Leve for 60 kr om dagen. ? Hjælp/råd søges

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

14. februar 2024

MoarHvidovre

Profilbillede for MoarHvidovre
Elsker mine unger; Lina og Luka :0)
libramarie12 skriver:

I en periode vil jeg melde dem ud af sport. Og bruge de penge til mad. 

Ellers undersøg om kommunen giver en friplads. Det vil jeg mene i ka n gå under også betaler de. 

Også vil jeg lave supper. Og grød. 

Andre kommer med mange finde svar også 

Dårlig ide, at melde dem ud af deres sport. Børn skal have lov til, at have noget glæde i livet. Man kan dog tage kontakt til ens sportsforening og de fleste steder kan man blive fritaget for betaling et par måneder. Nogen steder skal man så i stedet for stå i deres kiosk eller andet. Det er fortroligt og ingen får det af vide

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. februar 2024

Carina:-)

I må have bare lidt i fx fryseren og skabe.

Så lav mad udfra det.

Togoodtogo er der meget at spare.

Grød er billig mad .

Anmeld Citér

15. februar 2024

StineW79

Profilbillede for StineW79

Nu ved jeg ik hvor du bor, men lige udenfor herning, ligger det her, hvor man ka købe stort ind, til ret billige penge, feks stor poser pasta, ris osv.

Og hvis ik du bor i nærheden, ka det være der ligger noget tilsvarende, I nærheden af dig. Vh Stine 

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld Citér

15. februar 2024

Morfire

Profilbillede for Morfire

I nærheden af hvor jeg bor, er dee noget som hedder “Fødevareroverskuddet”. Det er et sted, hvor man gratis kan hente mad. Det er mad som supermarkederne giver gratis til dette sted, fordi det er for godt til at smide ud men ikke kan sælges. Det kan være mad som er datoudløbet med “Mindst holdbar til”. Denne kategori må jo gerne spises efter dato, men butikkerne kan af gode grunde ikke sælge det for penge, eller grønsager/frugt som er stødt men ellers er fine eller dåser med buler eller label er revet lidt i stykker. Prøv at se om der er et lignende sted i nærheden af jer. Jeg kender en familie på SU med tre små børn som bruger det meget, og det er ganske anonymt og virkelig fine ting de får med derfra.

Anmeld Citér

15. februar 2024

Love Angel

Profilbillede for Love Angel
Mor til 4
Anonym skriver:

Vi er en familie på 5 hvoraf vi har to blebørn. 

Jeg har desværre fået det rigtigt skidt psykisk og er igang med udredning for angst og ptsd, derudover er jeg kommet på revalidering og får ikke ret meget udbetalt. 

Min mand er lavtlønnet og har i den her (desværre efterhånden lange periode) været den bærende ift økonomi. Men men men... Han har fået indberettet forkert til skat og har derfor næsten intet fået udbetalt i denne måned (har mistet 6000 på for meget i skat). Dem får vi selvfølgelig tilbage, men desværre ikke med det samme. 

Nu står vi i den situation at have haft nogle store uventede udgifter også (hvorfor rammer det altid de mest uheldige perioder). ? 

Idag har jeg regnet på det og kan se, at resten af måneden har vi det der svarer til 60 kr om dagen til rådighed. Det meget nyt for os ikke at have mere at kunne bruge.

Så please hjælp (for nægter at gå i minus og tage lån), hvordan gør vi det ? 

Hvad køber man ift mad når man er en familie på vores størrelse?

Hvad med benzin? (Vi bor på landet) kan man gøre noget der, ift. Når børnene skal til deres sport hentes fra vuggestuen (de mindste) ?

Tænker pasta, ris og kartofler er billigt nok, men hvad med tilbehør? Hvordan gøres det billigst muligt?

Ja bare kom med jeres bedste råd ift at leve for 60 kr om dagen tænker det kan lade sig gøre. 

Du har fået nogle gode bud på hvordan man kan spare mm. Selvom jeg synes at 60kr for 5 personer er noget svært. Og ved nu godt du er anonym men vil gerne sig noget til dig men synes at det skal være privat, derfor synes jeg at det skal være over PB. Så hvis du kan sende mig en PB

Anmeld Citér

16. februar 2024

Anonym

Vi lever for ca 60-65 kr om dagen 3 personer. Det går ok, men jeg tror godt det kan være svært for 5 mennesker. 

