Leve for 60 kr om dagen. ? Hjælp/råd søges

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

17. februar 2024

Mamman

Profilbillede for Mamman
drabo skriver:

Jeg tænker mad og lign ville man nok godt i perioder kunne klare for 60kr om dagen pr. person, men hvis i skal have benzin med i regnskabet tror jeg det er nærved umuligt medmindre alle måltider skal være havregrød, for i kan vel hurtigt bruge 30kr om dagen på benzin.

Selvom du vil ikke vil ud at låne, så er det måske netop lige i denne situation i skal bede banken om f.eks. et bevilget overtræk på et par tusind, som i så hurtigt har afviklet ved også at spare en smule de næste par måneder - for det er jo som du skriver en helt usædvanlig situation med mange uheldige sammentræf af manglende indtægter og uforudsete udgifter. og på den måde kan i fordele udgifterne udover flere måneder.

Trådstarter skal leve for 12 pr. Pr person ikke 60

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. februar 2024

libramarie12

Profilbillede for libramarie12
MoarHvidovre skriver:

Dårlig ide, at melde dem ud af deres sport. Børn skal have lov til, at have noget glæde i livet. Man kan dog tage kontakt til ens sportsforening og de fleste steder kan man blive fritaget for betaling et par måneder. Nogen steder skal man så i stedet for stå i deres kiosk eller andet. Det er fortroligt og ingen får det af vide

Kan ikke se som en dårlig idé. Mad er vigtigt for et barn. At gå slut i seng er heller godt. 

Sport mætter dig ikke.... 

Man som jeg også skrev er de nok i betragtning for en friplads. Hvis de søger om det og det vil frigive dem penge til mad som en meget vigtig faktor for at kunne live. 

Anmeld Citér

19. februar 2024

MoarHvidovre

Profilbillede for MoarHvidovre
Elsker mine unger; Lina og Luka :0)
libramarie12 skriver:

Kan ikke se som en dårlig idé. Mad er vigtigt for et barn. At gå slut i seng er heller godt. 

Man som jeg også skrev er de nok i betragtning for en friplads. Hvis de søger om det og det vil frigive dem penge til mad som en meget vigtig faktor for at kunne live. 

Jeg mener stadigvæk, at det er en dårlig ide, at melde børn ud af et fællesskab som sport er. Som jeg også skriver, så kontakt sportsforeningen og forklar dem situationen, og så kan man få nogen måneder hvor man ikke betaler. Det er fortroligt. 

Anmeld Citér

19. februar 2024

Aalborgtøsen

Profilbillede for Aalborgtøsen
libramarie12 skriver:

Som jeg læser det, så er det 'kun' resten af februar, at TS har den store udfordring. Desuden er 2 ud af 3 børn blebørn, så det er nok kun den ældste, der evt. går til noget sport.
Så giver det ikke rigtig mening at melde/ikke melde sport fra. Men de kunne melde afbud resten af måneden, så de trods alt sparer benzinen. 

Eller ja find de madvarer i skabe og skuffer I har og lav madplan ud fra det. Inviter jer selv på aftensmad hos familie og venner et par aftener. Lad bilen stå så vidt muligt. Sælg evt. ud af brugbare ting, I ikke længere selv bruger og gør det hele til en sport udi ikke at bruge penge. Så skal I nok komme igennem resten af februar. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.