Jeg vil, af respekt for de involverede forsøge at gøre mit skriv/spørgsmål så anonymt som overhovedet muligt.
Mine biologiske forældre er plejeforældre, de har gennem mange år haft plejebørn, hvoraf den ældste af deres plejebørn er blevet adopteret som voksen. Derudover har de yderligere et plejebarn som er væsentligt yngre end undertegnede.
Det plejebarn der stadigvæk bor hjemme er 15 år yngre end ut. og anses af mine forældre så godt som 100% for deres eget barn.
Jeg flyttede hjemmefra tidligere end normen da jeg mødte min mand og senere faderen til mine børn. Mit ældste barn er få år yngre end det plejebarn som stadigvæk bor hos mine forældre, og de to anser sig selv som venner.
Desværre skete der det, af deres plejebarn og mig ældste barn blev voldsomt uvenner fornylig. Plejebarn som er ældre end mit barn, sendte nogle hårde beskeder og beskyldninger mod mit barn på Snap.
Jeg har hørt beskederne og synes de lige grove nok, derfor kontaktede jeg selvfølgelig mine forældre for at fortælle hvad der foregik.
Nu til problemet. Min familie særdeles min mor, haf ALDRIG kunne indrømme en fejl og/eller plejebarnets fejl. Hun fortæller mig at det er helt og holdent vores barn der er problemet og at deres barn aldrig kunne finde på de ting som vores barn fortæller.
Jeg er helt med på at vores barn ikke er fejlfrit (det er teenagere sjældent
). Fortæller min mor at jeg er enig i noget af det og det skal vores barn selvfølgelig arbejde med og undskylde for. Men oplevede slet ikke det gik den anden vej.
Spørger min mor hvorfor de ikke kan se hvad der er gået galt den anden vej, hvortil hun ender med at sige "hvis det ikke kan slippes nu og vi kan komme videre, så må vi kappe forbindelsen til hinanden nu"...
Det synes jeg godt nok er voldsomt at sige, og sidder nu tilbage med følelsen af "hvad skete der ?".
Jeg sagde til hende (desværre ville jeg ønske jeg bare havde sagt "fint") at selvfølgelig kunne vi lade det ligge... Men føler simpelthen vores barn er blevet så uretfærdigt behandlet og endda også af sin egen mormor nu.
Hvorfor kan man ikke være uenige og løse det som voksne mennesker, og indrømme begge veje, at ungerne har været usmarte. Hvorfor er det ikke muligt for mine forældre (særdeles min mor) at indse, at deres plejebarn bestemt ikke er en engel altid ?
Snakkede med min anden søskende i telefon (det plejebarn som er jævnaldrende med mig og adopteret) og h*n havde fuldstændig samme problemer med, at det hjemmeboende plejebarn skaber problemer og lyver, men altid slipper afsted med det.
Jeg er faktisk der, hvor jeg er klar til at kotte forbindelsen helt til min familie nu, særligt fordi det åbenbart er så nemt for mine forældre/min mor, at skære os ud, at en uoverensstemmelse er nok til at true med det.
Ved simpelthen ikke hvad jeg vil med det her opslag, udover at få luft. Tak fordi i læste med.