De næste 2 uger har vi dog kun ca 40 kr pr dag. Det kan liiiige gå, men kun fordi jeg har ting i fryser og skabe så vi ikke skal ud og købe alt. Plus at vi har et lille lager af mad (tørvarer og konserves) til hvis det går helt galt.

Anmeld Citér

16. februar 2024

drabo

Profilbillede for drabo

Jeg tænker mad og lign ville man nok godt i perioder kunne klare for 60kr om dagen pr. person, men hvis i skal have benzin med i regnskabet tror jeg det er nærved umuligt medmindre alle måltider skal være havregrød, for i kan vel hurtigt bruge 30kr om dagen på benzin.

Selvom du vil ikke vil ud at låne, så er det måske netop lige i denne situation i skal bede banken om f.eks. et bevilget overtræk på et par tusind, som i så hurtigt har afviklet ved også at spare en smule de næste par måneder - for det er jo som du skriver en helt usædvanlig situation med mange uheldige sammentræf af manglende indtægter og uforudsete udgifter. og på den måde kan i fordele udgifterne udover flere måneder.

Anmeld Citér

16. februar 2024

SiOd

Profilbillede for SiOd
Anonym skriver:

Vi er en familie på 5 hvoraf vi har to blebørn. 

Jeg har desværre fået det rigtigt skidt psykisk og er igang med udredning for angst og ptsd, derudover er jeg kommet på revalidering og får ikke ret meget udbetalt. 

Min mand er lavtlønnet og har i den her (desværre efterhånden lange periode) været den bærende ift økonomi. Men men men... Han har fået indberettet forkert til skat og har derfor næsten intet fået udbetalt i denne måned (har mistet 6000 på for meget i skat). Dem får vi selvfølgelig tilbage, men desværre ikke med det samme. 

Nu står vi i den situation at have haft nogle store uventede udgifter også (hvorfor rammer det altid de mest uheldige perioder). ? 

Idag har jeg regnet på det og kan se, at resten af måneden har vi det der svarer til 60 kr om dagen til rådighed. Det meget nyt for os ikke at have mere at kunne bruge.

Så please hjælp (for nægter at gå i minus og tage lån), hvordan gør vi det ? 

Hvad køber man ift mad når man er en familie på vores størrelse?

Hvad med benzin? (Vi bor på landet) kan man gøre noget der, ift. Når børnene skal til deres sport hentes fra vuggestuen (de mindste) ?

Tænker pasta, ris og kartofler er billigt nok, men hvad med tilbehør? Hvordan gøres det billigst muligt?

Ja bare kom med jeres bedste råd ift at leve for 60 kr om dagen tænker det kan lade sig gøre. 

Vi lever for ca. 130,- om dagen alt inklusiv ift. mad/husholdning (altså ikke benzin) Jeg tænker at man sagtens kan gøre det billigere (vi er to voksne to børn) Jeg ville droppe alt kød - altså leve vegaterisk - det sparer man enormt meget på! Og så lave budget fra uge til uge og kun gå efter tilbud. Rema har en app som laver mad-indkøb efter de tilbudvarer de har. Det har jeg sparet rigtig meget ved også Den er Mambeno…

Anmeld Citér

16. februar 2024

Wampires

Profilbillede for Wampires
Erik sept. '11, Magnus juli '18, Viktor Juli '20

Vi er 2 voksne og 3 børn på hhv 12, 5 og 3 år..

vi lever for ca. 4500 kr om måneden til alt inklusiv benzin og tøj og gaver osv...

dsv der er ca. 3.000 kr til maden...

jeg køber kun kød på tilbud eller datomærker, brød er Remas billigste lille pakke rugbrød eller datobrød til fryseren..

vi køber agurk og gulerødder og sojabønner/edamamebønner som grønt.. rød peberfrugt hvis det er på tilbud..

hvis børnene går i institution med madordning så husk at hvis de spiser der så får de dækket deres protein og vitaminer på de måltider de får der.. i hvert fald hvis det er en uddannet madmor der står for det.. madmor i vores institution laver mad så at hvis de bare spiser en halv portion til frokost så er de dækket for dagens behov...

