens eget tempo, fremfor cyklens og samtidig opnår man meget fart på kort tid, så man måske ikke frygter det så meget, når man så skal cykle rigtigt.

Ellers så se tiden an og lad emnet lægge lidt - og lad ham evt få et løbehjul, skateboard, rulleskøjter eller noget andet, at give sig i kast med, hvis han viser interesse for det.

Jeg tænker at det nok skal komme, særligt når der bliver lagt op til cykelture i skolen eller man skal følges hjem med dem på cykel til hinanden. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.