Madpakke inspiration til mig

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2. februar 2024

StineW79

Profilbillede for StineW79
Seldomseen skriver:

Selv hvis I ikke har rester har I måske rester i køleskabet, der kan bruges?

Min madpakke består altid af hvad end vi har af grøntsager, hummus, hytteost og hvis vi tilfældigvis har en rest frikadelle eller kylling.... :-)

Tak for svar!

Måske jeg sku lave en lille portion frikadeller, til at have i fryseren, også bare tage en 1 op til madpakken.

Gnave grønt blir helt sikkert en del, af planen, det det også allerede er en normal del, af vores daglige kost. Vh Stine 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. februar 2024

Tip!

På facebook er der en kæmpe gruppe med madpakke inspiration - syns der er god inspiration til både børn og voksen madpakker. Gruppen hedder bare madpakkerne

Jeg skal også til at lave madpakke og ha med på job - alverdens ting. Klap sammen rugbrød, salater med alt der næsten kan hakkes.. salat, (tomater altid hele cherrytomater), bønner, kikærter, kylling, skinke, majs, ærter, snack-peber, feta ost, avokado, spidskål, feldsalat, revet gulerødder, rødløg, cheddarost i tern.. 

har altid det der er vandet - feta ost, avokado ol i en bøtte ved siden af og mikser det bare når vi spiser. 
Nødder, muslibare, frugt osv… Jeg ELSKER at lave madpakkerne

Anmeld Citér

2. februar 2024

StineW79

hej123hej skriver:

Lav et par af dine favoritter og frys ned til nogle dage af gangen - om så det er lasange, tomatsuppe, pølsehorn, grove pizzasnegle eller kylling i karry.

Generelt så er jeg meget glad for blandet salat, kikærter/feta og hvad end protein der lige er på lager - æg, kylling, frikadeller, hummus, falafler, og så bare have en dressing stående på køl på arbejde.

Er man til pasta salat eller bulgur salat, kan man også lave en stor røvfuld og putte i bøtter til nogle dage frem

Af snacks kører jeg frugt, små cultura-yoghurter, snackgrønt med hummus, hårdkogte æg og proteinbarer - andre bud kunne være muslibarer, knækbrød eller bananpandekager (som også kan laves i stakkevis)

Mange af mine kollegaer har også skyr og musli stående til en tre dage, hvis de ikke gider finde på noget

Rugbrød eller grovboller med pålæg, hytteost topping og lidt knasegrønt skal man heller ikke kimse ad. 

Tak for svar!

Jeg tænker jeg må i gang med at stege små frikadeller, og bage pølsehorn. 

Grovboller ala sandwich bolle, ku også være en rigtig god mulighed!

Er rigtig til pastasalat, og jeg spiser normalt aldrig dressing. 

Ved faktisk ik helt hvilken muligheder, der er for at varme mad. Men det ku være en mulighed med suppe, hvis jeg ka varme det derude. Elsker suppe vh Stine 

Anmeld Citér

2. februar 2024

StineW79

Nulle2020 skriver:

Pitabrød (brød og salat/kød for sig) samles når det skal spises + dressing

Ellers har jeg brugt, at lave større mængde aftensmad eller salat, så der er til rester til et par dages madpakker. Færdig retter, fx de der Asien kitchen færdig retter er ofte på tilbud. 

Pizzasnegler, frocaccia og lignende. Det kunne også være små pizzaer med pitabrød eller en “rul ud” pizzabund. 

Gnavegrønt og frugt. 

Jeg har altid hadet rugbrød med pålæg som madpakke. Gad det heller ikke som barn. Dengang havde jeg oftest pitabrød eller pastasalat med. 

Nu arbejder jeg hjemme, så min “madpakke” er for det meste bare rugbrød nu…men frisksmurt

Jeg ka endelig godt lidt rugbrød, jeg er bare ik super glad for pålæg. Og ka næsten ik ha, når det har lagt i en madpakke, og rugbrødet er blevet sådan lidt blødt

Grunden til at vi ik rigtig har rester, er fordi ingen af os, har lyst til det dagen efter (med mindre det er planlagt, til 2 dage) 

Syntes på en måde at varm mad 2 gange om dagen, blir for meget. 

Gnave grønt blir en fars del, af madpakken. 

Pitabrød lyder som en god plan!! Vh Stine 

Anmeld Citér

2. februar 2024

StineW79

BG17 skriver:

Jeg plejer at gøre det nemt og køber en mix salat i Rema1000 eller Netto, hvor jeg så fx blander agurk, tomat, avocado og kylling i samt dressing eller hvad vi ellers lige har i køleskabet. Vi laver også bulgursalat nogle gange, hvor vi blander med peberfrugt, agurk, avocado og æg. 

Til rugbrød tager jeg eksempelvis avocado og æg med, makrel i tomat eller fiskefrikadeller. En ostemad er nu heller ikke dårlig, dog ikke så mættende, hvis det er det eneste

God ide med færdig blandet salat, som "fyld" eller extra, I madpakken!

Er nemlig lidt "bange for" at det bare ender med, at det blir en flad ostemad, fordi det er lav praktisk, og bare ka laves på 2 min. Vh Stine 

Anmeld Citér

2. februar 2024

StineW79

Fortvivlet skriver:

Rester, pastasalat, salater eller bare knækbrød med pålæg (jeg kan ikke fordrage rugbrød)

Tak for svar!