havregryn er billigt og kan hurtigt laves til havregrød for nem og billig aftensmad til børnene.. jeg laver selv en portion i en gryde med hhv. 4 dl letmælk og 6 dl vand som varmes op ved max varme, tilsæt 5 dl fintvalset havregryn og rør indtil det begynder at samle sig og ligne havregrød.. dernæst af varmen og rør indtil den konsistens man ønsker.. det smarte ved havregrøden er at næste dag kan en rest strækkes ved at tilføje vand eller mælk når det er opvarmet.. jeg plejer at kunne få ca. 8 portioner ud af det..

pasta er fantastisk nem og billigt mad.. ungerne elsker at spise skruer med fingrene så det kan både spises som varm aftensmad eller lave lidt ekstra til kold frokost næste dag..

hvis I gerne vil have en form for sovs til maden så (hvis man ikke er alt for kræsen) kan hvide bønner i tomatsovs anbefales.. det er billigt, det skal lunes- ikke koges (puha det er ulækkert hvis det når at koge rigtigt op).. og så mætter det mere end almindelig sovs...

hvis I gerne vil spise grønt til maden så er det med at kigge tilbud efter frisk grønt eller fra frost..

saml hvad I skal til en tur så f.eks. lav køreturen med sport til også indkøbsturen og køb ind til en uge af gangen... eller tag cyklen i supermarked og tjek datoerne på kødet og pålægget og kom igen når det er ved at løbe for at få det som dato fremfor fuld pris..

vi har f.eks. lige fanget 7 kg flæskesteg fordelt på 3 stege ved at manden kiggede i butikken ved siden af skolen da han skulle hente sønnen og så dem og så hentede vi dem næste morgen til halv pris.. det bliver til mad til mange dage når jeg deler dem.. den mellemste er blevet til 3 dage...

generelt har jeg altid et lager kørende af de ting jeg ved vi kan bruge til at overleve hvis det hele går galt og vi ikke kan finde noget på tilbud/dato i et stykke tid..

altid kød i fryseren til mindst 14 dage og det er en lille fryser under køleskabet..

har altid mel, sukker, bagepulver og vaniljesukker stående for så kan jeg lave brød med en smule vand, eller pandekager- ikke fantastiske men spiselige...

vi har et barn der bruger ble hele dagen og en der bruger om natten... ham der bruger om natten bruger de samme bleer som ham der bruger hele dagen.. det er væsentlig billigere at købe almindelig bleer end sovebleer og hvis det er Remas du køber så holder de altså godt tæt.. det er sjældent der er uheld i løbet af natten- det handler oftest om at pga børneeksem så klør det mellem tissemand og pung og så får de vendt den så den ligger i klemme i kanten af bleen og så kommer det udenfor i stedet for..

hakket oksekød på dato med høj fedtprocent er nemt at lave en stor portion kødsovs som kan bruges til alt muligt..

herhjemme er vi vilde med Remas lasagnette- jeg bruger en pakke af det til 500 g kød, tilføjer et glas tomatsauce, 1 dåse hakket tomater, 1 pose med pastaskruer (mener det er 1 kg i remas poser), 1 L mælk... det strækker til 2 dage herhjemme.. det fylder næsten en bradepande så du skal have en stor bageform til det..

noget vi har fundet er at de der tortillas fra rema- ikke dem med fuldkorn- er gode som snacks til ungerne.. lunes en smule og så lidt marmelade på og de er lykkelige og de små kan deles om en enkelt så en pakke med 6 stk rækker til 2 dage...

det var lige mine bedste tip lige nu...

Anmeld Citér

17. februar 2024

Tullebadulle

drabo skriver:

Jeg tænker mad og lign ville man nok godt i perioder kunne klare for 60kr om dagen pr. person, men hvis i skal have benzin med i regnskabet tror jeg det er nærved umuligt medmindre alle måltider skal være havregrød, for i kan vel hurtigt bruge 30kr om dagen på benzin.

Selvom du vil ikke vil ud at låne, så er det måske netop lige i denne situation i skal bede banken om f.eks. et bevilget overtræk på et par tusind, som i så hurtigt har afviklet ved også at spare en smule de næste par måneder - for det er jo som du skriver en helt usædvanlig situation med mange uheldige sammentræf af manglende indtægter og uforudsete udgifter. og på den måde kan i fordele udgifterne udover flere måneder.

60 kr til 5 mennesker… ikke 60 kr pr person.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.