Hvornår fortalte I det?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.299 visninger
25 svar
11 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
7. marts 2024

MortilF+V

Profilbillede for MortilF+V

Hej

Hvornår har i valgt at fortælle jeres nærmeste familie (forældre og søskende), at I er gravide?

Vi overvejer at fortælle det, når jeg er  9-10 uger henne, da jeg har brug for, at nogle omkring mig ved det. Mest hvis det skulle gå galt igen (hvilket vi bestemt ikke håber )

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. marts 2024

Anonym98

Vi har sagt det i uge 6 med begge graviditeter. Fordi jeg ikke har lyst til at holde det hemmeligt og grundet nogle arrangementer hvor jeg ikke ville kunne skjule jeg ikke skulle drikke alkohol. Det har været et fint tidspunkt for os, men det er jo meget individuelt

Anmeld Citér

7. marts 2024

Orkide321

Vi sagde det til vores forældre og søskende, da jeg havde testet positivt. Nogle uger efter måtte jeg sige det til min chef grundet jeg var dårlig. 
Men andre ved det ikke ��

Anmeld Citér

7. marts 2024

Anonym

Vi har fortalt det fra positiv test hver gang, det var ret med støtte og forståelse når vi mistede så skulle vi ikke forklare os 

Anmeld Citér

7. marts 2024

Panther

Profilbillede for Panther

Vi har ikke fortalt det, før det var nødvendigt. For os er det en ting os imellem, og nærmest også en intim og fin hemmelighed, vi har sammen i starten.
Ville heller ikke have behov for at fortælle andre om en eventuel abort med mindre måske det var så langt henne, at jeg skulle føde barnet.

Og i forhold til alkohol og andet har det aldrig været et problem. Jeg har måske sippet lidt til et glas vin eller champagne, og i min omgangskreds er det ikke noget man kommenterer på.

Men I skal da gøre, hvad der føles rarest for jer begge!

Anmeld Citér

7. marts 2024

MortilF+V

Anonym98 skriver:

Vi har sagt det i uge 6 med begge graviditeter. Fordi jeg ikke har lyst til at holde det hemmeligt og grundet nogle arrangementer hvor jeg ikke ville kunne skjule jeg ikke skulle drikke alkohol. Det har været et fint tidspunkt for os, men det er jo meget individuelt

Tak for dit svar

Anmeld Citér

7. marts 2024

MortilF+V

Orkide321 skriver:

Vi sagde det til vores forældre og søskende, da jeg havde testet positivt. Nogle uger efter måtte jeg sige det til min chef grundet jeg var dårlig. 
Men andre ved det ikke ��

Tak for svar. Min leder og kollegaer ved det, da jeg desværre er sygemeldt med blødninger. Ellers har vi ikke fortalt det til andre. Jeg er 7+3 idag.

Anmeld Citér

7. marts 2024

MortilF+V

Anonym skriver:

Vi har fortalt det fra positiv test hver gang, det var ret med støtte og forståelse når vi mistede så skulle vi ikke forklare os 

Tak for dit svar

Anmeld Citér

7. marts 2024

__anonym

Profilbillede for __anonym

6+ og 10+ ved de to der er blevet til noget (den ene ligger i maven endnu), efter tidlige scanninger
De 4 andre som vi mistede fortalte vi faktisk først da vi havde mistet. 

Anmeld Citér

7. marts 2024

MortilF+V

Panther skriver:

Vi har ikke fortalt det, før det var nødvendigt. For os er det en ting os imellem, og nærmest også en intim og fin hemmelighed, vi har sammen i starten.
Ville heller ikke have behov for at fortælle andre om en eventuel abort med mindre måske det var så langt henne, at jeg skulle føde barnet.

Og i forhold til alkohol og andet har det aldrig været et problem. Jeg har måske sippet lidt til et glas vin eller champagne, og i min omgangskreds er det ikke noget man kommenterer på.

Men I skal da gøre, hvad der føles rarest for jer begge!

Det er mest fordi jeg var igennem en MA med efterfølgende KA i august. Der vidste ingen, at jeg var gravid - ikke engang mig selv og det tog rigtig hårdt på mig. Så psykisk har jeg brug for at dele det.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.