Anonym skriver:
Tak for jeres svar. Jeg sidder og snøfter lige over at i siger man ikke skal græde inden job, og det har I jo SÅ ret i.
Selvom jeg hader mit job, er det bare så svært at sige farvel til den trygge base det giver i forhold til økonomi og fleksibilitet i hverdagen.
Skifter jeg over til mit drømmejob indenfor branchen, så vil jeg nok ikke kunne arbejde hjemme og flexe ud på samme måde som nu, og så føler jeg mig som en røv overfor mine børn, de er trods alt det vigtigste, for de skal ikke hentes kl. 17 hver dag…
hjemmepasning er ikke en mulighed, vi og ungerne selc, elsker deres institution.
Jeg ved ikke hvad jeg vil, eller hvordan jeg skal finde ud af, det må jo komme hen af vejen. Så det eneste jeg lige kan forestille mig, er at sige op, trække vejret igen og gå på dagpenge. Men som jeg sagde før, kan jeg være lidt nervøs for længe min mand føler for den, ikke fordi han ikke gerne vil have jeg har det godt, men vi er trods alt to om at få hjulene til at køre.
puha det er tough at være voksen
I er to om at få hjulene til at køre - både i det økonomiske, men også i jeres hjemmeliv.
Så hvis du søger dit drømmejob, hvor der ikke er særlig meget fleksibilitet - er der så mulighed for, at din mand kan gå ned i tid - flekse - arbejde hjemmefra? Det er vel ikke givet, at fordi det startede med at være dig, så skal det altid være dig, der er den, der henter tidligt og går på kompromis med arbejdslivet? Måske har det været dig i så lang tid nu, at det er på tide, I bytter?
Lige nu er I i hvert fald i en situation, der ikke kan fortsætte. Og jeg mener "I" og ikke dig. For I er begge ansvarlige for, at familielivet fungerer, og hvis den ene græder på vej på arbejdet og går så meget på kompromis med sit arbejde og sine drømme for at få tingene til at fungere økonomisk og familiært, som det lyder til du gør - så er I nødt til at sætte jer sammen og sige: "Ok - det her er uholdbart, hvad kan VI gøre for at løse det." Og så er alle ting vel i spil - dit arbejde, hans arbejde, ungernes hentetider, ressourcer uden for hjemmet i form af bedsteforældre, flytning til et billigere hus, færre ferier i en perioder - eller hvad der nu skal til for at du ikke ender med at gå helt ned med flaget.
Det er i hvert fald min holdning, at når man har valgt at få børn sammen - så er man "in it together", og problemerne skal dermed løses sammen.