Jeg har aldrig rigtig været vild med pastasalat.

Knækbrød er også et rigtig fint bud!! Vh Stine 

Anmeld Citér

2. februar 2024

StineW79

Tip! skriver:

På facebook er der en kæmpe gruppe med madpakke inspiration - syns der er god inspiration til både børn og voksen madpakker. Gruppen hedder bare madpakkerne

Jeg skal også til at lave madpakke og ha med på job - alverdens ting. Klap sammen rugbrød, salater med alt der næsten kan hakkes.. salat, (tomater altid hele cherrytomater), bønner, kikærter, kylling, skinke, majs, ærter, snack-peber, feta ost, avokado, spidskål, feldsalat, revet gulerødder, rødløg, cheddarost i tern.. 

har altid det der er vandet - feta ost, avokado ol i en bøtte ved siden af og mikser det bare når vi spiser. 
Nødder, muslibare, frugt osv… Jeg ELSKER at lave madpakkerne

Ej du må meget gerne komme og lave min også Ka næsten ik finde på noget værre, end at sku stå op, og smørre madpakker. 

Måske jeg sku sætte ungerne til at lave min også, nu de har fået deres smurt de sidste mange år. Faren laver deres madpakker, de sidste 3 år, fordi jeg smørre dem "forkert" 

Med det menes at jeg feks skære deres sandwich over fra hjørne til modsatte hjørne, hvor deres far skære dem midt over���� Eller bruger for lidt/for meget smør osv osv. Tosset unger Vh Stine 

Anmeld Citér

2. februar 2024

Tip!

StineW79 skriver:

Ej du må meget gerne komme og lave min også Ka næsten ik finde på noget værre, end at sku stå op, og smørre madpakker. 

Måske jeg sku sætte ungerne til at lave min også, nu de har fået deres smurt de sidste mange år. Faren laver deres madpakker, de sidste 3 år, fordi jeg smørre dem "forkert" 

Med det menes at jeg feks skære deres sandwich over fra hjørne til modsatte hjørne, hvor deres far skære dem midt over���� Eller bruger for lidt/for meget smør osv osv. Tosset unger Vh Stine 

Det er sjovt at man kan skære sandwich forkert ud.. men børnelogik når det er bedst 

Jeg laver altid min madpakke klar efter aftensmad og oplever den aldrig som våd eller kedelig. Men jeg pakker også næsten alt hver for sig og “samler” den på job. 
Laver tit en omgang pesto snegle (pizzasnegle ich, snegle bare med pesto og revet ost) de smager herre godt. 
Hvis du har lyst til at bage, så google “stinnas smag pølsehorn” og brug fremgangsmåden på hendes pølsehorn, det er den opskrift jeg bruger til pesto sneglene. 

Og så har jeg altid noget salt/sødt med.. Nødder/chili nødder/pistacie/valnødder.. mørk chokolade (med orange) eller hvad du nu kan li. 
Hvis du skal arbejde i Randers midtby, så laver jeg blot dobbelt og du kan hente den i min børnehave

Anmeld Citér

2. februar 2024

Darling

StineW79 skriver:

Jeg har også tænkt på sandwich eller wraps.

Bager en sjælden gang imellem pølsehorn til ungerne, så måske det bare ska til at være fast 1 gang om ugen.

Hvilken slags salat laver du? Vh Stine 

Jeg bager tit så det er dejligt nemt, dog er jeg på barsel nu

Det kan være pastasalat med små frikadeller, kylling, tung, Æg og hvad der nu lige er af protein. Alt godt fra grøntsagsskuffen, bagte rodfrugter, ærter, majs, salat osv. 

Du kan også droppe pastaen og spæde til med mere grønt hvis du er mere til det

Anmeld Citér

3. februar 2024

MP5769

Profilbillede for MP5769

Vi skærer en masse grøntsager i weekenden som vi bruger til salater og wraps til frokost i løbet af uge, vores go to er spidskål, gulerødder, peberfrugt og broccoli, men ind imellem tager vi noget andet ind. Dertil har vi forskellige dressinger som vi godt kan lide specielt Cole slaw, cæsar og mango-karry. Derudover har vi nogle forskellige nødder og salatost vi kan veksle imellem og så laver jeg nogle gange ristet kikærter til at putte i. Som protein kan det fx være stegt kylling, chicken dippers, pulled pork(vi fryser i små poser når vi laver det til aftensmad) fiskefrikadeller, laks, æg, falafel mm. Til salat putter vi gerne lidt fuldkorns suppehorn i.

På den måde kan vi varriere en del i vores salater/wraps ud fra hvad vi har lyst til den dag. Selvfølgelig skal "toppings" ikke være det meste med det hjælper med at blive ved med at have lysten til at få vores grøntsager.

Til salat har vi købet små bøtter til dressing og nødder/ristet kikærter. På den måde for vi ikke puttet for meget på og salaten bliver ikke blød inden frokost.

Derudover laver jeg hummus og grøntsagsstave som jeg har med som snack hvis jeg bliver sulten i løbet af eftermiddagen.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.