Jeg er 31 år gammel og har de sidste 7 år været ansat i en statslig styrelse.
Jeg er meget glad og afhængig af den fleksibilitet, barnets sygedage, ugentlige hjemmearbejdsdage, ferie som jobbet har, da jeg har to små børn på 4 år og 10 mdr.
men… Jeg HADER mit arbejde. Det har jeg gjort i nogle år, men nu er vi der hvor knuden i maven er kæmpestor og tårerne presser sig på når jeg parkerer cyklen eller bilen udenfor arbejdet.
Jeg sidder og laver dødsyg sagsbehandling dagen lang, i langsomme systemer, i sager fulde af fejl, lovgivning og producerer der laves om hele tiden, og dagligt bliver vi skældt ud af frustrerede borgere. Jeg knuselsker mine kolleger og chefen er fin, det er indholdet af arbejdet.
Jeg drømmer mig langt væk fra sagsbehandling og det offentlige, drømmer om et brancheskift, måske selvstændig eller noget simpelt vikararbejde fordelt over hele døgnet, så jeg kan være mere hjemme, hente børnene tidligt og ikke bekymre mig om opstået sygdom.
Jeg ved ikke om vores økonomi kan bære kun en, eller en med meget lav indtægt og jeg har drøftet forskellige scenarier med min mand, men han føler sig lidt udsat over at være den der tjener det meste til husholdningen, hvis nu han mister sit arbejde. (Han tjener godt)
Jeg synes egentlig også det er mega uansvarligt at sige sit job op uden videre, når man har fællesøkonomi, hus, bil, børn og mange materialistiske ønsker, men fuck mand… Jeg ender et mørkt sted hvis jeg fortsætter her.
Hvad havde du turde gøre? Har du nogle andre perspektiver?
Anmeld
Citér