Madpakke inspiration til mig

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.743 visninger
20 svar
0 synes godt om
2. februar 2024

StineW79

Profilbillede for StineW79

Da jeg har været så heldig, at få nyt arbejde pr 1/3, ska jeg til at have madpakke med, hver dag.

Og jeg er helt blank på, hva jeg ska lave, da jeg seriøst ik selv har haft madpakke med i 20 år. Og jeg har ALDRIG været ret glad for madpakker

Så kom endelig med jeres bedste bud, på hva MIN MADPAKKE, ka indeholde? 

Vi plejer ik at have rester. 

På forhånd tak, for inspiration! Vh Stine 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. februar 2024

BG17

Profilbillede for BG17

Jeg er ret glad for salater, rugbrød med forskelligt pålæg eller tortillas med fx laks eller kylling. 

Tillykke med dit nye arbejde

Anmeld Citér

2. februar 2024

Darling

Personligt gider jeg ikke rugbrød da jeg synes det er super kedeligt, så jeg har altid haft andre ting med:

Wraps med kylling, Hummus/pesto/dressing, grøntsager/salat og 

Salater (salat af en art, nødder, protein (kød/bønner), feta, ærter, Agurk, tomat, bær/frugt. You name it, alt godt fra køleskabet

Sandwich

Panini

Rester 

Pizza 

Pirogger 

Pølsehorn 

Hjemmebagte boller med pålæg og grønt 

Nudelsalater

Wok

Anmeld Citér

2. februar 2024

Seldomseen

Profilbillede for Seldomseen
StineW79 skriver:

Da jeg har været så heldig, at få nyt arbejde pr 1/3, ska jeg til at have madpakke med, hver dag.

Og jeg er helt blank på, hva jeg ska lave, da jeg seriøst ik selv har haft madpakke med i 20 år. Og jeg har ALDRIG været ret glad for madpakker

Så kom endelig med jeres bedste bud, på hva MIN MADPAKKE, ka indeholde? 

Vi plejer ik at have rester. 

På forhånd tak, for inspiration! Vh Stine 

Selv hvis I ikke har rester har I måske rester i køleskabet, der kan bruges?

Min madpakke består altid af hvad end vi har af grøntsager, hummus, hytteost og hvis vi tilfældigvis har en rest frikadelle eller kylling.... :-)

Anmeld Citér

2. februar 2024

hej123hej

Profilbillede for hej123hej

Lav et par af dine favoritter og frys ned til nogle dage af gangen - om så det er lasange, tomatsuppe, pølsehorn, grove pizzasnegle eller kylling i karry.

Generelt så er jeg meget glad for blandet salat, kikærter/feta og hvad end protein der lige er på lager - æg, kylling, frikadeller, hummus, falafler, og så bare have en dressing stående på køl på arbejde.

Er man til pasta salat eller bulgur salat, kan man også lave en stor røvfuld og putte i bøtter til nogle dage frem

Af snacks kører jeg frugt, små cultura-yoghurter, snackgrønt med hummus, hårdkogte æg og proteinbarer - andre bud kunne være muslibarer, knækbrød eller bananpandekager (som også kan laves i stakkevis)

Mange af mine kollegaer har også skyr og musli stående til en tre dage, hvis de ikke gider finde på noget

Rugbrød eller grovboller med pålæg, hytteost topping og lidt knasegrønt skal man heller ikke kimse ad. 

Anmeld Citér

2. februar 2024

StineW79

BG17 skriver:

Jeg er ret glad for salater, rugbrød med forskelligt pålæg eller tortillas med fx laks eller kylling. 

Tillykke med dit nye arbejde

Tak for svar!

Hvilken slags salat, plejer du at lave?

Vi har ik rigtig noget pålæg, sa der ik er nogen af os, der bryder sig ret meget om pålæg. Det er højest ost, måske hamburgerryg eller leverpostej. Syntes altid pålæg "sveder" i en madpakke, hvis det gir mening? Vh Stine 

Anmeld Citér

2. februar 2024

Nulle2020

Profilbillede for Nulle2020

Pitabrød (brød og salat/kød for sig) samles når det skal spises + dressing

Ellers har jeg brugt, at lave større mængde aftensmad eller salat, så der er til rester til et par dages madpakker. Færdig retter, fx de der Asien kitchen færdig retter er ofte på tilbud. 

Pizzasnegler, frocaccia og lignende. Det kunne også være små pizzaer med pitabrød eller en “rul ud” pizzabund. 

Gnavegrønt og frugt. 

Jeg har altid hadet rugbrød med pålæg som madpakke. Gad det heller ikke som barn. Dengang havde jeg oftest pitabrød eller pastasalat med. 

Nu arbejder jeg hjemme, så min “madpakke” er for det meste bare rugbrød nu…men frisksmurt

Anmeld Citér

2. februar 2024

BG17

Profilbillede for BG17
StineW79 skriver:

Tak for svar!

Hvilken slags salat, plejer du at lave?

Vi har ik rigtig noget pålæg, sa der ik er nogen af os, der bryder sig ret meget om pålæg. Det er højest ost, måske hamburgerryg eller leverpostej. Syntes altid pålæg "sveder" i en madpakke, hvis det gir mening? Vh Stine 

Jeg plejer at gøre det nemt og køber en mix salat i Rema1000 eller Netto, hvor jeg så fx blander agurk, tomat, avocado og kylling i samt dressing eller hvad vi ellers lige har i køleskabet. Vi laver også bulgursalat nogle gange, hvor vi blander med peberfrugt, agurk, avocado og æg. 

Til rugbrød tager jeg eksempelvis avocado og æg med, makrel i tomat eller fiskefrikadeller. En ostemad er nu heller ikke dårlig, dog ikke så mættende, hvis det er det eneste

Anmeld Citér

2. februar 2024

Fortvivlet

Profilbillede for Fortvivlet

Rester, pastasalat, salater eller bare knækbrød med pålæg (jeg kan ikke fordrage rugbrød)

Anmeld Citér

2. februar 2024

StineW79

Darling skriver:

Personligt gider jeg ikke rugbrød da jeg synes det er super kedeligt, så jeg har altid haft andre ting med:

Wraps med kylling, Hummus/pesto/dressing, grøntsager/salat og 

Salater (salat af en art, nødder, protein (kød/bønner), feta, ærter, Agurk, tomat, bær/frugt. You name it, alt godt fra køleskabet

Sandwich

Panini

Rester 

Pizza 

Pirogger 

Pølsehorn 

Hjemmebagte boller med pålæg og grønt 

Nudelsalater

Wok

Jeg har også tænkt på sandwich eller wraps.

Bager en sjælden gang imellem pølsehorn til ungerne, så måske det bare ska til at være fast 1 gang om ugen.

Hvilken slags salat laver du? Vh Stine 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.