Jeg blev sygemeldt i uge 5 fra mit arbejde grundet gener. Jeg delte dog ikke årsagen, men ledelsen fik at vide hvorfor i uge 11-12, da jeg skulle have udbetalt sygedagpenge fra Udbetaling Danmark, fremfor sygepenge fra dem, jf. afgørelsen fra kommunen. Derfor skulle de naturligvis pludselig kende til det, for at udfylde papirene.
Mine forældre og søskende fik det at vide i uge 9, da jeg fortsat var meget dårlig, og måtte udskyde bla. min fødselsdag, udskød at svare på ideer til aftaler og meldte også afbud til et arrangement, og der var ingen tegn på bedring. Jeg er aldrig syg og takker aldrig nej til noget, så ville ikke bekymre folk. Kunne jeg have ventet, havde jeg helt sikkert gjort det. Vi havde været til tre tidlige scanninger inden, men ville gerne have været forbi nakkefold.
Svigerfamilie og nærmeste venner/familie fik det at vide, når vi så dem, efter uge 13 hvor vi var til scanning.
Mine kollegaer fik årsagen til mit fravær efter kønsscanning i uge 15. Jeg har efterfølgende besøgt arbejdspladsen flere gange på gode dage.
Har ikke lagt det på sociale medier, så møder jeg gamle venner, bekendte o.l, vil de måske kunne spotte det på min mave, hvis jeg har tætsiddende tøj på - det er først her i uge 29-31 man har kunne se det med “sikkerhed”, hvis jeg fx har en kjole med bindebånd på 
Jeg synes helt sikkert man bare skal vælge hvornår man synes. Selv den nærmeste familie kunne først ane min mave i uge 25, i noget meget bestemt tøj, så havde sagtens kunne holde en gående længe - jeg er superprivat, så var jeg ikke ramt med gener, havde jeg bare holdt den kørende
.
Alle har været så søde, overvældende glade og rørstrømske, det er sgu meget for et reserveret menneske, at håndtere